game pc €1400

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat testjes van koelers: http://nl.hardware.info/reviews/3904/6/33-cpu-koelers-vergelijkingstest-koel-stil-of-beide-testresultaten-socket-1155-95-watt

Bij de tranquillo krijg je het meeste waar voor je geld. Wel is waar wat duurder dan de 212, maar het koelt dan ook stukken beter, word minder warm en is stiller.
http://tweakers.net/pricewatch/68901/arctic-silver-silver-5-35-gram.html (Pasta) is ook aan te raden. Maakt je CPU al gauw 4-5 graden koeler bij het overclocken kan oplopen to 10 graden.

Voor die 6 euro is het zeker waard. Lastige is dat je de pc in elkaar laat zetten, dus je weet nooit hoeveel azerty precies gebruikt, of het überhaupt wel gebruikt word?

Laatst bewerkt:
Die tranquilo is wat duurder en minder stil, maar koelt wel beter inderdaad. En het lijkt me sterk dat ze koelpasta verkeerd zouden gebruiken, hoezo denk je dat?

Kan aan mij liggen hoor. Maar naar mijn ervaring, bespaard een computer winkel / webshop op alles wat ze kunnen besparen. Doen ze er 1 drupje op van de tube bijv, of het komt er helemaal niet op door dat een stagaire het vergeten is en de standaard tube gebruikt. Ook rekenen ze gewoon een heel uur door terwijl het 10-20 minuten werk is om een pc in elkaar te zetten.(Voor ervaren mensen - 50 euro per uur word er gerekend, normaal gesproken)

Maar dat uur door berekenen, word ook berekent als het om een kleine reparatie gaat van 10 minuten, waar ze een driver bijv moeten updaten.

Je kan het naar mijn weten beter zelf een systeem in elkaar zetten:
- Omdat je dan geld bespaard
- Weet je zeker dat niet alle kabels kris kras door elkaar lopen
- De stroom kabels niet worden afgeknepen door de tyripts die te strak zijn.
- Pasta (Hoeveelheid)
- Als je eventueel extra ventilatoren koopt, dat je de ventilatoren zelf kan bepalen waar ze komen voor optimale airflow)
- Als je een fan controller hebt, de ventilatoren daadwerkelijk worden aangesloten op de controller en niet het moederbord :)
- Zo zijn er nog wel meer kleine details. Wat vaak over het hoofd word gezien of verkeerd word gedaan.

Laatst bewerkt:
Ben het met je eens dat bedrijven vroeg of laat overal op zullen besparen, maar dat koelpasta zal wel goedzitten denk ik.. kost een paar seconden tijd en dat spul kan je denk ik ook wel groot inkopen. Zie ook vrij weinig negatieve ervaringen..

Zelf doen is inderdaad beter en gewoon leuker :D Plus je weet goed hoe je pc in elkaar zit en je kan altijd nog makkelijk dingen aanpassen/testen zonder dat je als leek volledig afhankelijk bent van anderen.

Maar als je niks met techniek hebt is die montage ook een goede optie, je hebt nog garantie op het volledige systeem ook.

Ik weet wel hoe die in elkaar zit hoor maar ik heb er hard voor moeten werken het is me eerste computer en als er dan wat misgaat ben ik alles weer kwijt en daar heb ik eigenlijk geen zin in dus doe ik het maar zo

ja ik ga overclocken niet direct denk ik maar na een aantal maanden of een jaar om een nieuw gevoel te krijgen dat ie weer super snel is.
wat is het grote verschil tussen die 2 hdd?
en krijg je korting als je via helpmij bij azerty bestelt?

ja ik ga overclocken niet direct denk ik maar na een aantal maanden of een jaar om een nieuw gevoel te krijgen dat ie weer super snel is.
wat is het grote verschil tussen die 2 hdd?
en krijg je korting als je via helpmij bij azerty bestelt?

ja je krijgt korting, krijg je een bepaalde voucher voor. Maar weet niet welke dat is, zou je aan een vereniging lid moeten vragen. Of je moet het forum is door nemen, zag het ergens is een keer voorbij komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan