Gaan videokaart en LCD scherm niet samen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vraagje

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
98
Sinds deze week heb ik een nieuw LCD scherm (17" SyncMaster van Samsung) Het heeft een resolutie van 1280/1024 @75Hz.
Ik heb in de pc een videokaart van
Diamond StealthII G460 . Tot nu toe blijft mijn beeld wel helder maar de kleur is niet goed en de letters staan er maar vaaagg doortekend op. Wie weet raad??
 
Tja het is niet het nieuwste videokaartje, en die i740 chip is ook niet bepaald je van het (zelfs toen niet), ik denk dat die kaart simpelweg te oud is voor die monitor (mijn vader heeft hem overigens ook op een TNT2 32 MB PCI @1280x1024x32, prima beeld).
 
welke videokaart nu?

Ik dacht al dat de videokaart dit waarschijnlijk niet zou trekken. De vraag is nu welke videokaart dan nu?

Ik doe geen snelle spelletjes op de pc. Wel verwerk ik veel foto's en wil graag een scherp beeld.
 
het scherm moet het gewoon goed doen

Mijn budget is natuurlijk niet onuitputtelijk. Maar als een dergelijk scherm dat toch aan de prijs is het niet goed doet heb ik er wel wat voor over om het wel goed te krijgen!
 
Moet prestatie in games ook belangrijk zijn?
 
Re: welke videokaart nu?

Geplaatst door Vraagje
Ik doe geen snelle spelletjes op de pc. Wel verwerk ik veel foto's en wil graag een scherp beeld.

@Steve: Ook jij moet goed lezen! :D
 
Volgende keer dan maar iets minder snel lezen ;)

Een kaart die redelijk presteert in games, en een goede 2D-beeldkwaliteit heeft is de ATi Radeon 9000.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan