Gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vicent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Goedenmorgen allemaal ,

Ik wil graag een laptop kopen maar wil graag geluid uit de boxen van mijn home cinema... Gaat het volgende werken? : Laptop > HDMI > TV > Scart > Home cinema.

bedankt alvast!

Nee je moet de home cinema aansluiten op de pc zelf. Want de laptop maakt uit zichzelf geluid.

@Argideus : "Waarom niet"? De HDMI vanaf de laptop geeft beeld en geluid door aan de TV. Het geluid wordt intern (in de TV) doorgestuurd naar de home cinema set en daar wordt dus het geluid afgespeeld.

Laatst bewerkt:
Ik wil graag de Lenovo y500 kopen. Welke adapter ben ik nodig om de scart aan te sluiten op de laptop?

@Argideus : Ik zou bijna willen zeggen : "Waarom niet"? De HDMI vanaf je laptop geeft beeld en geluid door aan je TV.Het geluid wordt intern (in de TV) doorgestuurd naar je home cinema set en dáár wordt dus het geluid afgespeeld.

ik was iets te snel met reageren :-) Zou mooi zijn als het wel werkt! In ieder geval bedankt iedereen voor de snelle reacties!

Laatst bewerkt:
In theorie zou het moeten werken als de scart aansluiting op de hcs bidirectioneel is. Maw op de scart ook een ingang heeft voor audio. anders moet je vanaf je tv een audiokabeltje gebruiken naar je hcs op een aux ingang als je daarover beschikt.

Oke , dat moet dan wel gaan werken! De scart kan muziek en video doorgeven! Bedankt voor het snelle reageren!

Even om te checken dat ik niet 'knettergek aan het worden ben" :

het tijdperk van scart (zeg eind jaren tachtig + een jaar of 10 a 15 daarna) : miljoenen mensen die eerst het TV signaal via coax van de VHS recorder doorstuurden naar de TV zijn daarvoor massaal de scart gaan gebruiken. Dat betekende dat het antenne signaal binnenkwam via coax op de VHS recorder en daarna met slechts 1 kabeltje (scart) werd doorgestuurd naar de TV. Die miljoenen (miljarden....?) hebben écht ook allemaal geluid gehoord en niet alleen beeld gezien, toch?

Laatst bewerkt:
Ik wil nog een kanttekening hierbij plaatsen: zoals TS het nu aansluit kan er alléén maar STEREO geluid uit de speakers van de homecinema komen.

Klopt vincent. Scart is stereo, geen 5.1
@gast0225, Vraag is Van TV naar Home cinema.
Die miljoenen mensen hadden dus Van VHS naar TV :)
Als (zoals jackall al aangeeft) de TV geen audio uit op de scart heeft gaat het dus niet werken.

Het gaat niet om het apparaat, het gaat om de soort kabel / aansluiting.

De Homecinemaset kan simpelweg van stereo géén 5.1 geluid maken, wat het (soms) wél kan is in diverse modi de speakers aansturen zodat je denkt dat het 5.1 is, terwijl het slechts een surround geluid is ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan