• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ga naar ingevoerde waarde in een andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendriks245

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2007
Hallo,

Ik heb de volgende vraag (zie tevens bijlage):

Ik wil graag door een waarde in te typen (gele cel in bijlage) en vervolgens op de knop te klikken naar de bijbehorende tabel in de achterliggende sheets willen gaan.

Dus: ik voer een waarde in, druk op de knop en automatisch krijg ik de bijbehorende tabel in beeld.

Is dit mogelijk?

Alvast dank voor de reactie.

Gr

Bijlagen

Probeer deze eens te ontrafelen.

Cobbe

Vermijd zoveel mogelijk Select en Activate. Deze werkt ook

Code:
Sub ganaar()
naam = Range("N1")
Application.Goto Sheets(naam).[a1]
End Sub

Mvg

Rudi

Ik snap 'm, dit werkt inderdaad.

Nu vraag ik me nog af of het ook mogelijk is dat ik niet alleen op de juiste sheet kom, maar ook dat bijvoorbeeld de tabel van a13 in de linker bovenhoek van mijn scherm komt.

Dit zou handig zijn als ik bijvoorbeel 50 tabellen onder elkaar heb staan en niet nog eens handmatig naar beneden moet scrollen.

Is dit mogelijk of zitten er ook beperkingen aan excel? :D

Dank!

Een ideetje. Geef elke tabel een unieke naam >> maak een validatielijst met alle tabelnamen in bv A1 >> Onderstaande code brengt de tabel in beeld aangeduid in de lijst ongeacht op welk blad of welke plaats.

Code:
Sub ganaar()
Application.Goto Reference:=[A1].Value
End Sub

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan