• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gaatje grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

DZP

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Berichten
242
Houwdie,
Is er ook een mogelijkheid om gaten te dichten in een grafiek op het moment dat er géén gegevens worden ingevuld. (zie bijlage).

Het antwoord zit eigenlijk al in de vraag maar wat ik bedoel is:

Kun je ergens iets invoeren zodat het gat automatische wordt opgevuld met de gegevens van de plaats daarvoor ?? Waardoor je dus een rechte lijn krijgt op dat moment!!
 

Bijlagen

  • Gaatje.zip
    2,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
In B6:

=(B5+B7)/2

Dan kopiëren naar het andere gaatje.

Wigi
 
Hoi Wigi (Deze keer goed).;)
Dat begrijp ik en het is een optie maar als ik dat moet intypen kan ik netzo goed een waarde invullen. De vraag is misschien niet duidelijk genoeg.

Voorbeeld:
Een grafiek met waardes van 31 dagen (= 1 maand).
Elke dag moet iemand iets opmeten en dan die waarde invullen.
Mocht er door omstandigheden niet gemeten of ingevuld zijn dan valt er een gat in de grafiek.
Maar eigenlijk wil ik graag een doorlopende grafiek en niet de fouten van iemand zien.

De grafiek wordt dus vooraf gemaakt en door de gegevens wordt hij pas zichtbaar !!
 

Bijlagen

  • Gaatje 2.zip
    2,3 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
klik op je grafiek en ga dan in je menu balk naar:

Extra --> opties en kies tabblad grafiek. Geeft hier aan dat nulwaarden moeten worden geinterpoleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan