Beste helpers,
Ik ben nu een tijdje bezig met een game in java vanuit een basic source alleen nu wil ik bepaalde waardes die ik moet wegschrijven maar ook weer moet gebruiken laten filteren.
Dit is een standaard opeen lopende reeks met waardes.
voorbeeld:
1. Object_id
2. Coordinaat X
3. Coordinaat Y
4. Tijd
Na deze reeks waardes komt weer dezelfde reeks met natuurlijk andere id's
Hiervoor gebruik ik nu een ArrayList
Alleen hoe zorg ik er voor dat het weer mooi in apparte variable opdeel zodra ik het weer uit de array haal of denk ik nu veel en veel te moeilijk...
Want op dit moment word mn output natuurlijk bijv.
1278,3217,3231,10
1278,3215,3221,60 enz.
Wat uiteindelijk weer appart geformuleerd moet kunnen worden in mn loop
Zelf dacht ik aan een split functie maar dit heb ik nog nooit gebruikt en snap daar helemaal niets van.
Bij onduidelijkheid gewoon ff posten dan probeer ik het zo duidelijk mogelijk uit te leggen
Alvast bedankt,
Michael
Ik ben nu een tijdje bezig met een game in java vanuit een basic source alleen nu wil ik bepaalde waardes die ik moet wegschrijven maar ook weer moet gebruiken laten filteren.
Dit is een standaard opeen lopende reeks met waardes.
voorbeeld:
1. Object_id
2. Coordinaat X
3. Coordinaat Y
4. Tijd
Na deze reeks waardes komt weer dezelfde reeks met natuurlijk andere id's
Hiervoor gebruik ik nu een ArrayList
Code:
private static ArrayList<String> trees = new ArrayList<String>(50); // list of fires
trees.add(p.clickId+"," + p.clickX + "," + p.clickY + "," + treeTime);
for (int i = 0; i < trees.size(); i++) {
String data = new String(trees.get(i));
p.frames.sendMessage(p, data);
}
Alleen hoe zorg ik er voor dat het weer mooi in apparte variable opdeel zodra ik het weer uit de array haal of denk ik nu veel en veel te moeilijk...
Want op dit moment word mn output natuurlijk bijv.
1278,3217,3231,10
1278,3215,3221,60 enz.
Wat uiteindelijk weer appart geformuleerd moet kunnen worden in mn loop
Zelf dacht ik aan een split functie maar dit heb ik nog nooit gebruikt en snap daar helemaal niets van.
Bij onduidelijkheid gewoon ff posten dan probeer ik het zo duidelijk mogelijk uit te leggen
Alvast bedankt,
Michael