gaat dit met ghost 2003 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
Ik wil van me xp partitie (12 GB) een image maken en branden op dvd met ghost 2003. nu kan ik tot 50% comprimeren dus hou ik 6 gb over. nu mijn vraag als ik dit met ghost wil doen vraagt hij dan aut. om de 2e dvd als de 1e vol zit ? of zegt ghost ik brand maar 1 dvd tot 4.7 gb ?

ik heb niet superveel ervaring met ghost, maar voor zover ik weet is ghost op alles voorbereid, en dus ook op te grote bestanden en gaat ie vragen om een extra DVD.
Wat ik zou doen, is een RW dvd zoeken, daar het op uitproberen, en als ie doet wat ie moet doen je dvdtje legen en het op een echte plaatsen.

vipertronic zei:
Ik wil van me xp partitie (12 GB) een image maken en branden op dvd met ghost 2003. nu kan ik tot 50% comprimeren dus hou ik 6 gb over. nu mijn vraag als ik dit met ghost wil doen vraagt hij dan aut. om de 2e dvd als de 1e vol zit ? of zegt ghost ik brand maar 1 dvd tot 4.7 gb ?

Ghost maakt alleen een Back Up van het Gebruikte deel van je partitie. Dus als jouw XP partitie voor bv 5GB is gebruikt, dan zal er van die 5GB een back up gemaakt worden. Dan zit je aan de 2,5 GB en heb je dus maar één DVD nodig.

Tip: Schakel systeemherstel uit voordat je een back up maakt. Scheelt je tot 12% in ruimte.

kan dit !!!

kun je bijv ..... met ghost ergens een dvd of image maken van je programmas die draaien op je pc ...even een voorbeeld ..iemand op de zaak zijn laptop wat besmet en moest geformat. hij zij dat het zo gebeurt was en hij snel kon doorwerken ..maar alleen zijn email en andere zaken zou hij ook gelijk via een progje terug kunnen zetten .is die mogelijkheid er .

Maak altijd een partitie voor je windows en programmaas en een tweede voor je data.

Maak een image van je C schijf en zet al je data op de andere partitie. verplaats ook de standaardlokatie van b.v. Outlook naar de twede partitie.

Maak regelmatig een backup van je data.

Gaat er iets mis met Windows, virus o.i.d. , zet je de image van je C schijf terug en klaar.

En ja, Ghost vraagt gewoon om een nieuwe dvd als het nodig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan