Gaat De Hardeschijf Ermee Uitscheiden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oddlaw

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hi iederen,

Thuis heb ik een PC staan (een Packard met celeron D processor) omdat mijn vriendin
zelf veel met word enzo werkt, zelf ben ik een mac-man.
En terwijl de pc nog niet zo oud is 6-7 maanden is hij extreem traag en blijft bij elke
handeling ratelen, pas nadat je je muis stil laat staan en niks opent wordt hij weer stil,
doe je dan iets dan begint hij weer te ratelen.
Alle programmas doen een eeuwigheid erover om te openen...'t is gewoon niks meer,
tenminste het lijkt me dat het systeem nog niet afgeschreven is... er moet gewoon wat gebeuren.
Nu heb ik wel eens vernomen dat als je HD zo blijft ratelen dat er een kans is dat ie binnen nu en elk moment ermee kan uitscheiden.
Als dit dan het probleem zou zijn hoe krijg ik dan mijn data incl besturingssysteem van deze schijf over naar een neiuwe schijf, (het besturingssysteem staat in een partitie op de schijf, heb er geen disc bij gekregen van windowsXP)

Maar misschien is hete geeneens de HD, tja dat krijg je als je alleen met Mac werkt... dan is de PC opeens toch complex terwijl ik vroeger er genoeg mee deed.

Hopelijk kan iemand me helpen met advies...

thnx

Oddlaw

Probeer eens taakbeheer te openen (ctrl - alt - delete) en kijk wat er zoveel CPU verbruikt als je iets doet.

Aan te weinig fysiek geheugen zal het wel niet liggen aangezien je vroeger geen problemen had, hoewel dat een goede verklaring zou zijn voor het ratelen van de harde schijf.

Laatst bewerkt:
Wat je het beste kan doen is een tooltje downloaden waarmee de harde schijf wordt gecontroleerd. Dat kun je vinden op de website van de fabrikant van je hd.

Wat je het beste kan doen is een tooltje downloaden waarmee de harde schijf wordt gecontroleerd. Dat kun je vinden op de website van de fabrikant van je hd.

Hoe kom je erachter wie de fabrikant is van je HD, deze zal standaard in de PC, pc is van packard, moet ik daar dan gaan zoeken op hun site, of kan je ergens de info van de HD achterhalen.

Sorry, 't is te lang geleden dat ik achter een pc heb zitten klussen, er is erg veel veranderd in 10 jaar. :(

Je hoeft je niet te excuseren hoor. :)

Welke hd je hebt kan je zien met het programma PcWizard. Kies voor self-installing EXE package. Zodra die is geinstalleerd start je 'm en zie je als het goed is bij 'system summary' achter 'hard disk' de fabrikant staan.

Je kan natuurlijk ook even de PC openmaken. Op de hd zit als het goed is een grote witte sticker met de naam van fabrikant.

je kan het ook rechtstreeks vinden bij system information
effe zoeken waar dat precies staat
start - run - msinfo32.exe
components - storage - disks

maar dus toch nogmaals

als ik het zo lees lijkt het zowel de harddisk te zijn die ratelt als het cpu dat vol is. dus als het niet aan de hard-disk ligt zou ik toch denken dat er teveel ineens gebeurt (in die 6 maanden kan er al heel wat geinstalleerd zijn, vooral een nieuwe anti-virus zou wel eens te zwaar kunnen zijn voor het fysiek geheugen), dus mss toch maar eens kijken of het daar niet aan ligt

in taakbeheer - het derde tabblad (performance, in het nederlands weet ik het zo niet), onderaan staan vier vakken en kijk of "piek" links onderaan hoger is dan de "totaal" die rechtsboven staat bij het fysiek geheugen, dan zou dat het probleem kunnen zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
maar dus toch nogmaals

als ik het zo lees lijkt het zowel de harddisk te zijn die ratelt als het cpu dat vol is. dus als het niet aan de hard-disk ligt zou ik toch denken dat er teveel ineens gebeurt (in die 6 maanden kan er al heel wat geinstalleerd zijn, vooral een nieuwe anti-virus zou wel eens te zwaar kunnen zijn voor het fysiek geheugen), dus mss toch maar eens kijken of het daar niet aan ligt

in taakbeheer - het derde tabblad (performance, in het nederlands weet ik het zo niet), onderaan staan vier vakken en kijk of "piek" links onderaan hoger is dan de "totaal" die rechtsboven staat bij het fysiek geheugen, dan zou dat het probleem kunnen zijn

Het is dat ik vanavond helaas moet overwerken maar ga morgen eens de PC bekijken en de antwoorden hier overzien, hopelijk kom ik erachter wat het is.

Hoi !

Download es de bootable UBCD: http://www.ultimatebootcd.com/

Daar staan o.a. de tooltjes voor ieder merk HDD, en diverse andere diagnose-tooltjes om te kijken wat er mis is.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan