Gaarne Informatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlazingBull

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2005
Hallo,

Ik weet vrijwel niks af van draadloos netwerk en toch lijkt het de enige uitweg. De situatie is als volgt;

Na 3 jaar deze computer te hebben heeft mijn vader afgelopen week toestemming gegeven om hem op mijn kamer te zetten. Maar hij wilde echter niet nog een kabel neerleggen ivm te weinig vrije tijd. Dat is niet het enige, we hebben in totaal 4 computers die aangesloten zijn op het netwerk en dus ook op internet. Het internet wordt verdeeld over de 4 computers mbv een hub met 5 ingangen (comp#1, comp#2, comp#3, comp#4, printer).

Nu mijn vraag, hoe ga ik dit aanpakken? Wat zijn de benodigdheden? Is draadloos netwerk stabiel?

Ik speel geregeld spelletjes online en download ook veel. Om terug te komen op mijn vorige vraag, is het netwerk stabiel genoeg om ongehinderd online te spelen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn bericht!

Groet,

Ronald

Het netwerk is stabiel genoeg draait super.

Je zult alleen even moeten kijken of je aan je hub een draadloze hub moet koppelen, of dat je het via een access point vanuit een andere computer maakt. (Weet niet of dit ook mogelijk is vanuit de hub)

Bij draadloos kun je niet van te voren voorspellen of het stabiel werkt, allerlei invloeden kunnen het systeem onstabiel laten functioneren.
Je zult rekening moeten houden met de plaats van de router deze moet zo centraal mogelijk opgesteld staan.
Betonnen muren en plafonds met betonijzer kunnen je hele systeem onstabiel leten draaien dat je er spijt van krijgt om voor draadloos te hebben gekozen.
Ik heb zelf een draadloossyteem maar heb alles moeten aanpassen door de verwerking van betonnen plafonds en muren in mijn woning waar betonijzer in is verwerkt, 1 verdieping hoger had ik zeer onstabiel ontvangst.
Ander antennes aangeschaft en deze zo centraal mogelijk geplaatst maar kost wel weer een paar centen, utp kabeltje was goedkoper geweest.
Zelf heb ik de pc's in mijn woning gedeeltelijk weer aangesloten met utp kabel werkt altijd of je provider moet er uit liggen.
Als je de mogelijkheid hebt om een utp kabel te gebruiken raad ik dat aan want geeft de minste problemen.
In de tuin werkt het prima want daar zit niets in de weg signaal kan vanaf de router door de open staande deur zo naar buiten.

argh... ik weet vrijwel zeker dat het huis uit beton bestaat dus dan valt draadloos af... dan wordt het toch stoeien met een utp kabel.

bedankt voor de reacties! als iemand nog tips heeft over utp kabels hoor ik die graag! over hoe je ze wegwerkt in het huis bijvoorbeeld.

nogmaals bedankt voor de snelle reacties!

groet,

Ronald

Het huis waar ik in zit zit ook vol met beton maar heb zelfs op de zolder goed bereik, heb een gewone draadloze modem en een normale ontvanger.

Ook een antenne is tegenwoordig niet meer zo duur hoor, je hebt al best wel sterke antennes voor vrij weinig geld.

Ik ben helemaal overgestapt op het draadloze, mijn snelheid is niks veranderd.

Werkt super hier :)

Je kunt dan wel draadloos nemen maar dan moet je de router naast je pc zetten en dat heeft geen zin want dan moet je nog een kabel trekken of er zoe al een pc op de zelfde verdieping moeten staan dat je er een draadloosaccespoint neer zet op die plaats maar utp kabel is veel voordeliger

Het is inderdaad voordeliger :)

Maar ja als je ouders gek worden van al die draden overal dan moet je iets he.

Ik zou aanbevelen om eerst eens te testen met een computer/laptop of je overal in huis bereik zou hebben.
Voordat je alles aanschaft.

Groetjes Bierens

hmm... oke, laat ik de situatie wat uitgebreider vertellen en hoe mijn oorspronkelijk idee eruit zag;

het huis bestaat uit 2 verdiepingen, begane (geen computers, 1e (2 computers, exc. die van mij), 2e (2 computers, inc. die van mij en een hub + adsl kastje die bij mij computer staan). Aangezien ik op de 1e verdieping slaap en daar dus dan ook mijn kamer staat (:rolleyes:) zullen er 3 computers komen te staan op de 1e verdieping.

Mijn idee was dus om de hub + router door te schuiven naar mijn vader's computer. Vervolgens een ontvanger op de hub bevestig en een draadloos netwerk kaartje in mijn computer stop. De ontvanger staat dan niet centraal in het huis maar aangezien ik de enige ben die er gebruik van moet maken maakt dat ook niet zoveel uit. Ik denk dat er tussen de ontvanger (2e verdieping) en mijn computer (1e verdieping) ongeveer 10 à 15 meter zit.

Ik kan het eventueel uitschetsen in photoshop als het nodig is.

Groet,

Ronald

en hoe wil je testen zonder iets aan te schaffen ??

Maar loopt er al niet een utp kabel naar de verdieping waar jij je computer hebt staan.
Als dat toevallig een 8 aderige kabel is dan kun je er vier voor een tweede aansluiting gebruiken.
Utp naar een computer, daar zijn vier draadjes voldoende voor.

Draadloos kan maar ga dan met repeaters werken....kost een beetje maar dan heb je ook wat.
Kijk maar eens op www.wifishop.nl

puppie zei:
en hoe wil je testen zonder iets aan te schaffen ??

Maar loopt er al niet een utp kabel naar de verdieping waar jij je computer hebt staan.
Als dat toevallig een 8 aderige kabel is dan kun je er vier voor een tweede aansluiting gebruiken.
Utp naar een computer, daar zijn vier draadjes voldoende voor.

Draadloos kan maar ga dan met repeaters werken....kost een beetje maar dan heb je ook wat.
Kijk maar eens op www.wifishop.nl

Dan kun je beter een hub of swits plaatsen als er een pc in de buurt is die met een kabel is aan gesloten, dan kun je van daar uit naar je eigen pc.:D ;)

@sjj
ook dat is mogelijk.
Maar ik wil maar aangeven dat er voldoende mogelijkheden zijn om ditwerkend te maken.
Misschien loopt de utp kabel wel door de kamer waar de computer komt te staan.

@puppie;

De (8 aderige) utp-kabel gaat inderdaad langs mijn kamer. In een koker welteverstaan dus zal er moeten worden geboord en dat is dus iets waar mijn vader geen trek in heeft.

Ja puppie mogelijkheden genoeg, maar draadloos is onvoorspel baar ik heb er zelf ervaring mee je moet veel geld investeren als het bereik niet voldoende is.
Heb alles zelf centraal geplaatst en antennes veranderd.

klopt het dat het modem en hub geen "host" nodig hebben (computer) om te kunnen werken? zo ja, is het dan nog wel mogelijk om er een draadloos netwerk op aan te sluiten? gaat de ontvanger in de hub of in de computer?

groet,

Ronald

vertel eens welk merk en type router jullie hebben en welk merk en type hub.
vertel ook eens hoeveel poorten er op elk apparaat zitten.
ik denk namelijk dat jij geen heub gebruikt maar een switch

puppie zei:
vertel eens welk merk en type router jullie hebben en welk merk en type hub.
vertel ook eens hoeveel poorten er op elk apparaat zitten.
ik denk namelijk dat jij geen heub gebruikt maar een switch

Sitecom, NexHub HA050, 5 port 10base-T Hub
Router (adsl kastje?!), Alcatel Speedtouch Home

groet,

Ronald

de sitecom is dus een switch......
In die switch kun je een accesspoint aansluiten.
En dan in je pc een wireleskaart (pci) plaatsen.
Heb je dan geen ontvangst dan zul je zoals sjj al aangeeft met antennes moeten gaan werken.

dat is een leuk setje......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan