Game Computer ( PC ) - samenstellen Wie kan me helpen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

compt

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
Ik ben van plan om een game-pc te kopen. Nu weet ik wel een paar sites waar bij je een eigen computer kan samenstellen. Maar wat zijn de beste dingen voor je pc.

Nu weet ik dat het nieuwste van het nieuwste behoorlijk duur is.

Want als je de nieuwste video kaart heb ( ong 300 euro ) en je verglijkt die met 1 eerdere versie dan is die direct als 150 euro , zelfde als intel core 7 nr 5 is bijna net zo goed en meer als de helft goedkoper. en je hebt verschillende intel core 7's

Wie kan me helpen om een pc samen te stellen ?

Budget ong 800-850 euro.

Topic verplaatst van hardware-overig--->aankoop nieuw systeem/upgraden.

Hoi...

Als je onderstaand lijstje even beantwoordt dan kunnen leden wel iets moois voor je samenstellen.

Succes met je vraag.

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
Budget - Rond de 800 euro
Doel - Gamen gamen en nog is gamen :D
Omgeving - De pc mag wel een beetje geluid maken , maar tijdens grote spellen niet heel erg hard
Assemblage - Kant en klaar systeem graag
Besturingssysteem - Windows 7 , heb ik al op een cd-rom

Opties / randapparatuur - Ik zou graag minstens 6 tot 24 gb geheugen in de pc willen.

Intel core 5 of 7 , nieuwste videokaarten.

Wajoo, zag je topic dat juist gestart was :p, en nu al 5 berichte xD. Ik zal je 1 ding zeggen. 24 gb is weggegooid geld. Zeker bij gamen, dat is echt voor zware video randering. Maar bij gamen is 4 al zelfs genoeg!

Oke ben even aan het shoppen geslagen bij azert, het is over het algemeen een dure winkel. Maar vond de site het ordelijkst :p, dus ga gerust bij andere winkel kijken en vergelijk de prijzen!
En dit heb ik voor jouw even samengesteld :).
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B386917%5D=1&product%5B363903%5D=1&product%5B396746%5D=1&product%5B383035%5D=1&product%5B84029%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B252897%5D=1&product%5B225953%5D=1

Zal even alles nader verklaren.

Proc : 2500K, dit is een unlocked processor ddie eigenlijk bedoeld is om te overklocken, of je dit nu doet of niet. Best de K variant kopen, aangezien je later misschien je systeem wilt verkopen ... Dan geraak je er gemakelijker vanaf :).
Graka : Een 6950 1gb. Met een alternatieve koeler, dat is lekker stil, en het is nog een suppersnelle kaart voor zijn geld ;).
Moederbord : Een msi GD65, heb je nog de optie om later sli of cf te draaien. En een over het algemeen kwalitatief goed bord!
Voeding : Een 700 watt voeding, dan heb je nog uitbreiding naar later toe!
HDD : Dit is gewoon 1 van de snelste HDD's die er zijn, uiteraard is een ssd 10x zo snel, maar ook gemakelijk 2 tot 3x zo duur! En dat past niet binnen je budget.
Geheugen : Corsair Vengeance geheugen, 4gb. Je kan 8gb nemen, aangezien de prijzen voor het geheugen zeer gunstig staan. Moet je eigenlijk zelf weten :).
Case : Een cooler master case, dit is gewoon een zeer complete behuizing, met zeer veel uitbredingen voor fannen, een zeer goede airflow,...
proc cooler : Een proc cooler, voor moest je nog je proc willen overklocken. Dit is een zeer goede voor het geld, niet te overdreven wauw, maar ook weer niet zeer slecht. Goed voor wat hij is!

hoop dat je hiermee wat geholpen bent ;).

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank !! Dit is precies wat ik zoek.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we niet te snel gaan.
Ik snap de volgende dingen niet:
Waarom zon dure kast, RAM en voeding.
Daar kan je al flink op bezuinigen.

En trouwens, deze word ook nog niet in elkaar gezet. Dat is ook nog eens 60euro extra.
Ik pas het lijstje even aan. verder is alles gewoon goed hoor!

Voila.
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...uct[71510]=1&product[80156]=1&product[7517]=1

Dit is al inclusief in elkaar zetten. Bij die andere kwam dat er nog eens bij.
De 5870 is sterker dan de 6950 in de benches en die is goedkoper. Dus kan je beter voor de 5870 gaan.
Verder heb ik meer geinvesteerd in de koeling, want sandy bridges worden erg warm dus heb je een goede koeling nodig.
Ik heb een goedkopere voeding genomen, maar die is verder evengoed.
Kast is ook van CoolerMaster maar dan gewoon een goedkopere versie. En goedkoper RAM geheugen.

PS. De 6950 is vanwege zijn nieuwere technologien meer gericht op de toekomst. Dus je kan ook voor die gaan. Kost je dan 20Euro meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
@menmoeder ik ben ook even aan het rondsnuffelen, maar bij het mobo staat ondersteunende RAM-snelheden: 1333 MHz, 1066 MHz terwijl je 4GB 2000MHz heb uitgezocht. Maakt dit iets uit? Wat is het verschil?

Hoi..

Volgens je eerdere topic zocht je een game pc(budget 800 euro's)
Dit is geen game-pc en qua merk ben ik ook niet zo'n fan van.

Ik weet het , maar 800 vond ik best wel veel. Dus ik ging zoeken naar een paar goedkopere

Ik heb je nieuwe vraag dan maar hierbij aangeplakt.

Kan je beter je nieuwe wensen kenbaar maken.Budget etc.Wellicht komen er dan weer samengestelde systeempjes tevoorschijn.;)

Ik weet het , maar 800 vond ik best wel veel. Dus ik ging zoeken naar een paar goedkopere

voor 600 euro heb jij een goed werkende game pc
je zal dan niet alles op high kunnen spelen maar wel gewoon medium

kijk wij kunnen wel blijven samenstellen voor jou maar als jij je niet houd aan je budget
heeft advies geven helemaal geen zin

dus denk er is even goed na over hoeveel je wilt besteden aan de game pc

(onder de 600 euro word het heel krap)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan