Gaat het of gaat het niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Ik heb als tweede pc een pc uitgerust met een ABIT KT7(A)/KT7(A)-RAID/KT7E moederbord met als chipset een KT133A/E met een socket type A. De bestaande CPU is een AMD AThlon 800 Mhz. Nu wil ik de CPU vervangen; zo biedt Vobis een AMD Sempron 2400+, 1.67 GHz 333 MHz Cache : 128 KB L1, 256 KB L2, Socket A aan voor een zeer redelijke prijs en waarschijnlijk zijn er nog wel iets tragere voor lagere prijzen te koop. Vraag is: kan de AMD Athlon probleemloos vervangen worden door de AMD Sempron en zo niet: waar moet ik dan nog meer opletten om tot een goed afgewogewogen beslissing te komen?
:thumb:

Je moet naar de specs van je moederboard zoeken .

De fsb is belangrijk volgens mij .

als ik het goed heb moet hij bij een sempron draaien op 166 Mhz?.

Kan je moederboard dat niet aan dan zal hij misschien wel draaien maar niet als 2400

The KT7-RAID is Abit's top of the line Socket A motherboard based on VIA KT133 chipset. Built in an ATX form factor for the latest support in AMD Thunderbird and Duron CPU from 550MHz to 1.2GHz processors, with 3 DIMM, 1 AGP, 1 ISA, and 6 PCI slots. The KT7-RAID has everything you could want in a top of the line motherboard. If that isn't enough, add in Ultra DMA 100 support, RAID support, 200 MHz FSB processor support and ABIT's SoftMenu III and you have the makings of what could be the best Socket A motherboard on the market today.

Volgens mij kan dat dus niet.
max 1.2 GHz

De chipset is een KT133, dat wil volgens mij zeggen een FSB van 133 Mhz (maar ik ben in voor een betere interpretatie). Dat zou kunnen betekenen dat een AMD K7 Duron 1,8GHz Socket A, 133MHz FSB, 1,5V zou moeten kunnen voldoen. ???

zo zou ik het ook lezen, maar ik weet hier ook te weinig van.
Wat ik wel weet is dat je moederbord waarschijnlijk vrij traag geheugen hebt, dus zelfs al werkt een snellere processor, door je trage geheugen heb je er nog niets aan.

Na enig zoeken heb ik de correcte specificaties gevonden en het gaat hier om een FSB van 200 Mhz.; de enige CPU's die dan in aanmerking komen zijn de AMD Duron's tot 1.3 Ghz. Jammer genoeg zijn die (bijna) niet meer te vinden.

Met dank aan Arie; je had al eerder de correcte specificaties opgegeven maar ik wilde mezelf eerst nog ervan overtuigen dat het geen 133 Mhz. was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan