game partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Wat is het verstandigste:

Het spel op de zelfde partitie als windows(25gb) of het spel op een andere partitie/schijf.??

In mijn geval gaat het om MOHAA+spearhead en breaktrough

Ik heb windows xp pro(sp2) geinstaleerd op een 120gb seagate barracuda 8mb cache 7200rpm.
Daarnaast heb ik nog een 120gb seagate barracuda en 2x SATA 160gb maxtors tot mijn beschikking.

Ik heb een:

*Gigabyte GA7N400 pro2 (rev2)
*Athlon XP3200+
*2x 512mb dualchannel
*ati 9600pro 128mb

Het is net of dat het online spelen trager gaat en zo nu en dan zelfs met schokken.
Ik heb nu een aantal maanden dezelfde windows install. gehad zonder problemen.(terwijl mijn schijven vol stonden met rotzooi en willekeurige bestanden)
Maar na een schone install(+nieuwe drivers ed.)lijkt het net of dat het trager is geworden.

Het is inderdaad wel sneller als je windows en de programma's op een compleet andere hard schijf installeerd. De harde schijf is het langzaamste apparaat in een pc namelijk (floppy en cd niet meegerekend, maar die gebruik je ook niet continu).

Een ander partitie op dezelfde harde schijf maakt niets uit qua snelheid.

Waarom je pc langzamer is geworden sinds de herinstallatie zou ik zo niet kunnen zeggen. Het meest logische is dat je vergeten ben je moederbord-drivers te installeren.

Cotje

Thanks!!

Alle drivers zijn wel geinstalleerd.Ik denk eerder dat het aan de nieuwere drivers ligt,de hardware wordt allemaal wat ouder en soms de ondersteuning in de nieuwe drivers voor die hardware wat minder.
Ik ga nog even wat oudere drivers proberen.

Defragmenteer de partitie es waar Windows op staat en de partitie waar je de games op het staan.

ze zijn net geformateerd,alles is schoon en nieuw.

ik heb trouwens nog een klein vraagje:ik heb wat nieuwe maps gedownload(als zip files) maar in welke map van mohaa moet ik deze nu uitpakken.

Geplaatst door hjllo
ze zijn net geformateerd,alles is schoon en nieuw.

ik heb trouwens nog een klein vraagje:ik heb wat nieuwe maps gedownload(als zip files) maar in welke map van mohaa moet ik deze nu uitpakken.

Defragmenteren van de game-partitie moet je dan nog steeds doen.

De partities zijn net geformateerd,dus ook geen bestanden meer die her en der op de schijf staan.Ik heb toch even een analyse gedaan maar ze hoeven niet gedefragmenteerd te worden.

Geplaatst door hjllo
De partities zijn net geformateerd,dus ook geen bestanden meer die her en der op de schijf staan.Ik heb toch even een analyse gedaan maar ze hoeven niet gedefragmenteerd te worden.
Dat wil nog niet zeggen dat Defragmenteren niet nodig is. Bij de installatie van Windows en ook je Games, worden de bestanden niet keurig bij elkaar geplaatst.

Heb je ook de moederbord drivers geinstalleerd?

Ik heb zelf m'n Games zoals de Medal of Honor serie op een aparte partitie staan. Vaak werken de Games dan nog, nadat je de Windows partitie hebt geformateerd. je moet wel de Savegames even backuppen, die staan veel al op de Windows partitie.

Geplaatst door crash

Dat wil nog niet zeggen dat Defragmenteren niet nodig is. Bij de installatie van Windows en ook je Games, worden de bestanden niet keurig bij elkaar geplaatst.

Heb je ook de moederbord drivers geinstalleerd?

Ik heb zelf m'n Games zoals de Medal of Honor serie op een aparte partitie staan. Vaak werken de Games dan nog, nadat je de Windows partitie hebt geformateerd. je moet wel de Savegames even backuppen, die staan veel al op de Windows partitie.

Geplaatst door hjllo
Thanks!!

Alle drivers zijn wel geinstalleerd ....................................................................
;) :thumb:

Geplaatst door Muurhond
Je zou ook nog es hier kunnen kijken:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=189955
Die had ik ook al even bekeken.:thumb:

Ik heb nu vanmiddag even wat teammatches gespeeld maar ik heb toch wel erg last van schokken en het lijkt allemaal erg traag,maar het gekke is dat iik toch nog vrij eenvoudig boven aan kom(met aantal kills)Met de snelheid in het spel zit het dus wel goed ondanks het schokken.

Ik blijf het vreemd vinden,soms wordt ik van alle kanten beschoten en paar tellen later stap ik als enige levend weg,terwijl ik het als een soort LAG ervaar.

Laatst bewerkt:
Ik heb het net weer even geprobeerd maar ik ben met elke actie veel te laat,ik kan schieten wat ik wil maar ik raak helemaal niets.
vanmiddag had ik kennelijk een trage server.

Geplaatst door hjllo
Ik heb het net weer even geprobeerd maar ik ben met elke actie veel te laat,ik kan schieten wat ik wil maar ik raak helemaal niets.
vanmiddag had ik kennelijk een trage server.

Dus nu is het over?

Is je eigen internetverbinding wel stabiel?

Ik heb nu de USB muis frequentie verhoogt naar 500Hz en ga het weer eens proberen.

Voor zover ik weet is de verbinding redelijk stabiel.

Laatst bewerkt:
Hoe controleer ik of mijn verbinding stabiel is tijdens het gamen? En kun je ook zien of je trager bent dan de rest van de spelers?

Geplaatst door hjllo
Hoe controleer ik of mijn verbinding stabiel is tijdens het gamen? En kun je ook zien of je trager bent dan de rest van de spelers?

Hangt per spel af of je dat kan zien of niet. Hoe lager je ping, hoe beter de verbinding.

mijn ping in mohaa is gemiddeld 25 tot zo'n 45.

Ik moet er maar mee leren leven.:D
Ik denk dat ik maar eens naar een ander kaartje moet gaan kijken,de 9600 pro is ook al weer 2 jaar oud.Met COD merk ik ook steeds meer gebreken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan