Game pc €650

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miksel12

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2013
Hallo allemaal,

Ik zou graag een nieuwe pc willen(en die zelf assembleren) omdat mijn oude pc echt te zwak wordt.

Ik had deze configuratie: hardware.info

Ik zou graag jullie mening hier over willen horen.

Ik speel vrij zware games als bf3 en crysis 3.

Ik hoor het graag!

Laatst bewerkt door een moderator:
ik weet niet zo op welke resolutie je gamed en wat je ervan verwacht. Dat hij alles op ultra draait? En waarom gaat je keuze uit naar een AMD 8-core ?

Goede game of voor 650€, neem cheapass kastje en pomp er een I5 3570k in met 8gb ram en Nvidia gtx 660ti,dan kom je heel ver

De link in bericht #1 klikbaar/werkend gemaakt.

Hallo allemaal,

Ik zou graag een nieuwe pc willen(en die zelf assembleren) omdat mijn oude pc echt te zwak wordt.

Ik had deze configuratie: hardware.info

Ziet er netjes uit, alleen is de processor unboxed en mist er een processor koeler als ik mij niet vergis. Daarbij is het een dure winkel. Je kan de build beter nabouwen op de site van Tweakers of Azerty.

Ik zou dat merk voeding niet nemen, zou beter een XFX 550 W core edition nemen, beter getest en met een hogere efficiëntie.

Ik heb nog gekeken en de fx 8320 is met stock cooler, ik denk zelf dat een overstap naar I5 te duur is. Ik vroeg me verder af welke grafische kaart jullie het best vinden en welke samenstelling jullie zouden kiezen.
Ik hoor het graag

Hier bij nog wat ik wil van mijn pc:

Waarvoor heb ik een pc nodig: Ik ga mijn pc gebruiken voor games zoals Call of Duty 2, Crysis 3(niet perse ultra), Minecraft en nog meer first shooter games.
Wat is mijn budget: Mijn budget ligt rond de 550-600.
Een merkcomputer of een samenstelling: Maakt mij niet uit, al vind ik een computer samenstellen wel erg leuk.
Ga ik overklokken: Hoeft niet perse, zou wel zo leuk zijn.
Ga ik upgraden: Ja.
Heb ik al die nieuwe functies nodig: Veel niet maar dingen zoals USB 3.0 en sata 600 vind ik wel fijn, ook een WLAN functie zou ook fijn zijn(niet noodzakelijk).
Ga ik zelf assembleren: Maakt mij niet uit.
Heb ik een besturingssysteem nodig: Nee.
Ga ik zelf installeren: Ja.
Heb ik voorkeur aan onderdelen: Nee.
Heb ik randapparatuur nodig: Nee maar als jullie een leuk scherm kennen moet je dat zeggen.
Heb ik specifieke wensen: Ik wil graag een goede computer waar ik tijd mee kan doen.

Heb een beetje research voor je gedaan, zie onderstaand:

Crysis 3:
Wie het maximale uit de game wil halen, heeft 'de laatste quadcore-cpu' en 'de laatste DirectX 11 grafische kaart' nodig. Als voorbeelden noemt Crytek vervolgens een Intel Core i7 2600k-cpu, aangevuld met een GTX 680 of een AMD FX4150-processor en een Radeon HD7970, Bron: http://tweakers.net/nieuws/85886/crytek-maakt-systeemeisen-crysis-3-bekend.html

De I7 gaat wel een dure grap worden. Fx4150 moet voldoende zijn in dit verhaal. Wat ik eruit begrijp, toch doen we 1 stapje hoger de FX6200. Is hij ook wat meer future proof.
We houden niet genoeg geld over voor een 7970 videokaart. Dus moeten we hier een andere goede videokaart voor vinden.
Dit zal in de richting komen: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/434945 Als je de kosten wilt dekken, kan je voor de Jokercard gaan.

Upgraden
- Kan een extra 7950 videokaart in (Crosfire) Mits andere voeding.
- Kunnen nog 2 extra geheugen modules bij (16GB tot.)
- Nog genoeg aansluiting voor extra HD en of SD.

Behuizing/koeling
- Mooie kast (Zalman Z9)
- Goede proc koeler (Gelid Solutions Tranquillo Rev.2)
- 4 vents met LED
- Fan controller (Voorkant pc)
- Overclock optie (Slimme auto OC van MSI)
- 550W Voeding (XFX Pro)

Overige:
- DVD brander/speler van LG
- Uiteraard met USB 3.0 en sata-600 aansluitingen.
- 8GB 1600Mhz van Kingston
- Snelle 1TB (Sata600/64MB) hardeschrijf van Seagate.

Laatst bewerkt:
Wauw, ziet er erg goed uit zeg!!!

Ik had nog even gekeken hoeveel interne Usb aansluitingen op de MSI 970A-G43 zitten en dat zijn er niet genoeg om alle Usb ingangen aan de voorkant aan te sluiten. En ik had nog de vraag of die cooler van groot belang is(Er zit al een best goede cooler bij, ook al denk ik dat de cooler die je er bij had gedaan wel veel beter en stiller is). Verder ziet het er echt super uit!

Wat een SUPER oplossing Sander! Je wordt hier vaak bekritiseerd, maar dit was gewoon buitengewoon goed werk. Je krijgt het gewoon voor elkaar een complete pc af te leveren die games als Crysis 3 aardig kan spelen en dat voor minder dan €700.

+1 voor Sander

1 grote tip voor als je die koeler gaat gebruiken, please lees de gebruiksaanwijzing donders goed. dat ding is gewoon niet te monteren , ik heb er meer dan 1.5 uur over gedaan, maar totally worth it, i7 3770k op 4.5ghz idle lekker 30 graden.

waar je wel goed over na moet denken is de processor, want de videokaarten zijn sterk genoeg, maar de processor heeft meer invloed dan je denkt, ik heb 2 pc's hier staan 1 met i7 3770k en 1 met amd fx-8350 octa core, allebij zelfde videokaart (almost, gtx 570 en gtx 480, bijna het zelfde qua prestatie wel.) en ik zie gewoon dat ik met de intel pc dik 10 tot 15 fps hoger zit in crysis 3.

maar de keuze is helemaal aan jou ;) intel is wel duur moet ik zeggen.

(nog een kleine p.s. maximale uit crysis 3 halen is voor zover de systemen die ik ken niet mogelijk, heb zelfs gedraait met gtx titan in sli tot en met quad sli, wat gewoon dodelijk is. haalt zo nu en dan net 60 a 70 fps.)

Ik zou zelf liever ook een Intel processor in mijn pc willen hebben maar het is zoals je al zei vele malen duurder.

Ik heb met de samenstelling van Sander denk ik wel echt het betere spul voor de prijs heb te pakken(ben al bijna een maand bezig met "de beste pc" rond de 650 en heb met deze samenstelling weer een "mijlpaal" behaald).

Dus nogmaals Sander, toppie joppie!

velen malen duurder?
scheelt 20 euro....

i5 3350P = 150 euro
B75 moederbord = 50 euro
(als we de prijzen van tweakers aan houden)

van een mug kun je ook een olifant maken
verder doet de i5 3350P het beter

Laatst bewerkt:
Denk dat ik toch voor de AMD samenstelling ga, ik heb even wat research gedaan en denk dat de AMD processor toch beter bij mij past.

Ik dacht er wel aan om in plaats van een Fx-6200 misschien een Fx-8320 omdat ik een echte multitasker ben en 8 cores daar erg handig voor zijn, is dit slim of niet?:confused:

Ligt eraan, je zal je budget wel op moeten schroeven met zo'n €60. Weet je zeker dat je dat wilt? Het zou wel een goede investering zijn want deze processor heeft 8 cores en is echt een hoge-segment processor van AMD, dus goed voor games. Ik denk dat je met die processor, in combinatie met jouw HD 7950 3 GB de komende jaren de huidige en nieuwe games wel kan spelen.

De samenstelling met de FX 8350:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...400619]=1&product[603801]=1&product[563663]=1

@sander i7 2600k+ gtx680 vs fx 4150+ radeon 7970 is geen eerlijke vergelijking
ja de 680 en de 7970 ghz edition hebben dezelfde performance, maar zelfs met een i5 kun je crysis op max spelen dus dat van "je moet amd kiezen of een i7" is pure waanzin
ook staat erbij "als voorbeelden" dus het is nooit getest
de i5 3350P geeft idd betere performance dan een fx 6200 en zou het geld zeker waard zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan