Galaxy SII probleem valt constant uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.

dd247

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
142
Ik zit met het volgende probleem, ik heb een SII van zo'n 1,5 jaar oud en draaiend op android 4.0.4 en deze begint sinds kort problemen te geven. Wanneer de telefoon volledig is opgeladen werkt hij gewoon naar behoren accu loopt wat snel leeg maar wat wil je als je hem dagelijks laad, nu komt het probleem wanneer de accu ongeveer +/- de 70% komt valt de telefoon spontaan uit, ook geen tril signaal zoals normaal wanneer hij uit gaat/valt .Als ik de telefoon weer aan zet is de accu ineens zo goed als leeg wanneer ik dan wacht plus min zo'n 1 á 2 uur en ik zet de telefoon weer aan is de batterij weer tussen de 20% en de 50% hij start op vraagt op sim unlock enz dan loop de telefoon vast en zegt dat de spraak opdracht is gestopt/vastgelopen vervolgens klik ik deze melding weg en dan flikkert het beeld en vervolgens valt de telefoon weer uit wel komen meldingen van whatsapp en smsjes binnen maar deze kan ik niet lezen omdat de telefoon té snel uitvalt.
Ik heb al een reset uitgevoerd ( home knop volume up en power knop ingedrukt houden) dit heeft niet gewerkt vervolgens heb ik ook de caché geheugen verwijderd wat ook niet hielp... hopelijk heb ik zo specefiek genoeg mijn probleem uitgelegd en kunnen jullie mij er wat wijzer mee maken. alvast bedankt
 
Hoi dd247,

Wat je zou kunnen doen is Battery Drain Analyzer downloaden om te zien welke app evt. de boosdoener is.
Als je een echte factory reset wil doen, doe je dat niet op de door jou beschreven manier.
Als de telefoon uitstaat; home knop volume up en power knop gelijk indrukken totdat je het galaxy sII logo ziet, dan factory reset, daarna wipe cache partition, navigeren doe je met de volume knop, selecteren met de powerknop of home knop.
Weet je dat de Galaxy sII al op android 4.1.2 zit ?
Misschien eens updaten...?
 
Hey rick

Ik heb de reset uitgevoerd zoals door jou beschreven tot nu toe lijkt te telefoon weer te fuctioneren, alleen wanneer ik check op updates zegt hij dat die er niet zijn.. dus wat doe ik dan fout of is de update er gewoon niet ... : /
 
Hoi,

Heb je KIES geinstalleerd op de pc?
Is de telefoon indertijd nieuw aangeschaft, of 2e hands ?
Het zou namelijk kunnen dat er een niet officiele rom op staat.
 
telefoon is bij een abbonement aangeschaft en ik heb kies niet op mijn pc staan
 
Hoi,

In dat geval zou er misschien wel provider afhankelijke software op staan, die komen doorgaans wat later met updates.
KIES is wel handig ivm synchroniseren, en beheren ed. maar niet noodzakelijk.
Ik hoop dat het probleem is opgelost, en anders zou ik eens een nieuwe accu overwegen.
 
zou ik dat via vodafone kunnen doen gezien ik een garant verzekering heb, en zou ik hem dan lang kwijt zijn heb geen zin om zonder telefoon te zitten...
 
Hoi,

Wat precies wil je via Vodafone doen ?
Software updates controleerd de telefoon zelf, en dan kan je m OTA (over the air) binnenhalen.
 
hey ondertussen 2 resets en een android versie verder (4.1.2) blijft de telefoon random uitvallen, ik denk dat ik dus maar een nieuwe accu moet aanschaffen
 
Hoi,

Misschien dat dat het probleem oplost, anders zou je beter contact opnemen met Vodafone, als het goed is heb je er nog garantie op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan