Gaan deze componenten goed samen????

Status
Niet open voor verdere reacties.

rispens22

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2007
Beste mensen,

Hieronder een overzicht van mijn "geplande" nieuwe pc.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende,

1. Naar menige uren onderzoek/lezen van reviews enz.. denk ik een goed game/webdesign/adobe systeem te hebben samengesteld maar stel evt op- en aanmerkingen zeer op prijs.

2. twijfel nog over de voeding, aangezien deze niet over een 8-pins(2x 6-pins) pci-e aansluiting beschikt(voor evt. overclock 2900 xt) vraag: is dit een must voor het oc`n van de xt, zo ja kunnen jullie mij een voeding aanraden die dit wel heeft
Heb gezocht, maar kom hier niet uit!!http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=223&code=015

Voor de rest, wel modulair en genoeg power dacht ik zo!

3. Heb gekozen voor logitech "G" muis en tobo maar ben ook benieuwd of de mx3200 goed presteert met gamen(aangezien ik voor mijn multimedia toepassingen draadloos ook wel fijn vind), tenslotte ook een laser muis maar kan nergens de dpi waarde vinden.Misschien dat iemand game ervaring heeft met met deze combi set.

4. Heb gekozen voor een 1x500G hd,dacht ook aan 2 x 250 in raid 0 maar ik vraag me af of de snelheid winst die je hier mee haalt het waard is!!?????

Config:

Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)

GigaByte GA-P35C-DS3R (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID)

Intel Core 2 Quad Q6600

Jetway Radeon HD2900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, HDMI) X29XT-EN-512Q

Logitech G15 Gaming Keyboard (USB)

Logitech G5 Laser Mouse (USB)

Microsoft Windows Vista (Home Premium, NL, 32-bit, OEM)

NEC AD-7173S 18x (Dual-layer, LabelFlash, SATA, Zwart)

Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)

Scythe Infinity SCINF-1000 (Socket 478/775/754/939/940/AM2)

Team Xtreem TXDD2048M800HC4DC-D http://www.teamgroup.com.tw/main/reviews/xtreem-dark-is-here!/

Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))

Totaal € 1.300,-

alvast bedankt voor jullie reacties

mvg RR

Laatst bewerkt:
nou zo'n systeem zou ik ook wel willen.
Als je deze voeding bedoelt zit er alles op wat je nodig hebt. ook 2x 6 en eenmaal 8 pins.
zalman zegt dit erover:
Supports ATX12V CPU 4-Pin and EPS12V CPU 8-Pin
Two ATX12V CPU 2ⅹ2(4-Pin) power cables can be combined to form an EPS12V CPU
8-Pin power cable.
Dual PCI Express VGA Power 6-Pin Connector
Support Nvidia SLi dual graphic card systems.

Wat betreft raid 0, dat geeft wel degelijk extra snelheid, maar ook meer kans op problemen.
Bij zo'n systeem, als dit, zou je aan een wd raptor
kunnen denken om windows en je programma's op te zetten. zodat lezen en schrijven (en dus opstarten) sneller gaan.
De hoeveelheid geheugen zag ik niet staan, maar dat zal wel 2gb of meer zijn.
En als laatste kostenverhogende suggestie, zou ik zelf denken aan Windows Ultimate. Je kunt dan zelf besluiten of je x32 of x64bits draait (weet eerlijk gezged niet of een OEM versie dat ook biedt)?). Met dat laatste heb ik geen ervaring, maar het schijnt dat áls het werkt, het ook beter werkt.
Nogmaals, alleen maar kostenverhogende suggesties, Jou systeem zou ik zo bij me neer zetten.
(er zullen vast reacties komen van mensen die er heel anders over denken:D)
mvg leo

bedankt voor je reactie!

Wat die raptor betreft, daar zit wel een heftig prijskaartje aan.
Voor een 36 G ben je al bijna net zoveel kwijt als voor de spinpoint.

Goeie suggestie maar gezien ik al behoorlijk tegen m`n budget aan zit ga ik toch liever voor iets minder snelle maar grotere(capaciteit:D) spinpoint.

Aan de specificaties van de koeling had ik duidelijk iets meer aandacht moeten besteden want die 2 te combineren 4 pins heb ik niet zien staan.Bedankt!!

wat dat laatste betreft: Zolang mensen hun kritiek en/of positieve reacties maar onderbouwen zodat ik er wat mee kan!

Laatst bewerkt:
Een systeem samenstellen is nooit makkelijk (wel enorm leuk om te doen!)
De componenten bij elkaar vinden lukt heus wel, maar dan komt de man met de hamer, het budget:(.
De raptor zou naast de spinpoint moeten staan, erbij dus en de keuze tussen 74 en 150 gb.
Dat levert wel veel op, want de harde schijf is tegenwoordig het langzaamste onderdeel van de pc.
Zelf dacht ik eerst dat ik dan de 4core voor 2core zou verruilen, maar ik heb me een tijdje minder in processors verdiept(in een paar maanden veranderd er van alles) en de q6600 is nu nog maar € 260,- duidelijke keuze dus.
En de raptor kan er altijd later nog bij, wanneer er ineens een schip met geld binnen komt:rolleyes:
Ik hou op over budget verhogende onderdelen, je bent al aan je top begrijp ik en het systeem is al top.
Verder ben ik erg geneigd om te vragen wat je met webdesign doet, maar dat doe ik maar niet, want dan zit ik op het verkeerde forum:D
Ik weet niets nuttigs meer voor je, Succes met je systeem.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Ik ben een beginnend webdesigner.
Gebruikmakend van dreamweaver cs3 en adobe cs3 wil m`n huidige pc amd 3000+, 1024 mb, nog wel `s bijna vastlopen als ik meerdere programma`s gebruik(heel iritant).

En met m`n ATI all In Wonder 9600 SE mag ik al blij zijn dat ie FarCry en doom 3 (op medium)draaid!Met dank aan de Omega drivers en wat oc werk waardoor de fan nu niet meer uit zich zelf opstart.... (eigen schuld:rolleyes:)

Maar dit heb ik niet gezegt gezien het forum:D!!!

Bedankt in ieder geval voor je reactie.

R.R

Die hardware was een paar jaar geleden goed spul.
en een hoop mensen zouden er ook nu nog goed mee uit de voeten kunnen.
Misschien komen we elkaar weer tegen op het webdesign forum. Ook beginnend, alleen ben ik "veroordeeld" tot het broertje golive cs2.
m'n eerste site gemaakt in ms publisher, maar dan doet ie t alleen in IE. Lekker slordig dus.
Evengoed wel inegwikkeld allemaal wanneer je wat verder kijkt, met al die verschillende browsers, JAVA.PHP,webstandaarden,W3C,WEB 2.0, AJAX. Allemaal makkelijk opgenoemd, maar integreer het maar eens (zucht) Maar ook enorm leuk!
Maar dat laaste staat er allemaal niet hoor:o (sorry moderator, ik ben hier weg!)

leuk inderdaad,gaat ook veel tijd inzitten.Mijn eerste site gemaakt met Editpad(soort kladblok met Word tools) is wel DE manier om html onder de knie te krijgen.dreamweaver is erg uitgebreid trouwens.maakt het niet makkelijker!!is wel superhandig wat CSS betreft.

succes verder en we gaan het er HIER niet meer over hebben!:D

Maar aan alle andere pcers hiero,ff on topic, feedback op m`n nieuwe pc is nog steeds welkom.

Leofact, welk tobo en muis zou jij persoonlijk voor gaan?

ps: ik heb mijn huidige hardware 3 jaar geleden voor €1400 incl 17 inch tft gekocht , ik kan er als ik mazzel heb nog 350 euro voor terugkrijgen(wordt je ook niet vrolijk van!!)

Laatst bewerkt:
Als ik gamer was zou ik voor de logitech g15 gaan en als muis de razor of misschien wel de nieuwe en ook wel erg dure Logitech. Ws ook geschikt om heel precies mee te WYSIWYGgen.
Mocht design het belangrijkste zijn dan heb ik nog 'één suggestie (Op het gevaar af dat je me digitaal vermoord).
Nogmaal sorry:confused:en ja ik ben een windows man.
mvg leo

Nou...`t is dat ik niet weet waar je huis woont.. anders........:D

Maar is een hele mooie mac, specs ook leuk, maar het topmodel zit dik in de 2000 euro en dan nog praten ze over een hd 2600 pro. Geen verkeerde kaart hoor maar voor that kind of money.

Ik heb totaal geen ervaring met mac, dus ik ga niet oordelen maar voor dat geld kun je heel wat meer geweld in huis halen!

Qua design ben ik met je eens, ziet er heeeel mooi uit........

Ik heb wel eens een feestje gehad, waarna ook niet meer wist waar mijn huis woonde. Lastig hoor:D
Ik denk dat je als gamer niet hoeft te twijfelen, maar ik krijg een lastige beslissingen wanneer ik aan mijn volgende systeem toe ben.
"Gelukkig" zal dat nog even duren.
Ik laat nu verder ruimte voor feedback van anderen....
mvg leo

Laatst bewerkt:
Wat betreft raid 0, dat geeft wel degelijk extra snelheid, maar ook meer kans op problemen
Je gaat toch Raid nemen om de de kans op problemen te verkleinen! Met Raid 0 heb je simpelweg 2 harde schijven die elkaar up-to-date houden (mirroring). Gaat er onverhoopt een kapot dan trek je die eruit, nieuwe erin en zonder dat de PC is uitgevallen kan je weer doordraaien!
Meer kans op geen problemen met de harde schijf

Ron

Volgens mij is mirroring raid 1, spiegelen en dat maakt de pc wel degelijk trager, maar inderdaad zekerder wat de data betreft, hoewel je toch een degelijke backup nodig hebt..
Bij Raid 0 of striping wordt de data over de schijven verdeeld waardoor deze sneller gelezen en geschreven wordt, maar dat gaat sneller mis, alleen al omdat je 50% meer kans op schijf defecten hebt.
(ik heb zelf wel eens een "kan het array niet initialiseren fout gehad. Niet leuk:confused:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan