Game Pc € 750 - € 800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Highlight

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Berichten
15
Hey,

Ik ben van plan om zeer binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen. Ik zelf heb niet zoveel verstand van wat voor onderdelen er op dit moment het beste zijn binnen mijn prijs categorie, en mijn hoofddoel van het gebruik van de computer. Daarom vraag ik jullie graag om hulp.

Budget - ongeveer €750 tot maximaal 800 euro.
Doel - Hoofddoel Gamen.
Hoe belangrijk is stilte? - Enigszins belangrijk.
Assemblage - Doe ik zelf.

Opties: Geen specifieke opties..

Besturingssysteem - Ik heb zelf al een legale versie van Windows XP, dus een besturingssysteem is niet nodig.


Randapparatuur
Heb alles al thuis.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Hij moet goed genoeg zijn voor nieuwe games. Ik speel zelf Sims 3 en die moet hij gewoon ook makkelijk aan kunnen op maximale snelheid en kwaliteit.

Alvast bedankt voor jullie ideeën!
 
Je hebt geen 750 euro nodig voor Sims 3.
Zijn er nog meer spellen die je speelt?
Doe je nog meer op de pc?
 
Je hebt geen 750 euro nodig voor Sims 3.
Zijn er nog meer spellen die je speelt?
Doe je nog meer op de pc?

Jawel, maar dat zijn games die niet zo heel veel van je pc vragen. GTA 4 heb ik een keer bij een vriend van me gespeeld, en die vond ik ook erg leuk.. Nouja verder internet en gewoon word gebruik enzo ook nog op deze pc natuurlijk.

Wat zou ongeveer de beste samenstelling zijn die je voor ongeveer 750 euro kunt maken, en ook nog de zwaardere games aankan zoals GTA 4 enz.
 
Beter zal lastig gaan.
Goedkoper kan heel makkelijk.

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[190417]=1&product[192555]=1&product[72457]=1

Je zal in snelheid nauwelijks verschil merken.
Qua stilte misschien een klein beetje, maar als je er een goede processorkoeler bij doet, dan kom je weer juist stiller uit.

edit:
Middenweg kan natuurlijk ook.
Nog trager kan ook nog, maar dit zou ik toch minimaal aanraden.

Ok dan!

Bij je laatste samenstelling, is de videokaart daar ook (buiten dat die vorige geloof ik 1GB was) goed genoeg voor games als GTA 4 enzo? Ik hoef niet perse een videokaart van 1 GB namelijk, dus als deze gewoon goed is, dan scheelt dat weer.
 
De videokaart is iets slechter, maar het verschil is echt klein.
De matrix is namelijk een erg speciale kaart.

De processor is iets slechter, maar toch nog heel erg goed.

Het moederbord is wel een stuk minder uitgebreid. Zo kan je er maar 1 videokaart op aansluiten, maar voor de meeste mensen is dit echt zat.
Ook zal het iets minder zijn in overclocken, maar ik denk niet dat je dit wilt doen.

De kast is relatief simpel. De kast die ik eerder had gekozen is heel stil. Er zit namelijk allerlei isolatiemateriaal in. Maar ja. Dat is eigenlijk meer voor mensen die echt een super stil systeem willen.
 
De videokaart is iets slechter, maar het verschil is echt klein.
De matrix is namelijk een erg speciale kaart.

De processor is iets slechter, maar toch nog heel erg goed.

Het moederbord is wel een stuk minder uitgebreid. Zo kan je er maar 1 videokaart op aansluiten, maar voor de meeste mensen is dit echt zat.
Ook zal het iets minder zijn in overclocken, maar ik denk niet dat je dit wilt doen.

De kast is relatief simpel. De kast die ik eerder had gekozen is heel stil. Er zit namelijk allerlei isolatiemateriaal in. Maar ja. Dat is eigenlijk meer voor mensen die echt een super stil systeem willen.

Hey Marsmannetje,

Bedankt voor het samenstellen. Ik heb nog met iemand gesproken die ook meent er verstand van te hebben. Hij vertelde mij dat een Matrix videokaart helemaal niet geschikt is om mee te gamen, maar wel voor videobewerking ofzo. Ik weet het niet hoor, omdat ik er totaal geen verstand van heb. Ook zei hij dat die processor veel slechter is dan die van de vorige samenstelling. Ik twijfel nu weer omdat ik er dus totaal geen verstand van heb.

Kun jij misschien wat toelichting geven over het door jou samengestelde systeem?
 
Hey Marsmannetje,

Bedankt voor het samenstellen. Ik heb nog met iemand gesproken die ook meent er verstand van te hebben. Hij vertelde mij dat een Matrix videokaart helemaal niet geschikt is om mee te gamen, maar wel voor videobewerking ofzo. Ik weet het niet hoor, omdat ik er totaal geen verstand van heb.
Hij is denk ik in de war met matrox.
Dat is een ander merk, naast Ati en Nvidia. En inderdaad niet geschikt om mee te gamen.
Deze Asus Matrix is gewoon een nvidia-kaart maar dan met speciaal koelsysteem. En is wel geschikt om mee te gamen.
Deze kan flink overklokt worden en zal in principe (al werkt het niet altijd) terugklokken als je lekker aan het internetten bent. In dat geval wordt de videokaart minder warm en hoeft dus de koeler minder hard te werken.

Qua prestaties is hij veel beter dan de standaard GTX260 en komt zo best in de buurt van een HD4890 (verslaat hem soms en verliest soms)

Ook zei hij dat die processor veel slechter is dan die van de vorige samenstelling. Ik twijfel nu weer omdat ik er dus totaal geen verstand van heb.
Aangezien het een gelijke processortype is mag je een beetje naar de kloksnelheid kijken.
De een is 4x3,0 Ghz, de ander 4x3,2. Dat verschil is dus een procent of 6-7

Dat betekent niet dat je zomaar voor het goedkopere systeem moet gaan. Maar keuzes zijn altijd moeilijk.

De 1e keuze is DDR2 om DDR3.
Een goed DDR3-moederbord kost minimaal zo'n 100 euro. (eigenlijk minimaal 115 euro) 4 gig DDR3-geheugen kost al snel 60-65 euro.

Een goed DDR2-moederbord is goedkoper. Of je gelijk een budget-moederbord moet nemen als ik had gekozen weet ik niet. Maar als je een wat betere kiest dan ben je nog max 90 euro kwijt. Dat is dus zeker 25 euro goedkoper. DDR2-geheugen is ook zeker een 10tje goedkoper. In snelheid valt het verschil wel mee, bleek uit oudere testen.

Maar dan ben je er nog niet. Stel dat je denkt dat de 35 euro (geheugen+moederbord) meer het wel waard is: Een Phenom II 940 past niet op een AM3-moederbord. Dan moet je dus kiezen voor een Phenom II 945 of 955. Die 1e is al snel 35 euro duurder (de 955 zelfs 45 euro).
Dan kom je dus al aan een meerprijs van 70-80 euro!

Maar wat is wijsheid?
Dat ligt ook aan jouw inschatting of je in de komende jaren misschien je processor nog zou willen kunnen upgraden. Immers kan je nu alle nieuwe processors nog kwijt op een AM2+-moederbord. Of dit over een jaar nog kan, dat is moeilijk te voorspellen.
Het belangrijkste probleem is dat de moederbord-producenten nieuwe versie van een bios moeten blijven verspreiden.
Wat dat betreft zal je de processor op een AM3-moederbord makkelijker kunnen vervangen. Maar weer: dit is puur gissen.

Videokaart is wat dat betreft veel makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan