Gaat Grafische kaart wel aan? Slechte resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop ( Asus K53SV) en die sluit ik regel matig aan op mijn tv (vestel, type geen flauw idee, iig niets hoog staands ofzo, HDReady)
processor: Intel i7 2630QM @ 2.00 ghz
graka: Geforce GT540M CUDA 2 GB
werkgeheugen: 6gb

Nu staat er bij bijvoorbeeld Ccleaner dat ik als videokaart heb Intel HD graphics 3000. Ik heb gehoord dat op een laptop altijd twee grafische kaarten zitten, om batterij te besparen wanneer dit kan.
Ik heb zo'n test gedaan en als ik grafische dingen vraag (weet even niet meer hoe dat programma heet) maar dan komt er ook te staan dat de gt540m werkt.
Ook in configuratie scherm bij apparaat beheer staat dat alles prima is. Driver is ook up-to-date. Dus die videokaart zal vast wel aan gaan als het nodig is, dat geloof ik wel.

Echter wanneer ik nu met de HDMI mijn tv aansluit, dan kan ik de tekst op mijn tv bijna niet lezen, en is de resolutie dus gewoon slecht.
Ik heb met schermresolutie lopen spelen (en ook met alleen op beamer aansluiten etc) maar het wordt er allemaal niet echt beter op.

Nu heb ik ccleaner aangezet (eigenlijk als testje) om te kijken of dat de graka nu daadwerkelijk aangaat (je zou toch zeggen dat twee beeldschermen tegelijkertijd aan hebben, al redelijk zwaar is. Vooral als het om twee ongelijke resoluties gaat (beeldscherm uitbreiden) (tv heeft dan 1920*1080,laptop1366*768)

Ik heb bij Nvidea configuratiescherm gekeken, en weet niet zo goed wat ik daar moet veranderen? IK had al geprobeerd om bij bijvoorbeeld VLCplayer de videokaart wel in te schakelen. maar dit werkt allemaal niet echt.

Is het nu zo dat ik gewoon een slechte tv heb? Of komt het omdat de videokaart niet aan gaat? Moet je dit apart instellen? Moet mijn videokaart anders ingesteld worden? of is het gewoon altijd slechte resolutie?

Wie kan mij hiermee helpen!?

Alvast bedankt,

gr Joost

niet aan de instellingen van je videokaarten zo kan je al schade aan je laptop gemaakt hebben. de revolutie op je laptop moet het hoogste staan je zal zien dat er aanbevolen bij staat. dan sluit je hdmi kabel aan je laptop en je tv. je kan je tv verzetten op verschillende av ... bij somige tv's kan er ook laptop tussen staan als je geen of slecht beeld heb op je hdmi kanalen. door op fn +f4 in te drukken kan je kiezen het laptop scherm afzetten, beeld op laptop en tv, beeld alleen op laptop...
normaal zal je tv zicht aanpassen en zal het laptop scherm kleiner worden. het is wel normaal dat je beeld op tv niet overeen komt met de normale grote zoals de laptop. voor films te kijken zou verder geen probleem zijn bij het surfen kan je nog rechts onderaan het zoomniveau (vergrootglas) beeld open trekken....

ccleaner heeft niets te maken met u beeldkwaliteit
veranderd niets aan je instellingen want door onwettende testjes kan heel je laptop ontregeld staan en verlies je belangrijke gegevens

hopelijk is het nu verholpen
grtz

Hallo gloortjex,

Bedankt voor je reactie.
CCleaner gebruikte ik enkel omdat deze hardware informatie geeft rechtsboven, ik weet dat deze niets met beeldkwaliteit te maken heeft.
Mijn tv heeft enkel AV stand voor HMDI, niet speciaal voor laptops.

Tijdens films merk je het wel degelijk, moet elke keer de ondertiteling aanpassen (groter) om deze goed leesbaar te maken.

fn-F4 is laptop eigen denk ik, voor windows 7 is de sneltoets: windowsteken+P.
De resolutie staat op zijn hoogste voor beide schermen.

gr
Joost

Hallo,

Doe even je laptop aan de stroom tijdens het aansluiten op een TV dan heeft hij meer kracht daar.

Laptop zat aan adapter tijdens het testen, tevens even met energie instellingen gespeeld, maar ook dit had geen effect.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan