Gaat mijn externe HD dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn0vietsj

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
Goeiemiddag,
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
Ik heb een tijdje geleden een 640 mb maxxtor externe hardeschijf gekocht.
Omdat hij een lelijk mp3spelerachtige usb aansluiting had was deze aansluiting al snel kapot.
Oplossing nieuwe behuizing gekocht met een stevigere USB aansluiting.
Maar nu sinds een tijdje wanneer ik hem aansluit op mijn laptop begint hij voordat windows hem herkent zo'n 20 seconden te tikken alsof hij opstartproblemen heeft, al mijn schoolwerk, portfolio ed. staat hier op dus belangrijke gegevens backuppen ga ik sowieso doen maar de vraag is.... gaat mijn harde schijf langzaamaan dood en zal hij niet meer werken of is het te voorkomen,genezen?
Het is overigen een Seagate Barracuda 7200.11 640gb SATA.

in de regel als een HDD begint te tikken,staat hij te overlijden ja
dus snel backuppen als dat nog gaat

Goeiemiddag,
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.
Ik heb een tijdje geleden een 640 mb maxxtor externe hardeschijf gekocht.
Omdat hij een lelijk mp3spelerachtige usb aansluiting had was deze aansluiting al snel kapot.
Oplossing nieuwe behuizing gekocht met een stevigere USB aansluiting.
Maar nu sinds een tijdje wanneer ik hem aansluit op mijn laptop begint hij voordat windows hem herkent zo'n 20 seconden te tikken alsof hij opstartproblemen heeft, al mijn schoolwerk, portfolio ed. staat hier op dus belangrijke gegevens backuppen ga ik sowieso doen maar de vraag is.... gaat mijn harde schijf langzaamaan dood en zal hij niet meer werken of is het te voorkomen,genezen?
Het is overigen een Seagate Barracuda 7200.11 640gb SATA.

640mb???
Ik denk dat je zulke schijfjes niet meer kunt kopen, heb zelf nog wel een oude van iets van 270mb;).
Je bedoelt zeker 640gb?
Aangezien ie ook extern is.

Maar nu naar je vraag:
Is het echt de schijf die begint te tikken, is het continu?
Anders kun je misschien even naar de winkel?

Succes!

Inderdaad 640gb typfoutje hehe
Maar idd het is echt een hele regelmatige tik en hij komt bij de mediamarkt weg weet niet of die lui er daadwerkelijk verstand van hebben of iets dergelijks maar ik dacht dat een Seagate goeie schijven waren...
Het is zeg maar: Tik,,,,,,tik,,,,,tik,,,,,tik,,,,tik voor 10-20 sec en dan pas herkent windows Lokaal station.
Het is zeg maar een "opstart-tik"

Laatst bewerkt:
Dan staat hij idd op overlijden.
Wanneer hij binnen het jaar zit, eventjes terug met de schijf naar MM.
Wanneer hij buiten het jaar is, eventjes op de site van Seagate je garantie controleren(en aanvragen) middels het serienummer van de schijf.

Mvg Patrick

Hallo

Speel op veilig en neem een backup op een andere harddisk.

Laat uiteraard de diagnostische software van de fabrikant er eens op los...

Crystaldiskinfo is ook heel nuttig "http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html "

Indien nog garantie , had ik deze geclaimd , maar mits je deze al zelf in een andere casing hebt gemonteerd ???

Peter

Heb de software geinstalleerd en die zegt dat de HDD "Goed" is.
Het tikken houdt trouwens ook op zodra windows de schijf herkent... voor het geval dat niet duidelijk was maar die diagnostische software zegt dus dattie in goede conditie is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan