Game Community CMS, wat zou jij hiervoor vragen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickkm

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2007
Ik zou niet weten wat voor programmeertaal CMS is, maar ik dacht dat hij hier wel goed stond, ik kan verkeerd zijn.

Zal van te voren ook melden, het is voor een game community.

Voor in het CMS

- Database beheren

- Games toevoegen
- Titel
- Met een stukje informatie
- Cover van de game
- Release datum
- Uitgever
- Wat plaatjes en externe filmpjes zoals van GameTrailers.

- Nieuwsberichten, reviews, previews, specials; toevoegen, bewerken, verwijderen

- Datum van online gaan instellen
- Titel invullen
- Tags
- Welk platform (PS3, 360, Wii, DS, PC en ALG (Algemeen))
- Mogelijkheid van uitschakelen reacties.
- Bron
- Plaatjes
. Zelf hosten graag.
- Nadere informatie over reviews: score + conclusie kunnen geven
- Nieuwsbericht/review/… koppelen aan game in database
- Als je koppelt aan game, zie je rechts van het nieuwsbericht informatie over de game. De release datum, uitgever, etc en cover. Niet het stukje tekst met informatie.

- Ledensysteem (log in)

- Gasten toestaan een account te laten maken (met activatie mail en verificatie code)
- Ze kunnen reageren op nieuwsartikelen, reviews en de rest
- Postcount voor berichten
- Toevoegen zelfgekozen avatars
- Admin; kleur rood. Moderators; kleur groen. Members; kleur blauw (niet te donker.

- Reclame systeem

- Plek voor banners
- Plek voor google adsense

- Prijsvragen

- Uitleg niet nodig.

Tot slot is het ook gewenst dat hij SEO gebouwd wordt.

Aangezien ik er zelf geen verstand van heb, wat zal zo´n CMS ongeveer moeten kosten en voor wat voor prijs zou jij het doen?

Verder hoor ik ook graag meningen wat handig zou zijn om er meer bij te hebben. Het CMS is voor een game community en ik wil eigenlijk in lichte maten toch wel streven naar een CMS als GamingOnly.nl, kijk maar op de site naar de mogelijkheden. Uiteraard niet de uitgebreidste functies, want mijn budget is niet optimaal.

Gr. Nick

Als je hem niet al te uitgebreid wilt, en het design hier los van staat (dus echt alleen de code en dat je zelf nog het design op moet zetten) kijk je denk ik tegen een kleine duizend euro aan (althans; als je iemand met enig verstand van zaken het laat doen)

Je kunt misschien wel mensen vinden die het voor minder doen, maar dan is het ook maar de vraag of het na aflevering werkt (en of het afgelevert wordt)

(Maar dit is natuurlijk mijn schatting en als ik zoiets maak zorg ik ook dat het goed werkt, daar zul je ook iets extra voor betalen)

Wat je kwijt zou zijn als iemand dat hele ding zou designen weet ik niet.

Overigens is het natuurlijk een grove schatting; het is op dit moment vrij weinig informatie en als je meer informatie hebt dan kan het flink omhoog of omlaag gaan...

Wat betreft onderdeel; het zou in allerlei talen kunnen, ik denk dat eerder thuis hoort in Gevraagd/Gezocht (als je het echt door iemand hier wil laten maken) of in Websites maken algemeen.

Voor mijn eigen bedrijf realiseer ik dit soort projecten incl. design voor zo'n 3500 euro

Dat is voor ons (2 scholieren) echt veel te veel.. :p

We hadden iemand die met KvK nummer etc, het zou doen voor 119incl. Maar toen hadden we alleen nog de dikgedrukte kopjes besproken, toen vroeg hij zelf om detail versie en toen zei hij dat het veel meer kost.

Gezien de investering van tijd die erin zit is het systeem gewoon duur!

Ik zou zeggen, ga het zelf leren te maken?!

Dat is idd het alternatief; in zo'n systeem zit zelfs voor iemand die goed weet wat ie doet een heleboel uren, en die uren moeten betaald worden als het je werk is...

Je kunt het zelf gaan proberen natuurlijk; het is best te doen... mits je de nodige tijd investeert om uit te zoeken hoe je moet programmeren en hoe je webdesigns maakt =)

De layout is al gemaakt, frontpage en nog een subpage. Wat voorlopig nog genoeg is. Enkel het basen + CMS moet nog worden gedaan.

Zelf leren kost denk ik echt te veel tijd, en ik zou dan liever andere dingen leren zoals layouts maken, trekt me wat meer.

Tegenwoordig kan je als (online) vormgever bijna niet meer zonder enige PHP/Programmeer skills!

Er is een héel groot verschil tussen layout-PHP en backbone-PHP ;) Als je graag wilt designen hoef je niet veel te weten van PHP opzich, behalve de basis.

En tsjah, het zijn wel skills die je zoekt.. mensen steken er veel tijd in om goed te leren proggen en veel tijd om het voor jou in elkaar te zetten ;) Dan gaat de prijs ook flink omhoog.

Mag ik vragen wat je budget ongeveer is? Misschien is het mogelijk om een beetje te wijzigen aan de eisen om de boel goedkoper te maken zonder al teveel van de site op te geven.

We zaten er zelf ook aan te denken, om de eisen iets te verkleinen. Maar veel is in mijn ogen echt een must, ik denk dat je dat wel met me eens kan zijn.

We hebben nu voor 35 de layout, echt wonderbaarlijk mooi. Had geluk dat ik die jongen toevallig al kende, en hij al een maand te koop stond zonder biedingen dat ik hem voor 35 kreeg: http://www.sitedeals.nl/attachments/layouts/15087d1230463945-gamesize.jpg
Als service trouwens wat dingen veranderd, de flashbox een stuk moderner en wat dingen verschoven: http://img141.imageshack.us/img141/9567/gamesize6bg6.jpg

Vond het zelf een koopje.

De hosting is ook al besteld, kost zo'n 25 euro voor alles onbeperkt en 1gb schijfruimte, wat kosteloos per elk moment geupgrade kan worden.

We wilden eigenlijk beide zo'n 50 a 60 uitgeven, maar we hebben gezien dat dat niet meer gaat werken. Dus we hebben nu aan de layout 35 besteed (hosting tellen we niet meer) en zijn bereid om in totaal rond de 200 aan uit te geven dus nog zo'n 165 aan een CMS.

heb je van te voren nagedacht of er potentie is voor dit soort sites? :)
Er zijn er feitelijk al honderden?

Tuurlijk, maar we zijn zelf beide een tijd lang redacteur geweest van GamingOnly, dat is samen met InsideGamer wel de grootste te noemen uit Nederland. Dus we hebben beide gewoon erg goede ervaring, en weten goed hoe we dit moeten aanpakken. Het is natuurlijk ook een kwestie van geluk, maar aan de ervaring ligt het niet. ;)

Ik praat niet over ervaring! Maar over de potentie...

Zijn er niet al veel van deze aanbieders op de markt?

De potentie van iets heeft ook, al dan niet indirect, te maken met ervaring. Bijvoorbeeld kwaliteit is erg belangrijk. Ik kan een aantal game community's opnoemen waar de kwaliteit ver onder pijl ligt, in het crewfora van GamingOnly lachte wij ons bijvoorbeeld vaak stuk om PS3Life.nl. Je hebt een punt dat er heel veel zijn binnen deze sector, maar er zijn er weinig met kwaliteit. De manier van schrijven, met daarbij wát je schrijft maakt erg veel uit, wij zijn natuurlijk al opgeleid en ervaren met wat de bezoeker wilt.

ik ben benieuwd maar gezien er grote commerciële concurrenten in dat wereldje bestaan verwacht ik met een klein budget niet veel ;)

Natuurlijk zijn wij zelf ook benieuwd, daarbij weten we zelf ook dat de concurrentie beduidend aanwezig is, maar de vraag en de populariteit van gaming zal alleen nog maar stijgen.

.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan