Game muis kopen - ongeveer 60 euro max

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lewonas

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje rond zitten kijken voor een goede lazer muis, maar ik vind het toch wel lastig om er één uit te kiezen. Razer en Logitech lijken mij wel de beste merken onder de muizen.

Mijn beeldscherm heeft een resolutie van 1920x1200. Ik speel o.a. RTS games, FPS games en MMORPG games (Age of Mythology, Battlefield 3, Rift); dus van alles wat!

Voor deze spellen heb ik niet echt een extreme hardcore gaming muis nodig van 3000 DPI of meer, dus ik denk dat ik wel goed zit rond de 1800-2000 DPI (zeg het me als ik fout zit). Het is ook een must dat de muis enkele knopjes aan de zijkant heeft (voor Rift, en later GW2 natuurlijk).

Ik wil graag een muis met een goed ergonomisch design omdat ik op sommige dagen best wel wat uurtjes bezig ben. En comfort gaat natuurlijk boven alles! Ik vind het ook fijn als ik mijn hand op de muis kan laten rusten: dus een redelijk grote muis.

Ik had zelf een oogje op de Razer Deathadder omdat deze behoorlijk goede reviews heeft ontvangen, maar de 3500 DPI schrikt mij een beetje af (ik houd niet echt van supergevoelige muizen).

Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen om een goede keuze te maken voor een muis! :thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb zelf een logitech g 300 en een trust gxt14s en dit zijn allebei goede muizen dus misschien is dat ook iets voor jouw (ze zijn allebei ongeveer even goed)
prijzen:
trust ongeveer 15 euro
logitech ongeveer 50 euro

gevoeligheid kun je instellen. Overigens is het meeste van dat DPI gedoe redelijk onzinnig. Tests van jaren geleden toonden al aan dat 400 dpi eigenlijk voor alle toepassingen goed genoeg is. Het voordeel van laser technologie is wel dat het op bijna alle oppervlakken werkt, maar de zeer hoge dpi is nauwelijks een factor.

Ok, dat is goed om te horen.

Ik heb intussen ook een kleine "muis test" gedaan die selecteert welke muis het meest voor mij geschikt is: de Razer Deathadder (toevallig??). Ook de Razer Lachesis werd geselecteerd, maar �70 is voor mij te duur en 5600DPI is over-the-top. De Logitech MX518 scoort ook hoog.

Heeft iemand hier ervaring met de Deathadder en MX518? Welke van de twee is volgens jullie het beste?

Ik ben komende vrijdag in Utrecht, welke winkels hebben daar deze muizen die je kunt uittesten?

een muis is iets wat goed in je hand moet zitten, dus dan ben je best dat je eens naar een winkel gaat waar verschillende muizen ten toon staan en dat je ze eens in je hand kan nemen. Heb ooit zo eens een muis besteld van internet(weet niet meer de welke) had hele goede ratings en reviews, maar zat voor mij niet goed in de hand naar mijn zin, dus had ik ze maar al snel weg gedaan.

Ik heb op dit moment de microsoft sidewinder2, misschien niet de best gerate muis , maar zit voor mij perfect gegoten in de hand en functioneert voor mij zeer goed. Al van het begin zeer tevreden van.

Laatst bewerkt:
Uit de huisregels:
•Geef geen "kale" links als antwoord, omschrijf op zijn minst wat er op de betreffende pagina te vinden is en waar precies naar gekeken dient te worden.

Daarbij...werkt de link niet eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan