Gaan MS Office Pro en Works niet samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

blacksheep

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2000
Berichten
1.533
Voor sommige oudere dingen heb ik echt MS Works nodig. Nu is het me al een paar keer overkomen, dat als ik Works installeer, MS Word gek gaat doen. Steeds afsluiten en het document opnieuw opslaan en dit blijft zo. Op het moment dat ik Works deïnstalleer is het probleem over. Heeft iemand een verklaring of een oplossing?
 
Ik weet niet welke versie Works je installeert, maar ik gebruik zelf Works 4.5 met Home XP en heb dan geen problemen. Latere versies van Works maken verbindingen met de Office omgeving waardoor er fout meldingen ontstaan. Zelf heb ik Works 6.0 geprobeerd en er meteen weer afgehaald.
 
het "verschijnsel" dat (bijv.) Word en Works elkaar zo nu en dan "bijten" is idd. bekend.

Zelf heb ik de volgende oplossing nog niet geprobeerd, maar het zou het overwegen waard kunnen zijn :

Office op C en

Works gecontroleerd, (m.a.w. handmatige installatie !) op een andere partitie. Tijdens de installatie van Works dan echt Works dwingen om ELK bestandje te plaatsen / installeren op die andere partitie.

Het enige waar ik een beetje "bang" voor ben is dat Works en Office bepaalde DLL'etjes delen en dat het probleem derhalve op deze wijze niet opgelost is / wordt. Nee heb je,...............
 
Dank je Sebas. Maar het is niet Works dat de foutmelding geeft, maar Word. Wanneer je Word opent, dan sluit deze weer onder de herstel en opslagfunctie en daar heb ik nog steeds geen oplossing voor. Ik bereid me er op voor om zo'n kleine 300 adressen opnieuw te moeten invoeren in Access

Blacksheep
 
Hallo Blacksheep, als je Works van je schrijf verwijdert heb je dan nog problemen met Word? Als dat zo is, welke versie van Works heb je dan?
 
Ik heb nog even wat rondgesnuffeld en vond o.a. het volgende: als het niet elke keer gebeurt als je Works of Word opstart, maar het gebeurt voornamelijk bij het openen van een bestand (of een poging daatoe) dat ooit is voorkomen uit een (ouder) WordSjabloon, dan zou het hier onder staande de oplossing moeten zijn:

heb jij Norton op je machine draaien ?
Start Norton AntiVirus.
Klik op Opties en vervolgens op Algemeen.
Verwijder het vinkje bij Invoegtoepassing inschakelen .
Klik op OK en sluit Norton AntiVirus af."
 
sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Ik krijg nog steeds niet elke keer een melding wanneer er een nieuw antwoord is gegeven op een thread en dat is buitengewoon irritantHallo Blacksheep, als je Works van je schrijf verwijdert heb je dan nog problemen met Word? Als dat zo is, welke versie van Works heb je dan?

Ik heb Works 6.0 en De laatste versie van Office XP Pro

Wanneer ik Works installeer heb ik problemen met Word. Die steeds afgesloten wordt en dan de herstelfunctie inschakeld. Wanneer ik Works deïnstalleer is het probleem weg. Er is hier dus duidelijk een software conflict tussen Microsoft Works 6.0 en Office XP Pro 2003. Wat het is, Joost mag het weten.

Pasja. Het gebeurt dus elke keer wanneer ik een document in Word open, terwijl ik Works geìnstalleerd heb.
 
Zoals gezegd versie Works 6.0 heb ik vervangen door 4.5 en nu geen last meer.

Is het mogelijk voor jou om een eerdere versie uit te proberen van Works?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan