Gadget klok valt steeds weg maar sidebar.exe proces draait nog steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Hallo,

Ik heb van de gadgets de klok en de valuta koers ding aanstaan maar iedere keer als ik windows start dan staan ze er vaak niet maar als ik onder taakbeheer kijk dan draait het proces sidebar.exe wel. Als ik rechtermuisknop op het buroblad klik en kies gadgets, dan komt het gadgetsmenu ook niet tevoorschijn. Ik moet het proces sidebar.exe stoppen en dan kan ik de gadgets weer openen en staan de klok en valuta koers dingetje er weer.

Weet iemand waarom dit gebeurd en hoe ik dit kan oplossen zodat de klok en de valuta koers dingetje er weer gewoon netjes elke keer staan als ik windows start?

Bij voorbaat dank,

Koen

Hoe is de scherm(teken)weergave van Windows ingesteld, standaard op 100% of heb je die zelf aangepast naar een hogere waarde dan 100% ?

Bedoel je de grootte van de pictogrammen? Daar heb ik niks mee gedaan. Die laat ik altijd zo staan, die kan ik goed genoeg zien. Miss dat ze per ongeluk veranderd zijn, hoe kan ik dat zien om te checken op hoeveel procent ze staan?

Edit: Ik heb net ff gezocht en gevonden, alles staat op 100% nog steeds. Wat betreft de pictogramgrootte, als dat is wat je bedoeld natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk : configuratiescherm, beeldscherm. Hetgeen je dan als eerste ziet is een viertal opties voor de tekengrootte op je beeldscherm: laag, normaal, groter of aangepast.

Hallo? Is gast0225 er nog? Of is er miss iemand die het kan en wil overnemen?

Nee, helaas niet. Nog andere ideeën of ben je net als ik "stomped"? hehe

Mijn ervaring is dat het soms (vaak.....) ligt aan de schermresolutie en / of de ingestelde tekengrootte van Windows.

Nou, wat ik miss wel een keer gedaan kan hebben, maar ik weet niet of dat nou op deze installatie was of niet, maar het gebeurde op me oude installatie ook anyways, maar wat ik gedaan kan hebben is met ctrl + scroll wiel aan iemand hebben laten zien dat je dan de pictogrammen kan vergroten.... Kan dat het miss zijn en zo ja, waar stel ik dan in dat de pictogramgrootte weer op 100% staat? Of is dat hetzelfde als wat we al geprobeerd hebben?

De pictogrammen stel je op klein, normaal of groot in, middels een rechtse klik ergens op je buroblad en dan kies je voor beeld.

Maar kan dat ook van invloed zijn? Want met de ctrl + scrollwiel kan het ook en dan kan je ze nog groter of kleiner maken dan met de beeld optie.

Weet ik niet. Zoals ik al schreef is het mijn ervaring dat het niet standaard hebben staan ingesteld van de letter/tekengrootte van Windows, van invloed kan zijn op bepaalde zaken, waaronder de weergave van gadgets. Als het na het standaard zetten van de waardes 'over' is, dan weet je zeker dat het daar aan lag. Is het niet voorbij, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven.

Nee, ze staan op standaard, ook bij beeld... Ik hoop dat iemand anders dan miss nog een idee heeft..

Ok, je Gadgets, sidebar.exe, staan compleet afzonderlijk van de rest van je Bureaublad, dus ook pictogrammen.

Er is wel een beveiligingsprobleem betreffende sidebar.exe. Ga ik hier niet op in.

Ten eerste moet je de gadgets als (een) Administrator instellen, ten tweede moet je de doorzichtigheid instellen.

Hoe stel je ze als administrator in? En naar welke doorzichtheidsgraad moet ik hem zetten? En als er een beveiligingsprobleem is betreffende sidebar.exe, zou je dan juist wel vertellen wat dat is hier in deze vraag want miss heb ik daar dan last van?

Ok, je kan gewoon via het Startmenu naar Sidebar navigeren & dan met een RechterMuisKlik Als Administrator uitvoeren...

Er kunnen diverse dingen ingesteld worden, ook in de gadget zelf via het moersleuteltje als je er met de cursor overheen hoovert, bv. doorzichtigheid, verbergen, altijd op de voorgrond.

Wat betreft het beveiligingsprobleem, begin hier:

https://technet.microsoft.com/en-us/library/security/2719662.aspx

Ok, maar hoe moet ik de doorzichtigheid afstellen? Helemaal niet doorzichtig? Half doorzichtig? Je zegt namelijk dat ik de doorzichtigheid moet instellen maar niet op welk niveau.

En ik lees net ff dat beveiligingsstukje maar ik heb dus geen gadgets van derden, ik gebruik alleen de klok en de koersberekening van windows zelf. Maar lees wel dat windows dus een fix uitgebracht heeft die de gadgets standaard uitzet. Is dat miss het probleem? Dat die niet goed werkt en dus steeds de gadgets uitzet terwijl ik zeg dat ie aan moet staan? Want ik heb wel steeds elke update/patch geïnstalleerd van de windows updates.

Laatst bewerkt:
Via het moersleuteltje kan ik de doorzichtigheid niet instellen, ik moet met rechtermuisknop op de gadget zelf klikken en dan kan ik het pas instellen. Maar moet ie nou op 100% staan of lager? Want dat is me nog steeds niet duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan