Game maken?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoje4li

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo mensen van het forum, ik wil een 3d game maken en ik heb een aantal vragen:

Ik weet het, het is moeilijk en het duurt lang

1. met welke programmeer taal is watch dogs/ gta5 gemaakt?
2. als je een 3d game wilt maken welke programmeertalen moet je dan kunnen
3. met welk programma kan dat?

1. Dat zijn meestal zelf gemaakte game-engines die niet publiek beschikbaar zijn.
2. C# of JavaScript komen goed van pas (zoals bij onderstaand programma \/\/)
3. Je kan Unity3D proberen. Het is gratis om te downloaden, maar om echt goede, professionele games te maken moet je flink betalen.

CryEngine is ook een goede, maar kun je niet gratis krijgen. Daarvoor betaal je €9.90 per maand.
Er zijn er natuurlijk veel meer, dus een beetje googelen kan geen kwaad ;)

Denk dat je dat moet opsplitsen in meerdere stappen

Core game is vaak geschreven in C++
Graphics core is veelal een engine die je aanspreekt in de juiste API (veelal ook, onder andere, C++)
Graphics zelf die je moet maken / aansturen. ook 3rd party applicaties

Overigens is een balletje op het scherm niet heel moeilijk. Dus een hoop is ook afhankelijk van wat je wil maken. Beetje "normale" graphics gaan prima met gratis engines zoals unity.

Overigens ben ik niet eens met Diderik dat een dure engine per se beter is. Veel indy games en grotere titels met toch wel enkele (tiental) miljoenen budget worden ook geschreven in Unity of oudere unreal engines. Gewoon omdat er veel tools voor zijn en een super engine niet nodig is (denk aan SIMS / civilisation / meeste strategy games / veel van de gratis "moba" games etc.)

CryEngine is ook een goede, maar kun je niet gratis krijgen. Daarvoor betaal je €9.90 per maand.
Er zijn er natuurlijk veel meer, dus een beetje googelen kan geen kwaad ;)

Zou lekker voor de Unreal4 Engine gaan.
20euro/maand. Iets duurder, maar Unreal Engines zijn wel altijd één van de betere.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan