game maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelklip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
wie wil me helpen met het maken van een game
of wie wil me uitleggen hoe je dat doet en waarmee

Ik zou beginnen met simpele Flash games. Dat kun je oa maken met Macromedia Flash

Ik maak al een paar jaar gebruik van Clickteams programma's The Games Factory en Multimedia Fusion. Dit zijn vrij gemakkelijke programma's waarin je redelijk goeie spellen kunt maken.
(Dat ze gemakkelijk te gebruiken zijn betekent overigens niet dat je er alleen maar simpele spellen mee kan maken)

www.clickteam.com

Je kunt hier een trail downloaden van beide programma's.

Deze programma's zijn helaas niet gratis, maar ze zijn het geld zeker waard.
Overigens kun je de mogelijkheden van Multimedia Fusion uitbreiden met extensions die gratis te downloaden zijn.
Sommige van die extensions worden in een Bonus Pack geleverd, deze kun je downloaden van Clickteams website, je moet er een serial voor hebben om het te kunnen installeren (oftewel, je kunt geen gebruik maken van Bonus Packs als je m illegaal hebt :p)
The Games Factory is ook wel uit te breiden met Extensions, alleen er komen geen nieuwe extensions meer voor.
Bezoek www.create-games.com eens. Dit is een Click-Community waar veel downloads te vinden zijn van spelletjes die zijn gemaakt met TGF of MMF.

Ik heb ooit eens Game Maker geprobeerd, maar ik vond m niet zo geweldig moet ik zeggen. In Multimedia Fusion heb ik wat meer vrijheid en voor mijn gevoel wat meer mogelijkheden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan