Galaxy S 2, SD-kaart opeens verwijderd nu kunnen er geen foto's meer geopend worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MissGichellex

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Opeens, uit het niet vanmiddag krijg ik in mijn scherm een icoontje met een driehoek met een uitroepteken erin (sd onverwachts verwijderd of zoiets). Mijn apps kan ik niet meer openen die op mijn SD-kaart staan en de foto's die op mijn sd-kaart staan ook niet. Wat moet ik nu doen om mijn foto's en apps weer terug te krijgen!?

Wat je kunt doen is de SD-kaart in de computer stoppen om te kunnen kijken of de computer de SD-kaart ziet. Als de computer de SD-kaart vind kun je van internet Recuva downloaden om vervolgens te zoeken naar je foto's, de apps ben je waarschijnlijk dan kwijt. De link vind je hieronder:

http://www.piriform.com/recuva/download

Als de computer de SD-kaart niet vind dan is er de kans dat de SD-kaart stuk is. Zelf weet ik niet hou je apps terug kunt halen.

@DragonSoul

Hij pakt mijn Sd kaart wel maar als ik de fotos open dan staat er dat hij het bestand niet kan openen. Is hij nu kapot?

Kan je er nog wel foto's op de SD kaart zetten?
Als je de foto's niet kunt openen betekend dat meestal dat de foto bestanden beschadigd zijn. Je kan proberen om met je rechtermuisknop te klikken op de foto om vervolgens openen met: paint te proberen. Als dat ook niet lukt dan zou je toch aanraden om recuva te gebruiken om de foto's goed terug te halen. Wat misschien ook handig is om de melding te noteren en in het bericht te zetten.

Er staat op dat de schijf onjuist is en dat ik hem eerst zou moeten formatteren als ik de schijf gebruiken wil! Wat moet ik doen?

Ga naar "deze computer" klik vervolgens met je rechtermuisknop op de SD-kaart en selecteer "eigenschappen". Ga vervolgens naar het tabblad "extra" en kijk of je een foutcontrole kunt uitvoeren. Zorg er wel voor dat je “beschadigde sectoren zoeken en repareren” aanvinkt. Een foutcontrole zoekt fouten op de schijf en repareert het. Als je de schijf formatteert haal je de informatie die op de SD-kaart stond eraf, dus dat moet niet.

Dat lukt niet dan staat er: 'kan de schijfcontrole niet uitvoeren omdat er geen toegang is tot de schijf'

En je kan wel in de SD-kaart bij de foto's komen? Je kan recuva nog proberen als je dat nog niet hebt gedaan om de foto's terug te krijgen. Anders weet ik ook niks meer.:(
Ik hoop dat anderen nog wel wat ideeën hebben.

Dat recuva werkt ook niet!omdat hij de schijf niet kan pakken. Zou die nu nog wel te maken vallen?

Ik denk het niet, in ieder geval lijkt het er wel op dat de schijf stuk is, aangezien Recuva de schijf niet ziet, je geen bestanden kunt openen en geen schijfcontrole kunt uitvoeren. Daarnaast zit ik ook zonder ideeën. :confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb het nu ook geprobeerd in een andere laptop en hij pakt andere sd-kaartjes wel maar de mijne niet. En hij pakt mijn Sd kaart op mijn laptop wel alleen hij wil hem niet openen dan doet hij het niet! En als ik hem via mijn mobiel aansluit kan ik de mappen wel openen maar de foto's zijn weg! En kan hem dan niet aanklikken bij recuva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan