game budget pc 500 euro excl videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

thezeekoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2013
Budget - MAXIMAAL 500 euro (niet erboven), maar ik heb al een Club 3D HD radeon 7850 2gb royalking videokaart
Doel - Gamen
Omgeving - geen voorkeur, als ie maar niet heel hard geluid gaat maken
Assemblage - zelf in elkaar zetten

Besturingssysteem - niet nodig
Opties / randapparatuur - nee

opmerking: het belangrijkste vind ik dat alles goed samen kan met deze videokaart!

ik hoor graag jullie ideeën want ik kom er niet uit:shocked:

Waarom een koeler waar je u tegen zegt bij een Pc die je niet gaat over clocken. Zoveel geluid maakt je stockkoeler nou ook weer niet...

Een goed gekoelde processor kan nooit kwaad, ik hield €40 over en daarvoor koop je geen SSD, dus waarom niet? Ik denk dat als je hardcore gamed een aftermarket koeler een goede investering is.

40 euro overhouden kan ook geen kwaad en heb je waarschijnlijk meer plezier van dan een after market koeler in deze configuratie.
Je kan een ook wat mooiere kast nemen (ZalmanZ9 "Is met 4 ventilators") en een I5-3470 ;)

Eerlijk gezegd, vind ik de videokaart wat magertjes. Deze scoort aan prestaties even goed als een FX4300 aan processor kracht zou doen. Wellicht een tweede 7850 kaart om te overwegen?
Nu zal de videokaart de bottleneck gaan vormen i.p.v je processor vrees ik.

Laatst bewerkt:
Wat dacht je van dit:

- Zalman Z9+ omdat de Z11 niet meer op voorraad was. (4 ventilators en fan controller)
- Snelle 1TB hardeschrijf
- Intel I5-3570 processor geen K serie.
- 450 Watt modulaire Gold certificated voeding (Zuinige en efficiënte voeding die tegen een stootje kan) (Levert genoeg stroom voor bijv een 7970 Ati videokaart "evt upgrade")

Intel build:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B568296%5D=1&product%5B452330%5D=1&product%5B394090%5D=1&product%5B550001%5D=1&product%5B501012%5D=1&product%5B425856%5D=1&product%5B528615%5D=1

Laatst bewerkt:
Zou absoluut niet de voeding van Sander nemen! Die is veel te zwak, met 360 watt ga je het niet redden. De Antec 520 watt is nog steeds de beste voeding, op de voet gevolgd door de XFX 550 pro edition.

Eerlijk gezegd, vind ik de videokaart wat magertjes. Deze scoort aan prestaties even goed als een FX4300 aan processor kracht zou doen. Wellicht een tweede 7850 kaart om te overwegen?

vraag me af hoe jij videokaart kracht vergelijkt met processor kracht?
het zijn twee verschillende dingen...

en zelfs dan nog als men nog goedkoper uit moet zijn is een i3 3220 een betere optie dan die fx4300

Dat ligt eraan welke games de TS met de videokaart wilt spelen. Ik heb zelf geen hele recente games, maar bijvoorbeeld Grid uit 2008 trekt de HD 7850 prima, tussen de 120 - 240 FPS (afhankelijk van race of training). Binnenkort zal ik ook een nieuwe game krijgen hoor, daar niet van, maar het ligt erg aan de zwaarte van de game.

Ik vond de samenstelling van hasj en wiet bijzonder goed, ik denk dat een dergelijke samenstelling een goede basis is voor een basisgamepc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan