gaan we zondag problemen krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door nteusink
Ergens gister 63 deelnemers :) das in ieder geval geen 1000
maar wel met een target van 6000 sites (of iig 6000 punten) per persoon...

Geplaatst door meelman
maar wel met een target van 6000 sites (of iig 6000 punten) per persoon...

ach ja, zo lang de patches up-to-date zijn hoeft de gemiddelde webmaster zich denk ik niet zoveel zorgen te maken...
grote kans trouwens dat zone-h.org zo overbelast is zondag (of het nou door veel bezoekers of een DDoS attack is) dat het hele verhaal niet door kan gaan. dat zou *** zijn voor die lui, heb je net de afgelopen dagen dag en nacht achter je pc gezeten om al die pc's te hacken, kan je ze niet submitten zondag :p

Guess what...

hello again brothers, I had to made a little change in rules because website that will use to notify the defacements its under a ddos attack.(www.zone-h.org)

Now, the challenge will be until 00:00 hours, finish in 7 july.

Blijkbaar was een blessuretijd nodig :p

Edit: zone-h is trouwens nog wel sporadisch te bereiken... ZONE-H TODAYS REPORTED ATTACKS

64 single IP
31 mass defacements
101 on hold

Laatst bewerkt:
Geplaatst door nteusink
Guess what...
guessed right ;)

ik ben vandaag de hele dag weggeweest, iemand iets gemerkt? Niet zeker. De zoveelste luchtbel... (*zucht)

Ach ja de wedstrijd is nu volgens mij al afgelopen:

The hours was defined will be 09:00am until 00:00 (have many countries involved in this contest because this the TIMEZONE will be from zone-h.org website located at Estonia) everybody groups, individuals and partipants, that have defacements notified in zone-h in that period will be automatically joined (repeat to not have doubts :-) )

http://www.worldtimeserver.com/time.asp?locationid=EE

the current time in
Estonia

12:07 AM
maandag 7 juli 2003

Geplaatst door nteusink
Edit: zone-h is trouwens nog wel sporadisch te bereiken.
64 single IP
31 mass defacements
101 on hold
ik kom er iig niet op.

Nou, 31 defacements, daar lig ik ook niet echt wakker van...;) Ik ben benieuwd of het verhaal nog een staartje krijgt. (overheid die de schuld krijgt van het loos alarm, het onrust stoken door de media, enz...)

Goh, ik heb niets gemist vandaag zie ik:D. Was gezellig in Den Haag bij familie :).

Geplaatst door XP_PC
Goh, ik heb niets gemist vandaag zie ik:D. Was gezellig in Den Haag bij familie :).
[offtopic]ik zat bij familie in Doorn. Dat heb ik iig níet gemist... :D[/offtopic]

hmmmm :D

mijn oma had daar een spreekwoord over: De mens lijdt vaak het meest, door het lijden dat hij vreest :D:D ( de rest ken ik ook :D)

Heb er eerlijk gezegd totaal niet meer aan gedacht totdat Nteusink de stand van zaken gisteravond ff meldde, was dus kennelijk toch veel lood om nog meer oud ijzer of dergelijke...geen zorgen om de dag van morgen had ik niet maar op de dag zelf had ik een aanval 'dementie.' :8-0:

Weinig spektakel bij Defacers Challenge...
Maandag, 7 juli 2003 - De hackwedstrijd Defacers Challange heeft niet voor grote problemen gezorgd. Vooral kleine, slecht beveiligde sites moesten het ontgelden.

Defacers Challenge zorgde vorige week voor de nodige opschudding nadat diverse beveiligingsexperts hun angsten voor de mogelijke gevolgen uitspraken. Diverse andere experts lieten vervolgens weten dat het niet zo'n vaart zou lopen.

De wedstrijd ging zondagochtend om zes uur van start. Zone-H.org, een website die internetaanvallen registreert, telde toen zo'n driehonderd aanvallen per minuut, zo meldt Reuters.

Volgens Roberto Preatoni, oprichter van Zone-H.org, zijn er geen grote sites beklad. Websites als Amazon.com en Yahoo.com functioneerden zondag als normaal.

Ook Via.Networks, een Nederlands/Amerikaanse dienstverlener die wereldwijd meer dan 50.000 websites onderhoudt, zegt geen hinder te hebben ondervonden van de wedstrijd.

Overigens is Zone-H.org zelf zondag een groot deel van de dag onbereikbaar geweest. De systemen konden de grote hoeveelheid bezoekers en pogingen de servers plat te leggen, niet aan.

Bron+links

Afgelopen zondag vond er een hackwedstrijd plaats die het Internet kon ontregelen en ervoor zorgde dat sommige securitybedrijven hun klanten waarschuwden voor de komende hacker acties. Andere security experts vonden de waarschuwingen meer weg hebben van een hype. Zondag was het dan eindelijk zover, maar achteraf gezien lijkt de schade mee te vallen. Een van de slachtoffers was echter zone-h.org, een pagina die defacements bijhoudt en gebruikt zou worden in de hackwedstrijd. Door een DoS aanval kon de pagina lange tijd niet bereikt worden. (Rocky Mountain News)

Een reactie van de groep die de DoS-aanval op zone-h.org uitvoerde staat op deze pagina vermeld.

Bron+links

Laatst bewerkt:
Aangekondigde hackaanval geruisloos voorbijgegaan
Door Harm Hilvers - maandag 7 juli 2003 - 17:40 - Bron: Reuters
Vorige week woensdag waarschuwde de Amerikaanse overheid voor een massale hackaanval afgelopen zondag. Experts meldden al snel daarna dat er weinig grote problemen verwacht werden. Naar nu blijkt hadden ze gelijk. Reuters meldt namelijk dat er alleen een aantal kleinere sites in de periferie van het internet zijn aangevallen. De "Defacer's Challenge" begon zondagochtend met 300 gehackte sites kort na de officiële start. Er waren echter geen grote namen bij de gehackte sites volgens Roberto Preatoni, eigenaar van Zone-H.org. Twee van de grootste websites, Amazon.com en Yahoo.com, functioneerden het afgelopen weekend zoals altijd. Volgens Graham C***ey, woordvoerder van Sophos, heeft de actie weinig echt vuurwerk opgeleverd. Een aantal veiligheidsexperts is echter bang voor meer hackacties in de toekomst:

With hackers sending out challenges regularly, security officials expressed bewilderment that this contest received so much press attention, fearing it would only encourage more elaborate events in the future.
But Via.Network's Hughes saw something of a silver lining in the fact she and her team were on the ready this weekend for a possible showdown with hackers. "If it makes people more aware about security then that's a good thing," she said.

bron

Dames en heren, de resultaten zijn binnen.

De top 3:

Perfect.br 152 points
hackbsd crew 62 points
iskorpitx 52 points

:D:D:D:D 6000 pffff, not even close

Geplaatst door nteusink
Dames en heren, de resultaten zijn binnen.

De top 3:

Perfect.br 152 points
hackbsd crew 62 points
iskorpitx 52 points

:D:D:D:D 6000 pffff, not even close
ik vond 1000 sites per uur idd wel erg veel.
Kijk, als er nou weet-ik-hoeveel mensen meedoen dan lijkt het nog ergens op maar dit was net zo'n luchtbel als de milleniumbug.

Zijn toch altijd leuke reacties op dit soort dingen:

"Verzonnen door systeembeheerders om hun baan te behouden"
en as always
"In scene gezet door Microsoft zodat ook mensen die dat normaal niet doen toch gaan patchen zodat microsoft meer info over hen krijgt..."

over paranoïde gesproken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan