gaat ineens op standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

rrroel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2005
Hallo,

Mijn computer gaat soms ineens op standby. Ik heb in me config.scherm gekeken of het misschien aan de instellingen lig ofzo, maar daar staat letterlijk bij energie verbruik: standby - NOOIT. Wel schermbeveiliging na 2 minuten en na 5 minuten uitschakelen van het beeldscherm. Als ik dan gewoon me 'muis' beweeg gaat ie weer aan.

Ik kan meestal gewoon een muziek map openen en die een uur laten spelen. Maar soms springt ie ineens in de stanby modus. Als dan die muis beweeg doe ie echt niks.:confused:

Kan iemand mij helpen? Ik las net iets over een videokaart...Misschien heb t daar iets mee te maken?

Thanks, Roel

Staat de hele PC in standby of alleen de monitor?

In het tweede geval zou het kunnen dat je Graphics Adapter niet meer reageert.

dat weet dus juist niet. het is in ieder geval zo dat als ik op zo'n moment me muis beweeg er geen reactie op de monitor verschijnt.
De computer zelf knippert dan . Dus dan zou het kunnen zijn dat idd. alleen de monitor op standby gaat. Wat kan ik in dat geval er aan doen?

Indien dit het geval eens; installeer eens de nieuwste drivers van je videokaart.

Om te testen of je hele PC in coma ligt kun je het volgende doen:
Wanneer het scherm zwart is:

Druk op de Windowstoets op je toetsenbord
wacht 2-3 sec
Druk op pijltje omhoog
wacht 2-3 sec
Druk op enter
wacht 5 sec
Druk op enter

Wanneer je PC begint af te sluiten is het alleen je monitor op standby.

:o Ik ben helemaal niet handig wat computers betreft dus ik weet niet hoe ik die nieuwste drivers moet installeren en waar ik het bestand 'videokaart' kan vinden....:confused:
Heb je een tip voor me waar ik het beste kan zoeken? :rolleyes:

Videokaart is geen bestand hoor..

Weet je welk merk en type videokaart in je PC zitten?

:o :o :o Dat zou ik al helemaal niet weten :rolleyes:
Ik weet alleen maar dat dit een Dell Intel Pentium 4 is.....

Staat het soort videokaart in de gebruiksaanwijzing ofzo?:D :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan