Game COD5 Klapt eruit bij drukte Pc start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

henrydev

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
halloo

ik heb weer eens een probleem, als ik Call of Duty 5 Speel, gaat het vrij lang goed , meestal na een half uur als het heel druk word in het spel bijv, met artillerie boel rook en vuur en alles , start zo ineens me computer opnieuw op .. ik denk zelf dat het me voeding is ? mischien trekt me videokaart er teveel stroom uit ofzo . hebben jullie een idee ?

hieronder ff me systeem geplakd

Systeemkast
MS-Tech

Moederbord
Asus p5b-vm se

Processor
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2,4ghz

Geheugen
4ghz Kingston ddr2

Koeler
Zalman

Casefan
1x 120 mm Fan 3x 80 mm Fan

Harddisk(s)
Maxtor 320

Videokaart(en)
XFX Geforce 8800 Ultra

Monitor(en)
Samsung Syncmaster 931BW

Speakers
Logitech Z5500 Digital

Geluidskaart
X-FI Soundblaster

Muis
Logitech MX-518

Toetsenbord
Logitech G15

Besturingssysteem
2 partities Vista,XP

Voeding
Razor 600 watt

Temperatuur
CPU 35 , GPU 52 , Systeem 16

Greetzzz

Laatst bewerkt:
kijk eens naar de temperaturen onder het spelen (alt + tab net bij een druk momentje) en zet dat even hierbij, zoals het nu klinkt zijn het de temperaturen die het hem doen!

nu heb ik speedfan gedownload, en ik ben nog niet aan het spelen, de temperaturen zijn nu als volgt

GPU : 67
System 9
CPU 40
Core1 45
Core2 42
Core3 45
Core4 43

Nu Heb ik gekeken Terwijl ik gewoon Speel

GPU : 84
System Onbekend
CPU 54
Core1 55
Core2 56
Core3 52
Core4 55

Laatst bewerkt:
daar ligt het niet aan :cool: temps zijn net als de mijne en ik kan uren spelen!

is het mischien een illegaal spel? ik zeg niet dat ik origineel heb maar mischien ligt het daaraan ;) want is het alleen bij COD5

daar ligt het niet aan :cool: temps zijn net als de mijne en ik kan uren spelen!

is het mischien een illegaal spel? ik zeg niet dat ik origineel heb maar mischien ligt het daaraan ;) want is het alleen bij COD5

ik heb het ook by crysis , heb ik zonet ff geprobeerd, en ook alleen weer als het heel druk word... en cod5 is Legaal ja :).

ik heb zelf geen flauw idee , maar 82 graden voor de videokaart is dat niet aan de hoge kant ???

ik heb het ook by crysis , heb ik zonet ff geprobeerd, en ook alleen weer als het heel druk word... en cod5 is Legaal ja :).

ik heb zelf geen flauw idee , maar 82 graden voor de videokaart is dat niet aan de hoge kant ???

moderne kaarten moeten dit aankunnen, maar iets is er niet goed met je kaart want het komt alleen bij zware graphics taken voor. of natuurlijk met de voeding mischien levert die te weinig stroom

controleer even alle kabels zowel buiten als binnen in de pc
mischien krijgt de kaart niet genoeg stroom

ter aanvulling, kan je dit even beantwoorden? :D

heb je dit ook bij andere zware processen? video coderen of een virusscan

heb je de laatste drivers voor je videokaart? en direct x?

speel is op LOW settings het spel, slaat hij dan ook uit?

heb je ati? zo ja even nieuw catalyst center instaleren!

Laatst bewerkt:
ter aanvulling, kan je dit even beantwoorden? :D

heb je dit ook bij andere zware processen? video coderen of een virusscan

heb je de laatste drivers voor je videokaart? en direct x?

speel is op LOW settings het spel, slaat hij dan ook uit?

heb je ati? zo ja even nieuw catalyst center instaleren!

------------------------------

nee daar heeft hij geen problemen mee met virusscan , met video coderen heb ik nooit gebruikt/geprobeerd

Mijn Kaart is uptodate

dat ga ik zo spoedig mogelijk proberen, dat hoor je nog van me

Nee , Nvidia 8800 Ultra 768mb

ik ga het even proberen in low settings , bdankt alvast :)

moderne kaarten moeten dit aankunnen, maar iets is er niet goed met je kaart want het komt alleen bij zware graphics taken voor. of natuurlijk met de voeding mischien levert die te weinig stroom

controleer even alle kabels zowel buiten als binnen in de pc
mischien krijgt de kaart niet genoeg stroom

dat is niet echt waar

84 c is echt te heet heb zojuist een beetje rond gekeken
en een video kaart moet ongeveer 60 celsius zijn na het spelen
meschien tog even kijken of je video kaart wel goed werkt (fan schoon maken)

dat is niet echt waar

84 c is echt te heet heb zojuist een beetje rond gekeken
en een video kaart moet ongeveer 60 celsius zijn na het spelen
meschien tog even kijken of je video kaart wel goed werkt (fan schoon maken)

dit is niet waar :P
waar heb jij zitten zoeken? (no offense) maar je kan overal vinden dat het per kaart zoizo al verschilt en dat boven de 100 graden een afknapper is, eronder is er niet zo veel aan de hand

de nieuwe kaarten kunnen het aan dankzij de moderne chiptechnology

*edit* Volgens mijn boekje van Asus moet tot de 90 graden de kaart vlekkeloos werken
en mijn nvidia 9600GT mag nog heter worden

en lees dit ook eens door
(klikje*

Laatst bewerkt:
dit is niet waar :P
waar heb jij zitten zoeken? (no offense) maar je kan overal vinden dat het per kaart zoizo al verschilt en dat boven de 100 graden een afknapper is, eronder is er niet zo veel aan de hand

de nieuwe kaarten kunnen het aan dankzij de moderne chiptechnology

*edit* Volgens mijn boekje van Asus moet tot de 90 graden de kaart vlekkeloos werken
en mijn nvidia 9600GT mag nog heter worden

en lees dit ook eens door
(klikje*

lijkt me sterk volgens mij is jou video kaart zijn levensduur sterk gedaalt als je zon tempratuur normaal vind
mijn video kaart word niet warmer dan 65 c na het spelen van arma 2 of andere zware games

90 graden is echt veelste warm 80 c moet je je al zorgen maken

hij zegt ook dit in die review
UPDATE: Ondertussen zit ik hier met grote problemen.
De kaart geeft 42 BSOD's op 14 dagen, en presteert nu nog heel slecht.
UPDATE: Kaart is nu echt helemaal brak, heeft nogal lang geduurd voor ik een HD4850 kan gaan halen
EN die tempraturen haal je alleen maar als je probeert te overclocken volgens mij is het echt de video kaart die problemen heeft

Laatst bewerkt:
mijn asus doet het nog wel 10 jaar :D die gebruik ik niet meer :P

ja het zijn HOGE temps geen kritieke voor alle kaarten sommigen kunnen betere aan
en mijn 9600GT wordt max 73 bij een volledige belading (met 1 fan erop) maar ik kan nog uitbreiden met 2 fans meer (overcloken kan dus ;))

ik ken zijn kaart 8800ultra mag 80 graden worden, daar gaat hij overheen als hij crysis speelt

cod5 is niets vergeleken bij crysis op ultra high :D
dus de temperaturen hebben er niet zo veel mee te maken

TIP: heb je intel? dan download RealTemp geeft aan tot hoever je cpu mag gaan qua hitte ;)

ohja, ik heb hier een 6150go (laptop) draait idle op 70 en load 120... doet het(volgende maand ergens) 3 jaar :D dus dat is reden genoeg om aan te nemen dat het zeer zeker kan :thumb:

@TS bij crysis zijn je temperaturen 2 boven de maximum en slaat hij dus snel uit extra fan zal dit verhelpen, maar kabels wegwerken(cablemodding) en een extra fan voor airflow moet ook al voldoende zijn :thumb: + dan kan je van de duurdere videokaart afblijven :D

*edit* met arma 2 krijg je geen goede metingen he :D je moet wel volledige belandingen doen met stresstesten enzovoorts

Wat mastermindzh zegt...

Over de voeding: Razor 600 watt
Weet je zeker dat dit klopt? Ik kan namelijk niets over een Razor 600W vinden. Razer ken ik wel van muizen etc...

Wat mastermindzh zegt...

Over de voeding: Razor 600 watt
Weet je zeker dat dit klopt? Ik kan namelijk niets over een Razor 600W vinden. Razer ken ik wel van muizen etc...

idd raar he :P

ken wel ram dat Razor in de naam heeft maar inderdaad ook geen voedingen :confused:

ty voor de bevestiging van mijn andere reactie :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan