GalaxyAce start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik heb een hardnekkig probleem met de Galaxy Ace (GT -S5839i) van mijn zoon. Vermoedelijk heeft hij er te veel 'rotzooi' opgezet waardoor hij niet meer opstart (melding van geforceerd afsluiten etc.). Een hardwarematige reset, waarbij de fabrieksinstellingen worden teruggezet, lukt ook niet (korte melding dat hij het recovery bestand niet kan vinden). Ik zie echter dat je bij de hardware matige reset ook de optie krijgt 'apply update from sdcard'. Nu is mijn vraag: hoe kom ik aan het juiste besturingssysteem dat ik via de sdcard kan laden/booten/resetten? Andere ideeën overigens ook welkom om het probleem op te lossen.

Even uit t blote hoofd want de batterij van mn reserve-ace is leeg en aan de lader werkt t niet;
Ace helemaal uit zetten. [home] + [volume up] + [power] knoppen tegelijk ingedrukt houden tot je ace een menuutje laat zien. Daar vind je een recovery mode. Had je die al geprobeerd?

Natuurlijk kan het ook nog zo zijn dat zoonlief zélf heeft lopen knutselen met het rooten/jailbreaken van de Galaxy Ace, en daarmee het teruggaan naar fabrieksinstellingen om zeep geholpen heeft.
Dus een 'interview' met je zoon over WAT hij allemaal heeft gedaan lijkt me dringend noodzakelijk.

@snijworst: Als de telefoon meldt dat het recovery bestand niet (meer) gevonden kan worden, dan zou ik denken dat wat jij voorstelt ook niet (meer) werkt?

Tijs.

Klopt Tijs. Maar ik kon uit het verhaal van TS niet helemaal opmaken dat hij DEZE stappen doorlopen had. Zoals ik al zei: even uit t blote hoofd...

@snijworst: Hopelijk werkt jouw methode wel, maar (gegeven dat het vanuit de telefoon zélf (dus niet 'in recovery mode') al een foutmelding geeft) persoonlijk vrees ik dat dat ook niet werkt.
Laten we afwachten wat de TS terug te melden heeft (over het interview én over jouw methode).
Persoonlijk ben ik nogal huiverig voor het rooten zoals FTWLTG voorstelt, maar mogelijk is de situatie nu al zo 'om zeep' dat alleen dergelijke (nood-)sprongen de telefoon nog kunnen redden (of definitief tot onderzetter degraderen).

Tijs.

ja, deze elementaire stappen heb ik inderdaad doorlopen. Ik ben nu bezig met rooten ed.

Defimitief ten onder geloof ik niet in. De software van sammobile installeren met odin is mijn advies. Desnoods ben ik bereid het te doen als TS daarmee instemd. Ik had mijn eigen ace eens om zeep en wist hem toch weer aan de praat te krijgen...

Ik heb gedaan wat FTWLTG voorstelt en nu krijg ik op mijn scherm het Android 'mannetje' met de tekst eronder: Rafael.Baugis Kernel en verder komt ie niet. Het blijkt nu ook heel moeilijk om in het menu te komen om het toestel hardwarematig te resetten ([home] + [volume up] + [power] knoppen tegelijk ingedrukt houden). Balen.

krijg je deze melding nadat je de rom erop gezet had of na de clockworkmod recovery ?

er is altijd een oplossing voor dit soort dingen,als je terug wilt naar een "stock rom" van samsung : hier staan de stock ROMs voor NL voor dit toestel ...
en hier in het engels de stappen hoe dit op te lossen met Odin

Na weer een avondje prutsen niet echt een stap verder (en ik ben echt geen digibeet!). Probleem is dat ik ook geen connectie heb met mijn PC (Windows 7), ook niet met met het programma 'KIES' van Samsung, zodat ik niets heb aan ODIN. Het mooist zou zijn als ik een betrouwbare versie van Android kan downloaden en vanaf een SD-kaart kan laden; kan iemand met daar aan helpen? Anders maak ik toch graag gebruik van het aanbod van snijworst.

Kies en odin staan los van elkaar. Originele roms haal je bij sammobile.com.

Mocht je het uit handen willen geven dan wil ik er wel induiken. Ik zie dit soort dingen als een leuke uitdaging.

"in het verleden behaalde resultaten...."

Ps.
Kun je met home+volume down+ power wel in downloadmodus komen?

Laatst bewerkt:
Ik krijg na meestal herhaalde keren moeten booten (want die Rafael.Baugis Kernel verschijnt steeds op het scherm) met de drie knoppen 'Android system recovery <3e>' in beeld met vier opties, waaronder booten en 'apply updat from sdcard'.

Door die vastgelopen Rafael.Baugis Kernel kan ik het apparaat overigens ook niet meer uitzetten, maar kan er ook geen contact met de Windows gemaakt worden om via ODIN het geheugen te flashen. Mijn lijkt dus de oplossing een kant en klaar bestand dat dit kan doen vanaf de sdcard.

Ik stel voor dat als er niet nog bruikbare suggesties komen ik het apparaat donderdag (dan ben ik weer in Nederland) naar snijworst stuur(?)

snijworst ben je nog bereid om naar mijn GSM te kijken en zo ja, hoe spreken we dat dan af? Ik kan je in ieder geval niet via dit forum een privé-bericht sturen.

Tuurlijk. Stuur even een mailtje naar *knip want hebbes* dan kunnen we kortsluiten...

Laatst bewerkt:
De Ace is ontvangen en nagekeken.

Rooten vanaf sd was geen probleem, verschillende stock rom installeren met Odin wel want de Ace werd wel gevonden maar connecten wilde slechts sporadisch en/of na heel lang wachten.
RazoDroid vanaf sd installeren met CWM had slechts tot gevolg dat ik terug bij af was, dus bij het Rafael.Baugis-scherm.

Kortom; alle handelingen resulteerden in bootloops, niet meer uit willen, onwillige knoppen en dus niet meer op kunnen starten in recovery-modus.

Ace is inmiddels retour TS met daarbij de mededeling "no cure, no pay".

forrafael.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan