ik kende dat mdsn.2 niet, al had ik er wat over gehoord dat er iets van windows aan zat te komen waar je zelf games mee kunt maken, neem dus aan dat t dit is, (heb niet goed genoeg gekeken, weet dus niet of het gratis is, maar vrees van niet).
punt bij deze SDK (editor) is dat je echt zelf alles zult moeten maken, (figuren/npc's, textures, sounds, scripts, misschien zelfs wel de hard soding voor je spel). wat ik wil zeggen is dat dat minstens een jaar hard werken is om iets redelijks van de grond te krijgen.
darrom is mij antwoord op Kaico's vraag; waarom ga je niet leveldesignen met een al bestaand spel. dan heb je alles al voor handen en hoef je alleen de levels te maken wat je kan doen in 2 of 3 weken. en,...het is geheel gratis, en je kan een spel maken dat zo goed is als het origineel.
zelf heb ik met veel games gemapt (levels gemaakt), en ben nu bezig met Half life2.
mocht je geinteresseerd zijn in mn werk, kijk dan even op mn website, ookal is deze nog niet klaar, toch kun je al mn mappen/mods daar vinden. of kom naar sp-mods.com waar ik co-admin ben. dit is een engels talig forum dat allerhande vragen beantwoord van mensen die zelf willen mappen/modden.
succes,
leon
sp-mod waar ik nu aan werk is Strider Mounatin;
http://www.stridermountain.com/