stienoo
Gebruiker
- Lid geworden
- 31 dec 2007
- Berichten
- 315
Ik ben een galgje aplet aan het maken maar hij wil niet mee.
Als hij de controle uitvoert of de ingegeven letter overeenkomt met een van de letters van het woord zegt hij altijd dat het niet overeenkomt ook al heb ik weldegelijk en juiste letter opgegeven.
De code die ik heb is de volgende (momenteel heeft de galg nog geen nut, maar die heb ik al getekent, ook voer ik een controle uit om te zien of antwoord1 gelijkt is aan 1 of 0, ik heb al een paar dingen geprobeert en het moet echt wel in de controle van de letters zitten):
Als hij de controle uitvoert of de ingegeven letter overeenkomt met een van de letters van het woord zegt hij altijd dat het niet overeenkomt ook al heb ik weldegelijk en juiste letter opgegeven.
De code die ik heb is de volgende (momenteel heeft de galg nog geen nut, maar die heb ik al getekent, ook voer ik een controle uit om te zien of antwoord1 gelijkt is aan 1 of 0, ik heb al een paar dingen geprobeert en het moet echt wel in de controle van de letters zitten):
Code:
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
import java.awt.*;
public class galgje extends Applet{
int x=130;
String woord1[] = {"t","e","s","t"};
int antwoord1[] = {0,0,0,0};
int letter1 = 4;
TextField vak;
Button knop;
public void init(){
setBackground (Color.white);
vak = new TextField(1);
knop = new Button("gok");
add (vak);
add (knop);
}
public void paint (Graphics g){
//de bodem
g.drawLine(20, 150, 20, 180);
g.drawLine(100, 150, 100, 180);
g.drawLine(20,150,100,150);
//de galg
g.drawLine(40, 150, 40, 50);
g.drawLine(40, 50, 90, 50);
g.drawLine(90,50,90,70);
//de persoon
g.drawOval(80, 70, 20, 20);
g.drawLine(90, 90, 90, 120);
//benen
g.drawLine(90, 120, 75, 140);
g.drawLine(90, 120, 105, 140);
//armen
g.drawLine(90, 100, 70, 110);
g.drawLine(90, 100, 110, 110);
int i=0;
x=130;
while (i<letter1){
g.drawLine(x, 160, x+20, 160);
g.drawString(""+antwoord1[0]+","+antwoord1[1]+","+antwoord1[2]+","+antwoord1[3], 20, 20);
if(antwoord1[i]==1){
g.drawString(woord1[i], x+10, 150);
}
i++;
x +=30;
}
}
public boolean action (Event e, Object o) {
if (e.target== knop)
{
vak.setText("");
int i=0;
String vakText= vak.getText();
while (i<letter1){
if(woord1[i].equals(vakText)){
antwoord1[i]=1;
}
i++;
}
repaint(); return true;
}
return false;
}
}