galgje probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantjep1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2008
hoi,

Ook ik ben bezig met galgje, maar ik kom niet meer verder.
Code:
	// Houdt het aantal fouten in de gaten en geeft dit weer
	public static int telAantalFouten(int AantalFouten)
	{

// Telt aantal fouten
		switch(AantalFouten)
		{
        	// Eerste fout 
        	case 0:
        		System.out.println("Eerste fout: De galg is klaargezet.");
        		break;

// Tweede fout
        	case 1:
        		System.out.println("Tweede fout: Het hoofd is tevoorschijn gekomen.");
        		break;

// Derde fout
        	case 2:
        		System.out.println("Derde fout: De romp is tevoorschijn gekomen.");
        		break;

// Vierde fout
        	case 3:
        		System.out.println("Vierde fout: De linkerarm is tevoorschijn gekomen.");
        		break;  

// Vijfde fout
        	case 4:
        		System.out.println("Vijfde fout: De rechterarm is tevoorschijn gekomen.");
        		break;

// Zesde fout
        	case 5:
        		System.out.println("Zesde fout: Het linkerbeen is tevoorschijn gekomen.");
        		break;

// Zevende fout, game over
        	case 6:
System.out.println("Zevende fout: Het rechterbeen is tevoorschijn gekomen. Je hangt man!");
        		break;
		}
		return AantalFouten;
	}

ik heb nu dit(even alleen wat tekst bij gedaan dan) maar ik wil hem ook galgje laten tekenen.. Ik heb natuurlijk wat voorbeelden gezien maar hoe kan ik hem laten tekenen in deze methode of moet ik een hele nieuwe methode maken? en hoe moet ik dat dan doen?:P

De naam van je methode geeft niet goed weer wat ie doet. Wat moet ie doen: de kandidaat tekenen voor zover aan de galg. Noem die methode dan ook zo: tekenKandidaat().
Je zou kunnen overwegen een klasse Kandidaat te maken en daarin een methode tekenMezelf() te maken en plaats van jouw static methode. In die klasse kun je dan ook een int attribuut bijhouden: aantalGemaakteFouten. Je hebt dan geen argumenten meer nodig voor je methode. Op die manier kun je in jouw spelletje meerdere kandidaten laten opdraven, ieder in een ander stadium van ophanging.
Jouw static methode returnt een waarde die gelijk is aan de waarde van het argument. Totaal zinloos. Laat je methode een void retourneren:
void tekenKandidaat (... ).
Om iets te tekenen heb je een ondergrond nodig: een Canvas in Java.
Jouw static methode moet huizen in een overkoepelende klasse die je helaas niet meestuurt. In die klasse zul je een Canvas moeten creeeren die je in je methode gaat gebruiken om op te tekenen.
Bekijk eens wat voorbeelden van Javaprogrammaas waarin getekend wordt.
Mbt tot jouw meegestuurde methode:
Als je de volgorde van je cases omdraait en de breaks weglaat zul je iets interessants zien. Hij voert precies de println's uit die je nodig hebt. Als je deze println's vervangt door de code om het betreffende lichaamsdeel te tekenen ben je klaar. Suck6

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan