Ga nieuwe laptop kopen: Suggesties en 2nd opinions nodig:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThaRock

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
Hallo allemaal,

Ik moet voor mijn volgende studie een laptop aanschaffen.

Hij moet uiteraard Windows applicaties zoals Excel powerpoint Vista home premium snel en goed kunnen draaien.

Hier en daar moet hij wat games kunnen draaien maar dat heeft niet prioriteit.
Ik wil niet dat hij vast loopt of traag gaat doen bij iedere 3d applicatie hij de laptop voor zijn neus krijgt. :p.

Ik heb mij laten vertellen door de verkoper dat de Acer processor langzamer was omdat die Dual core'd uit 1 processor(?) en de toshiba dus echt dualcore met 2 processoren zijn. Dit zie ik vreemd genoeg niet terug in de specificaties.

Dit is wat ik heb gevonden: 2 laptops maar liefst.

Ik hoop dat jullie mij kunnen assisteren.

Acer AS6935G-643G25MN

Processor: Intel T6400 Core 2 Duo Centrino

Clockspeed in MHz:2000

Model GPU: NvidiaGEF 9600MGS

Video Card RAM: 512

Memory: 3072 MB( Of zo)

250 GB hardeschijf

599,- Euro's

------------------------------------------------------

Processor: Intel T6400 Core 2 Duo Centrino PRO

Clockspeed in Mhz: 2000

Model GPU: RAD MOB HD3470

Video card RAM: 256

Memory: 3072 MB ( of zo)

320 GB hardeschijf

599,- Euro's

Alvast bedankt:thumb:

Oh ja Budget is rond de 600 euri

Laatst bewerkt:
Ik zou alleen al om de videokaart de ACER nemen.
Tot zo ver ik kan zien heeft de ander een onboard videochip en dat raad ik nooit aan.

Dat van die onboard chip is onzin. Voor office werk is een onboard prima en waarschijnlijk nog wel beter omdat ie veeeeeeel minder warm wordt. Daarnaast is het stroomverbruik een stuk minder (waarom denk je dat in HTCP's altijd een onboard wordt aangeraden?). Dus das prima. Maar dat is hier volgens mij niet aan de orde aangezien beide laptops over losse chips beschikken. Daarnaast weet ik niet zeker of de acer een betere keus is. Als de ander namelijk een asus is, zou ik daar voor gaan aangezien acer kwalitatief gezien slecht is. Als de tweede ook een acer is, zou ik voor de eerste gaan. Is de tweede van een goed merk zoals asus, toschiba of hp dan zou ik mijn keus nog eens over wegen om voor de eerste te gaan. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Deze laptop is misschien ook wat voor jou. Kijk maar even.

Toshiba of Acer? Zonder twijfel Toshiba. Loop dit forum even na, en je zult zien dat vele mensen met een Acer problemen krijgen.

Toshiba of Acer? Zonder twijfel Toshiba. Loop dit forum even na, en je zult zien dat vele mensen met een Acer problemen krijgen.

Ok, dan denk ik dat het de toshiba wordt, maar eerst nog even verder kijken of er nog vette aanbiedingen ergens te halen zijn:p.

Bedankt voor je goede reactie:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan