Game Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcovalk

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2005
he mensen ik heb effe een vraagje, ik wil een nieuwe computer kopen maar weten jullie of dit een beetje een goede game computer is???

Type processor :AMD Athlon 64
Processor snelheid :3500+
Harde schijf (GB) :200
RAM-geheugen : 512
Mhz front side bus :533
PC media : DVD-(re)writer (dual-layer), DVD-speler, geheugenkaartlezer

Grafische kaart :ATI RADEON X300
MB video geheugen :256
Besturingssoftware :Windows XP (Home Edition)
Interface(s) : ethernet, FireWire (IEEE 1394), modem (56K), USB2

Merk :HP
Monitor : 17" TFT
Typenummer : T 870

En of je hier nieuwe games op kan spelen zoals GTA San Andreas en Half-Life 2

Alvast bedankt.

Het kan wel, maar niet alles op de hoogste kwaliteit...

de X300 is alweer redelijk veroudert, om het beste eruit te halen kun je beter gaan voor X700 of voor het extreme een X800

maar dat is ook zeer extreem in je portemonnee...

[edit] ik zie zelfs dat er al een X850 verkrijgbaar is...

ter vergelijking:

X300se 128 MB DDR ... 58 euro

X600xt 128 MB DDR ... 117 euro

X700pro 256 MB DDR3 ... 175 euro

X800xt 256 MB DDR3 ... 483 euro

X850xt platinum 256 MB DDR3 ... 502 euro [/edit]

Laatst bewerkt:
Je zou er ook nog een beetje extra RAM-geheugen bij kunnen laten zetten. Met een niet al te groot bedrag extra heb je 1024.

Geplaatst door rve123
Je zou er ook nog een beetje extra RAM-geheugen bij kunnen laten zetten. Met een niet al te groot bedrag extra heb je 1024.
is opzich zo goed als overbodig...

maarja beter het zekere voor het onzekere natuurlijk

Geplaatst door hc_vinnie

is opzich zo goed als overbodig...

maarja beter het zekere voor het onzekere natuurlijk
Valt wel mee hoe overbozdig dit is, want er zijn spellen die minimaal 512 vragen: http://www.eagames.com/official/moh/pacificassault/us/editorial.jsp?src=downloads
Bij recomment staat ook 512 maar het zou erg zijn als ze 1024 als recomment gaan neerzetten aangezien er nog computers worden verkocht met 256.

Verder is het bij aanschaf van een computer vaak niet al te duur.

Geplaatst door rve123

Valt wel mee hoe overbozdig dit is, want er zijn spellen die minimaal 512 vragen: http://www.eagames.com/official/moh/pacificassault/us/editorial.jsp?src=downloads
Bij recomment staat ook 512 maar het zou erg zijn als ze 1024 als recomment gaan neerzetten aangezien er nog computers worden verkocht met 256.

Verder is het bij aanschaf van een computer vaak niet al te duur.
als er 1024 nodig zou zijn voor het spel zou het er ook vermeld staan, zoniet dan zouden ze onder doen bij de consumenten dat het spel niet draait op 512...

als hij die x300 blijft houden zal hij toch nooit alles op het zwaarst kunnen draaien dus dan al helemaal niet de 1024 ram nodig zijn.

ik zou een beetje zwakkere cpu nemen iets van een 3200 ofzow.
dan komt er al direct heel wat geld vrij voor ram en betere video.

Minimum 512 is vrijveel..
PC's worden nog steeds verkocht met 256 al begint 512 de standaard te worden.

Met 1024 gaat het allemaal net een stukkie sneller maar het is nog niet vereist.

fx5500

een vriend die ik vandaag op school sprak zij dat je
gta SA al op zijn mooist kon spelen met de fx5500
maar die is veel goedkoper dan die hier in zit,

en is het een beetje een goede proccesor die amd.

Goede gamecard: XFX Gef.6600GT 128mb

En die Atlon is lekker sterk ja :). Alleen zolang de games geen 64 BIT technologie ondersteunen verdien je daar geen extra voordeel mee.

Ga je um zelf kopen?

ik weet het nog niet hoor: als je nu een systeem koopt wil je tog voorbereid zijn op de toekomst zodat je binnen een half jaar niet weer moet upgraden: 1 gigabyte kost met moeite 100 euro, dus wrom zou je dan 50 euro besparen als je je games er veel beter mee kunt spelen(denk dan aan GTA: SA, half life 2, doom 3... er komen er meer en meer uit die zon groot geheugen kunen gebruiken: ik zelf ga binnenkort ook upgraden naar 1 giga!!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan