Gaarheid ipv me wallpaper. Virus of spyware of...??

Status
Niet open voor verdere reacties.

scorp87

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Berichten
6
Ik zat laatst achter me pc iets te downladen en ineens werd me wallpaper vervangen door een zwart scherm met:
"WARNING! YOU'RE IN DANGER!" en dan een heel verhaal dat er altijd bestanden op mijn hdd blijven staan die privacy gevoelig zijn etc. en dat ik me pc veilig moet stellen daarvoor..... ik druk rechtermuisknop eigenschappen om wallpaper weer te veranderen... wat krijg ik? -> de eigenschappen van dat ding (url = c:/windows/dekstop.html) tis dus een proggie ofzo??? :confused:
khad werkelijk geen id...

Poging 1:
ik gooi adaware eroverheen, virusscan (norton), hitman en verwijder alles wat in me processen staat en er niet horot (hijackthis + killbox).. herstarten nog steeds en wat denk je?? komt ie er weer te staan!!! Wel zie je eerst me eige wallpaper wel maar dan verschijnt dat zwarte schermpje weer..... Kdenk ik ga dat bestandje opzoeken (c:/windows/desktop.html) en voer daar ipv de code van die 'site' de code + img code van html in van me wallpaper. Dan krijg ik de wallpaper wel maar dan hou ik een wit randje bovenin over.......

Poging 2:
Ik klik op start->instellingen->beeldscherm. Wat zie ik? zijn er drie tabbladen weg :confused: ik heb alleen nog maar de tabbladen: schermbeveiliging en instellingen!!!! Heel raar allemaal.....

Iemand ideetje om hem weg te krijgen of de tabbladen weer terug te krijgen? ('t liefst zonder alles opnieuw te installeren :p)

Dit is een pic van me achtergrond zoals tie er nou uitziet (met witte balk): http://pics.lightah.nl/*****scherm.JPG
 
je bedoelt dat ik al me hijacklogs hiero moet posten? of een recente
 
je moet je logje plaatsen op het linkje die ik hier boven heb gegeven.
lees het verhaaltje goed door en je komt er dan vast wel uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan