Game Packets Structure

Status
Niet open voor verdere reacties.

jimowns

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
341
ik probeer eigenlijk nu eventjes voor Game Packets Structure te leren schrijven en te lezen .
kan iemand dit schrijven voor mij a.u.b .
dan kan ik al beginnen te leren voor het te schrijven en te lezen .
dan heb ik al een voorbeeld en dan kan ik zelf uitzoeken hoe je dat ongeveer hebt gedaan .


Game Packets Structure :
--------------------------------------------

Stat window info [0x11]

Message sent by the server
Stat window info (66 bytes)
BYTE cmd
BYTE[2] packet length (0x0042)
BYTE[4] player id
BYTE[30] playerName
BYTE[2] currentHitpoints
BYTE[2] maxHitpoints
BYTE[1] name change flag (0xFF = allowed, 0 = not allowed)
BYTE[1] flag (0x00 - Stats after this flag are invalid. 0x01 - Stats after this flag are valid)
BYTE sex (0=male, 1=female)
BYTE[2] str
BYTE[2] dex
BYTE[2] int
BYTE[2] currentStamina
BYTE[2] maxStamina
BYTE[2] currentMana
BYTE[2] maxMana
BYTE[4] gold
BYTE[2] armor class
BYTE[2] weight


__________________________________________________________________________


Drop Item(s) [0x08]

Drop Item(s) (14 bytes)
BYTE cmd
BYTE[4] item id
BYTE[2] X Location
BYTE[2] Y Location
BYTE Z Location
BYTE[4] Move Into Container ID (FF FF FF FF if normal world)


__________________________________________________________________________


Get Player Status [0x34]

Get Player Status (10 bytes)
BYTE cmd
BYTE[4] pattern (0xedededed)
BYTE getType
0x04 - Basic Stats (Packet 0x11 Response)
0x05 = Request Skills (Packet 0x3A Response)
BYTE[4] playerID




vriendelijke groetjes jim .
 
http://www.rakkarsoft.com/
Een mooie multiplayer game network engine.
Verzenden met:
bool Send( RakNet::BitStream * bitStream, PacketPriority priority, PacketReliability reliability, char orderingChannel );
Veel suc6.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan