Galexy S2 Data via provider uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luitgapj

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo,

Weet iemand hoe ik thuis het dataverkeer via mijn provider uitkan schakelen zodat ik thuis gewoon via WIFI kan internetten e.d. op mijn S2

Bij voorbaat dank

Hoef je niks voor te doen. Standaard gebruikt de S2 de Wifi verbinding. Pas als deze er niet meer is springt hij over naar de andere verbindingdsmogelijkheden.

Als je thuis download via android market, gaat dit dan ook via WiFi ? ? ?

Dat kun je controleren door helemaal bovenin je scherm te kijken. In de statusregel zie je of een wifitekentje (meerdere halfronde cirkeltjes die de sterkte aangeven) of een verbindingsteken voor je GSM internet (daar staat dan H, 3G, G boven).

Er is altijd slechts 1 van beide verbindingen aktief en deze zal gebruikt worden om te downloaden.

Hoef je niks voor te doen. Standaard gebruikt de S2 de Wifi verbinding. Pas als deze er niet meer is springt hij over naar de andere verbindingdsmogelijkheden.

Ik wil niet veel zeggen, maar de S2 gaat standaard éérst over G3 (GPS). (Gister weer de S2 van m'n broertje moeten resetten, na het opstarten het een en ander via internet gedaan, en toen was z'n beltegoed op (prepaid)) :rolleyes:

rechts van je galaxy zit een knop houd die 2 sec. ingedrukt krijg je een pop up menu vink je dataverbindingstand aan (2e optie) Voila. PS niet vergeten je wifi uit te zetten! als je in de buurt komt van je bijv. huis schakelt hij automatisch naar je thuis verbinding.

Greetz ~galaxyy S2 User~

Laatst bewerkt:
ik heb al een hele tijd mijn wifi aan staan, en vanalles gedaan zoals youtube en Androis Market.
Zelfs Apps geinstalleerd van Android Market.
Mijn datagebruik is niet gestegen, wat er dus op wijst dat als je Wifi aan heb staan je geen data via je provider gebruikt.

Het enigste wat je dus hoeft te doen om data via provider uit te schakelen is WiFi aanzetten !

En 3G uit, want zodra er even geen Wifi is, gaat ie over op 3G (als het aan staat)..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan