gaat ie zo werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonie67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2015
Hallo allemaal

ben van plan deze pc te kopen denk ik maar ik weet niet zeker of dat er iets nog anders moet, dus zouden jullie me daar bij willen helpen?
ik wil hem gaan kopen bij azerty, heeft iemand hier trouwens ervaring mee?
zoals hij nu is samengesteld kost de pc €1.291,47 dus mocht er iets anders aan moeten zou die niet meer dan €1350,- gaan kosten en het liefst al niet meer.

in pc:

Cooler Master N300 (behuizing)
Crucial Ballistix Sport (werkgeheugen)
Seagate Barracuda ST2000DM001 (harde schijf)
DeLOCK (sata kabel omdat die nog niet bij de harde schijf zat)
MSI Z97 GAMING 5 (moederbord)
Intel Core i5 4690K / 3.5 Ghz (processor)
MSI GTX 960 GAMING 2G (videokaart)
Samsung 850 EVO Series (SSD)
Seasonic M12II EVO Bronze 850W (voeding)

en voor erbij zit er nog:
ESET NOD32 AntiVirus - Abonnementspakket (beveiliging 1 jaar)
Windows 8.1

en als laatste heb je bij hun een optie dat ze je hele pakket in mekaar zetten, installeren en testen, maar heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij vertellen of ik bij ''Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie'' hem er dan helemaal met windows en alles erop opgestuurd krijgt?

verder staat er bij het werkgeheugen: ''Altijd nakijken of de uitvoering van je besturingssysteem met 16 GB aan intern geheugen kan werken.'' maar wat houd dit precies in en kan dit bij deze pc? en klopt het trouwens wel dat die sata kabel er nog bij moet? en is de SSD schijf eigenlijk wel nodig want ik ga de pc vooral voor gamen gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie

Antonie:D

Ja deze onderdelen passen prima bij elkaar. Nog wat kleine opmerkingen:
Voeding kan veel lichter, met 450-500W zit je al erg ruim
SATA-kabel heb je niet nodig, zitten ook in de doos van je moederbord

Met de montageservice wordt Windows inderdaad ook geïnstalleerd. Die melding van het werkgeheugen: je moet een 64-bit besturingssysteem nemen om die 16GB te helemaal te kunnen gebruiken.

Wat betreft de voeding, 850 Watt is echt veel te zwaar, dit systeem draait ook prima als je voor een 460 of 520 Watt Seasonic zou kiezen, scheelt weer een paar tientjes.
Die paar tientjes kun je ook besparen door 8 Gb werkgeheugen te kiezen, 16 Gb voor gamen is complete onzin, alle huidige games draaien probleemloos op 8 Gb ( wat nooit ten volle benut wordt ).

Way betreft de montage- en installatie-service: geen ervaring mee, ik bouw mijn systemen zelf.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan