Gaat accu langer mee dan batterij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Welke Camera?

k ben momenteel op zoek naar een camera van rond de 500 euro.

Ik wil sowieso een camera met accu en met zoon van rond de 10x. En ik wil snel foto's naar mekaar kunnen maken. Aangezien ik foto's maak van voetbalwedstrijden. En ik hoef geen andere lenzen erop.

Heeft iemand misschien een idee?

Ik zat zo te denken aan de SONY DSCH7S en de Nikon D40

En ik wil graag weten als een accu langer mee gaat dan een batterij

Groeten, Marko

Laatst bewerkt:
Zeker Herculesds,

De betere keuze uit deze twee lijkt mij de Nikon. Dit is natuurlijk een snelle geavanceerde spiegel reflex waar je ook andere lenzen op kunt zetten. Best mogelijk dat je geen echte foto hobbyist bent en valt op de uitstekende Sony. Deze is per slot van rekening ook stukken goedkoper.
Nou ja. lees jezelf maar helemaal in over diverse camera's op deze pagina's:
http://www.vergelijk.nl/digitale_camera/nikon/d40/review.rhtml
Je hoeft niet te twijfelen over batterijen. Lithium is veel beter want gewone oplaadbare batterijen verliezen hun lading op den duur volkomen wanneer ze niet worden gebruikt. Voor veel camera's zijn er ook speciale oplaadbare batterijen met een groter vermogen. Die gaan best lang mee. Wat ik beslist wil noemen is dat oplaadbare batterijen niet gestoten mogen worden. Ze kunnen stuk zijn als je ze laat vallen of hard neerlegt. Lithium batterijen blijven zowiezo in de camera. Sony heeft infolithium, dat wil zoveel zeggen als dat er een schatting wordt gemaakt over het aantal minuten dat je de camera nog kunt gebruiken. Voor gewone batterijen pleit echter weer dat je ze overal kunt kopen en dat je er dus nooit te kort komt.

Bedankt voor je info!

Het is best moeilijk om een camera te zoeken. Ik gebruik de camera voornamelijk voor voetbalwedstrijden te fotograveren voor de tribune.

Is het verschil tussen 8 en 6.1 megapixel echt te zien?

Batterij versus accu:

Nou, een lithium-accu is toch echt niet zaligmakend, ik zou zelf kiezen voor oplaadbare batterijen. Een Li-ionen accu "leeft" bij normaal gebruik ook maar een paar jaar en is véél duurder om te vervangen dan een paar oplaadbare batterijen. En je hebt het voordeel dat, als je wat volle reservebatterijen op zak hebt, je snel en makkelijk weer een volgeladen camera hebt.

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion-accu

En nog meer info als je doorlinkt naar batteryuniversity onder "externe link" (in het Engels)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan