Gaat dit werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Ik ben van plan mijn computer te upgraden, dit zijn de specificaties van mijn computer die ik nu heb:

Windows Windows 7 Ultimate Edition (64-bit) Service Pack 1 (Build 7601)
Internet Explorer 9.11.9600.16428
Memory (RAM) 6079 MB
CPU Info Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz
CPU Speed 2666,7 MHz
Sound Card Speakers (High Definition Audio |
Digital Audio (S/PDIF) (High De |
AMD HDMI Output (AMD High Defin |
Display Adapters AMD Radeon HD 5800 Series | AMD Radeon HD 5800 Series | AMD Radeon HD 5800 Series | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver | LogMeIn Mirror Driver
Monitors 2x; LG D2343(HDMI) | Generic PnP Monitor |
Screen Resolution 1920 X 1080 - 32 bit
Network Network Present
Network Adapters Intel(R) 82566DM-2 Gigabit Network Connection
CD / DVD Drives 2x (D: | E: | ) D: LITE-ON DVDRW SHM-165P6S | E: QLS EFC9ABK1YBC
Ports COM1 LPT1
Mouse 5 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks C: 465,7GB
Hard Disks - Free C: 195,0GB
USB Controllers 8 host controllers.
Firewire (1394) 1 host controllers.
Manufacturer * American Megatrends Inc.
Product Make * P5E-VM DO
AC Power Status OnLine
BIOS Info AT/AT COMPATIBLE | 02/17/09 | A_M_I_ - 2000917
Time Zone W. Europe Standard Time
Battery Status No Battery
Motherboard * ASUSTeK Computer INC. P5E-VM DO
SM BIOS 0902

Ik wil graag dit moederbord kopen: http://azerty.nl/8-4924-501011/asrock-b75-pro3-m.html (ASRock B75 Pro3-M), met een i5 3570k en DDR3 RAM. Ik vroeg me af of de rest van mijn computer compatibel is met dit moederbord (Ik wil dus een nieuw moederbord, processor en RAM kopen). Ook vroeg ik me af of ik dit nieuwe moederbord met mijn behuizing werkt (Er staat dat het een micro ATX moederbord is), ik weet niet wat voor behuizing ik heb maar het is een vrij oude.

MVG Tom

Hallo Tom,

Ja, dit gaat zeker werken. Tis alleen een kwestie van ompluggen als je je CPU en RAM op je nieuwe MOBO prikt. Daarna even de videokaart erin prikken en daarna de powercables en voila. Alleen weet ik niet welke voeding je hebt, je moet even kijken naar het wattage wat het levert. Ik denk dat deze PSU van jouw het nog wel trekt, maar het beste is om even te kijken.

Wat je kast betreft kan ik je niet helpen, ik moet eerst wat afmetingen hebben voor dat je kan kijken of het een micro of normaal ATX is.

Mvg,
Luca

Het is een 750 watt PSU die volgens mij van Coolermaster is. De kast is ongeveer 36 cm lang, 11 cm breed en 39 cm hoog. Foto's:
526316.jpg
M-el3inyUEgV6Vg_X0YB-rNrJnWAU58lyS8bwz2r-aQ.jpg

Ja hoor, wat jij van plan bent gaat prima ;) Het enige wat ik mij afvraag: waarom socket 1155 (Ivy Bridge) als Haswell het nieuwe huidige platform is?

Omdat er een i5 3570k op moet. Die kan niet op m'n huidige moederbord dus ik koos gewoon een willekeurig moederbord met socket 1155 en hdmi.

Doe ik het verkeerd? Heb er niet veel verstand van

Laatst bewerkt:
Oh nee ik heb hem nog niet ik ga hem kopen, het leek me wel een puik ding voor rond de 200 euro.

Hoi,

Dan kan je beter zoal K1ipje al aangaf beter voor de Haswell gaan zoiets als deze en bv dit moederbord

Dat lijkt me inderdaad ook een betere i5, en goedkoper. Maar waarom dat moederbord? En als ik er voor de zekerheid nieuwe behuizing bij neem wat voor behuizing moet dat dan zijn?

Edit: ah ik zie het, het is een andere socket. Maar wat is er dan bijvoorbeeld mis met dit moederbord?

http://azerty.nl/8-5602-641365/msi-h81m-e33-moederbord.html

Veel goedkoper

Laatst bewerkt:
Hoi,

omdat ik een k versie had genomen deze kan je met gekozen moederbord overklocken wil je dit niet kan je ook de gewone 4670 nemen en inpricipe kan je alle kasten nemen maar ik zou een beginnen met midtower formaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan