GA-MA78G-DS3H (rev2.0) Bios flashen via windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjDarkD

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Geciteerd van mijn post op het gigabyte forum:
Voor ik begin met mijn verhaal wil ik er even bij vermelden dat dit nu al de tweede keer gebeurd is met een moederbord van Gigabyte.. Het andere Moederbord was een GA-MA78G-DS2H (rev 1.0) en is vervangen geworden door de GA...Ds3H door Alternate nadat ik mijn pc op heb moeten sturen een tijd terug.

Het probleem is als volgt:

Sindskort moet ik alweer een PS2 toetsenbord aansluiten op mijn moederbord, omdat ik geen USB toetsenbord tijdens POST of voordat ik windows Vista 64 bit opstart, kan gebruiken.

Dit probleem is deels te verhelpen door het aansluiten van een HUB.. Echter na ongeveer een uur, worden alle apparaten die daarop aangesloten zijn, afgesloten van connectie en zijn dus niet meer te gebruiken of verbonden.

Zoals ik al eerder vermeldde is dit nu al het tweede moederbord waar ik dit probleem mee heb..

Nu heb ik alvorens hier te reageren al een beetje rondgekeken of meer mensen met dit probleem kampen, maar ik heb nergens een oplossing kunnen vinden...?

Zelfs het geheugenprobleem heb ik al meegemaakt.. Ik teer nu nogmaar op één reep geheugen van 2 GB (GeiL).
De ander heb ik uit het eerste geel gemarkeerde slot van het moederbord gehaald, omdat ik vermoedde dat deze kapot was.

(Voor het USB probleem, had ik namelijk een probleem dat ervoor zorgde dat mijn PC om de 5 seconden opnieuw opstartte... ook dit probleem heb ik hier op het forum terug gevonden en men zegt daar dus dat het geheugen helemaal niet kapot is?

Ik heb nog altijd een probleem met mijn USB apparaten op mijn PC.

Nu heb ik onlangs vernomen dat deze op zouden zijn te lossen middels een Bios Flash.. (huidige versie FA updaten naar FDa).

Mijn vraag is dan ook, hoe ik hiermee te werk moet gaan?
Ik ben genoodzaakt om via Windows te flashen, omdat mijn PC dus 1: geen floppy heeft, 2: geen Usb apparaten leest voordat vista64 bit opgestart is.

Jep, met dat programma is het gelukt om mijn BIOS te flashen, maar helaas is het probleem er nog altijd.:(

Ik denk dat ik maar iemand langs laat komen met een nieuw moederbord van een ander merk ofzo..

Het probleem is nog altijd niet opgelost...

Niemand die weet hoe ik het op kan lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan