Game pc €600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin0181

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2009
Hallo mensen ,

Mijn pc stopte van de week mee en had zoiets dan maar alles opnieuw erin.
En graag hulp betreft de Aanbeveling van alternate hieronder.
Wil wel graag mijn grafischekaart houden.
Oud.
Asus p5n32-e sli plus (socket 775) , Intel Duo core , 3gb ddr2 , nvidia GeForce 8800 GT.
Nieuw

2a6w9ds.jpg

20z4rpt.jpg

Dus mijn vraag was is dit een goede samenstelling of niet?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
je bent van plan videokaart, behuizing en voeding van je vorige pc te behouden? (kzie ze namelijk niet op je lijstje staan.

aanbeveling 1 van alternate heb ik niet zo veel verstand van, dus daar ga ik ook maar niet over gissen

over aanbeveling 2 kan ik zeggen dat ik er nog nooit last van heb gehad. bij mijn pc met xp heb ik bij o.a. het fragmenteren zelf nog nooit een floppie gebruikt, en bij vista of in de toekomst windows7 is dit al helemaal niet meer nodig. Dus hier zou ik als ik jou was geen zorgen over maken.

aanbeveling 3 over geheugen is wel een big issue. Gebruik je namelijk een 32-bit systeem van windows, zal windows maar maximaal 3GB herkennen, en heb je dus nix aan de overige extra geheugen. een 64-bit versie van windows ondersteund wel 4gb of meer, dus dan zal je er geen last van hebben. Als je dus een 32-bit versie gebruikt, zal ik als ik jou was ook niet meer dan 3GB geheugen kopen.

En of je problemen met de warmte van je processor gaat krijgen kan ik zo niet zeggen. Dit heeft te maken met de airflow in je behuizing en waar je behuizing staat. Ik zou er wel rekening mee houden dat je problemen kan krijgen, dus een extra fan kopen.

Maar eerlijk gezegd vind ik dat je voor die prijs veel betere pc's kan krijgen. als je wilt kan ik voor een betere samenstelling kijken ;)

Ja dat klopt die dingen wil ik houden als dat mogelijk is. ik heb een Antec nine hundred en heeft een goede airflow , m'n voeding is een ocz powersupply gamexstream 600w.
heb nu windows xp maar kan nergens vinden welke het is .
zou graag jouw lijstje willen zien als je dat zou willen doen:)

alvast bedankt ;)

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[230944]=1&product[195603]=1&product[76911]=1

dit is mijn samenstelling, voor maar 370 euro. Bij alternate kost het 406 euro. Ik heb hier gekozen voor 4gb geheugen, omdat het moederbord volgens alternate triple-channel ondersteund. Dit houdt in dat het moederbord het 3e geheugen module niet vinden kan. Wil je toch 6gb, moet ik ff verder zoeken (of iemand anders hier?) Je hebt nog heel wat ruimte in je budget :P

heb je een 32-bit versie van windows, ondersteund je windows ook de 4gb niet, dus kan je kiezen voor 2gb geheugen. Wil je 3gb geheugen, krijg je hetzelfde probleem dat je moederbord geen triple-channel ondersteund.

Laatst bewerkt:
oke dan maar dan is xp 32bit ook niks want wil gewoon zoveel mogelijk gb:D
is er misschien ook nog iets mogelijk als ik ook m'n socket 775 hou? kan ik daar ook nog wat op upgrade? want anders koop ik net zolief gelijk een 1366.
Of is amd net zo goed alleen dan goedkoper>?

tja, lastig te zeggen welke nou echt beter is. amd is sowieso wel goedkoper

Ik heb ff gekeken naar een vergelijkbare processor van Intel met een 775 socket, maar je bent al gauw 100 euro duurder uit. Dus je bespaard wel geld door je eigen moederbord te gebruiken, maar wat je bespaard is minder dan een nieuw moederbord bij die amd processor.

De I7 serie van Intel met de 1366 socket is erg goed, en het is ook nog makkelijk over te klokken als je dat wilt.

Maar als je prijs met kwaliteit vergelijkt, heb ik toch liever de AMD Phanom II X4 955. Veel goedkoper dan zelfs het 920 model van de I7 en eigenlijk net zo goed als ook de andere versies van de I7. En omdat het de Black Edition is, is hij makkelijk over te klokken naar 4.00GHz.

en qua ram geheugen vind ik het persoonlijk nog niet nodig om boven de 4GB te gaan zitten. Ik ken iemand die maarliefst 16GB op zijn pc heeft gezet, maar eigenlijk is hij nog nooit boven de 4gb gekomen. 6gb is een keuze, maar dan moet ik wel een ander moederbord voor je vinden ;)

Oke dat overklokke naar 4.00GHz staat me wel aan alleen heb zelf geen verstand daarvan.

en betreft de 4gb als hij daar lekker snel op draait hoeft het inderdaad niet om meer tekopen.

en de Asrock M3A770DE past in m'n kast ? ( Antec 900 )

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[230944]=1&product[195603]=1&product[76911]=1

dit is mijn samenstelling, voor maar 370 euro. Bij alternate kost het 406 euro. Ik heb hier gekozen voor 4gb geheugen, omdat het moederbord volgens alternate triple-channel ondersteund. Dit houdt in dat het moederbord het 3e geheugen module niet vinden kan. Wil je toch 6gb, moet ik ff verder zoeken (of iemand anders hier?) Je hebt nog heel wat ruimte in je budget :P

heb je een 32-bit versie van windows, ondersteund je windows ook de 4gb niet, dus kan je kiezen voor 2gb geheugen. Wil je 3gb geheugen, krijg je hetzelfde probleem dat je moederbord geen triple-channel ondersteund.

Wat is dit voor onzin? Triple Channel heeft er juist alles mee te maken dat 3 bankjes ondersteund worden, en daar heb je JUIST voordeel met 3 x 2 GB bijvoorbeeld.
Waar jij dit vandaan haalt is me volkomen onduidelijk, maar het slaat echt helemaal nergens op en ik zou je aanraden je eerst een beetje te verdiepen in dit soort dingen voor je mensen probeert te helpen.

En wat betreft het winkelmandje. Waarom Asrock, waarom Hitachi? Kies nou eens voor A-merken.

Laatst bewerkt:
uhm oke ronald89 nu weet ik nog niet wat ik moet bestellen :D

zou jij misschien een lijstje kunnen maken maar dan met goeie A merken want ik betaal liever iets meer dan dat ik dalijk weer alles opnieuw moet kopen omdat het sloom of kapot is bewijzen van. zoals je hier boven misschien gelezen hebt wil ik als het mogelijk is m'n g-force 8800 gt , voeding( 600W) houden.

alvast bedankt ;)

Je zegt 600 euro over te hebben, maar we komen niet verder dan 400 euro met de componenten. Voor 120 eurie heb je een videokaart die op alle fronten gehakt maakt van jouw 8800.. Dus is het meer een kwestie van liefde voor een verouderd beestje, of ben je bang geld uit te geven?

Edit: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[55506]=1&product[220041]=1&product[210544]=1
Voeding kun je behouden, 600 Watt van OCZ is goed genoeg.

Processor AMD Phenom II X4 955 stock 3.2 ghz. De opvolger, 965, is getest door Tweakers en nauwelijks beter bevonden dan de 955, dus niet de 60 euro waard. Moederbord met AMD 790X chipset, nieuwer en beter dan de mainstream 770 chipsets. Geheugen OCZ Platinum 2 x 2 GB DDR2 800 MHz, genoeg voor je moederbord. De grafische kaart is een Ati Radeon HD4870, die maakt aan alle kanten gehakt van je 8800, past in je kast en is door zijn opvolger (die al een tijdje op de markt is) aardig in prijs gedaald. Prachtige prijs-kwaliteit verhouding dus.

Eventueel is er nog een CPU koeler aan te schaffen om je Phenom II op een acceptabele temperatuur te houden. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de Scythe Mugen 2, maar die is wel vrij fors. Verwacht dat het wel in je Antec 900 past.

En dan hebben we nog 70 euro over. Je kunt de kaart upgraden naar een Ati Radeon Hd4890, of een cpu koeler erbij nemen, of gewoon je geld opzuipen in de kroeg. Ik ga voor de laatste ;)

Laatst bewerkt:
Okiedokie alleen zat ff tekijken en volgens mij is de Processor voor een socket AM3 en die in het rijtje staat is een socket AM2+:rolleyes: en dan voor 36 euro meer ken ik ook gewoon die Scythe Mugen 2 erbij doen alleen moet dan zeker wel een tubetje koelerpasta bestellen. en wat betreft m'n videokaart het is denk wel al een beetje oud beestje:D heeft me wel 350 euries gekost maarja alles voor verbetering voor het gamen!;)

Thnx he.

Dat die koeler AM2+ is maakt niet uit, AM3 en AM2+ zijn namelijk backwards compatible met elkaar. Daarom zet ik ook een AM3 processor op een AM2+ moederbord ;) Een AM2+ cpu op een AM3 moederbord werkt trouwens niet, andere pin placement.
De cpu koeler gaat volgens afmetingen van de socket en die is hetzelfde gebleven.

En ja, toegegeven, de 8800 is een goeie kaart geweest maar allang niet meer bij de tijd..

Edit: een tubetje koelpasta hoeft niet, bij een cpu koeler zit altijd wel wat. Maar het kan uiteraard nooit kwaad om wat Arctic Silver pasta bij te bestellen.

Zijn er verder nog dingen waar je vragen over hebt?

Laatst bewerkt:
Kijk, goed om te zien. Goede keuze gemaakt en redelijk future proof. Over 2 jaar is het wel weer hopeloos verouderd waarschijnlijk, maar daar is niks aan te doen. Wat nu nieuw is, is morgen toch al weer achterhaald..

Wat is er eigenlijk met je oude samenstelling aan de hand?
Het is recent spul, dus je moet gewoon garantie hebben..

toch nog een klein vraagje :o

welk bestuuringssysteem kan/moet ik hier op draaien? en hoeveel bits?

Windows vista home premium 64 bits. Dat maakt nu nog niet zo'n gek groot verschil, maar we gaan uiteindelijk wel naar meer dan 4GB werkgeheugen toe, en dan is 32 bits gewoon al snel uitgerangeerd.

oke dan bestel ik er deze bij is dat goed of is dit alleen een nl upgrade als je al vista hebt?
( lastig ben ik he ;) )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan