Game PC €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

prokiller933

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Hoi,

Ik wil een Game PC kopen die minimaal 4 jaar meegaat van maximaal €800.
Die pc moet GTA4 en BF3 heel goed op medium (liefst high) aankunnen, en nog een beetje videobewerking en natuurlijk internet.
De kast zou ik het liefst met een glazen zijkant willen, maar als dat te duur wordt hoeft dat niet.
Het scherm, muis, toetsenbord en speakers heb ik al.
En de winkel moet het voor mij assembleren, want ik bak er niks van...

Zou iemand iets leuks voor mij kunnen samenstelen?

alvast bedankt.

*nog 1 vraagje,, wat is overclocken?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je eisen realistisch zijn t.o.v. je budget. Alleen weet ik niet of je er Windows 7 bij wilt :D

Overclocken is het opschroeven van de kloksnelheid van bepaalde hardware. (Videokaart en processor)

Ik denk dat je eisen realistisch zijn t.o.v. je budget. Alleen weet ik niet of je er Windows 7 bij wilt :D

Overclocken is het opschroeven van de kloksnelheid van bepaalde hardware. (Videokaart en processor)
Ja, ik wil er graag windows 7 bij,, maar het systeem hoeft niet te kunnen overclocken (want ik weet niet wat dat is)

In simpele termen uitgelegd: Overclocken is het sneller maken van je processor/videokaart. Je krijgt hierdoor betere prestaties in bijvoorbeeld videogames. Een nadeel is dat je hardware minder lang mee gaat (als je te veel overclocked) en dat je meer koeling nodig hebt (Meer fans e.d.)
Voor vele mensen is overclocken meer een hobby. Met jouw budget heb je een videokaart/processor die hedendaagse spellen goed genoeg draait op max zonder overclock. Misschien dat als er nieuwe spellen uitkomen in de toekomstige 4 jaar dat je dan wel moet gaan overclocken om het bij te houden.

@Blabla2, is het niet zo dat overclocken merkbare winst oplevert met benchmarks ?

Klopt. Daarom zei ik dat het voor meer mensen een hobby is, en *bijvoorbeeld* videogames :p

In simpele termen uitgelegd: Overclocken is het sneller maken van je processor/videokaart. Je krijgt hierdoor betere prestaties in bijvoorbeeld videogames. Een nadeel is dat je hardware minder lang mee gaat (als je te veel overclocked) en dat je meer koeling nodig hebt (Meer fans e.d.)
Voor vele mensen is overclocken meer een hobby. Met jouw budget heb je een videokaart/processor die hedendaagse spellen goed genoeg draait op max zonder overclock. Misschien dat als er nieuwe spellen uitkomen in de toekomstige 4 jaar dat je dan wel moet gaan overclocken om het bij te houden.
Dankje voor je uitleg.

Zou iemand voor mij een pc kunnen samenstellen van max 800 euro, en dat de winkel het voor mij assembleert.

zoals al eerder gezegd, wees realistisch... een game pc koop je niet voor 800 euro. voor 800 euro koop je een redelijke pc die wat games aankan, maar absoluut geen high end game pc. wat ozan aanraad is een aardig systeem, maar niet als je 4 jaar lang de nieuwste games redelijk wilt spelen. je kan ook beter voor een sterkere processor gaan aangezien je op dit moederbord niet over een jaar opeens een andere processor nieuwere generatie processor kan zetten zonder een nieuw moederbord aan te schaffen.

koop dus of een topprocessor/mobo combinatie + goede videokaart en betaal meer, of koop dit systeem en je hebt eigenlijk iets wat niet aan je eisen voldoet.

@Example5, voor 850 euro heb je wel een Game PC. Misschien niet een High End Game PC zoals je zegt, maar toch een Game PC. Een Ivy Bridge i3 is minstens even future-proof als een Ivy Bridge i5 of i7. En er is sws een kans dat de Haswell processoren met een nieuw chipset komen. Er zijn 3 soorten van Game PC's: Budget Game PC (begint bij 600 euro), Mainstream of Gemiddelde Game PC (800 tot 1200 euro ong.) en de High End Game PC (1200 euro +). De i3-3240 ondersteunt hyperthreading, waardoor die processor visueel een quadcore is met 3,4 ghz (gelijk aan de i5-3570 dus). Een HD 7870 is een zeer goede kaart, als je daar niet mee kunt gamen weet ik het ook niet meer...

De Haswell processoren komen met een nieuwe socket (1150) dus huidige moederborden zijn niet compatible met de Haswell architecture. Ik ben het echter wel met ozanishier eens, dat je voor 800 euro een degelijke game pc hebt, die huidige games wel op max kan spelen. Of dit over 4 jaar nog kan? Nee, zeker niet. Voor 800 euro heb je een redelijke pc, en de samenstelling van ozanishier is niet slecht (misschien een ssd erbij) maar die pc houdt het maximaal 2 jaar uit om games op max te spelen (als je geluk hebt).

@statroer, normaal gezien zou ik er een SSD bij geplaatst hebben. Maar ik wou zo dicht mogelijk aan de eisen van de TS blijven. Het moet zo lang mogelijk meegaan, er werd niets vertelt over een SSD :D

Ja daar heb je gelijk in , maar had je misschien als aanbeveling in je post kunnen zetten. Een ssd maakt namelijk wel veel verschil.

Nieuwe PC

Hoi,

Ik wil een Game PC kopen van maximaal €700.
Die pc moet GTA4 en BF3 voor 2 jaar heel goed op medium (liefst high) aankunnen, en nog een beetje videobewerking en natuurlijk internet. welke van deze 3 zou dan het beste zijn?

1. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/MEDION-Akoya-P5372-E,10259,350534,282693.html
2. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ACER-iMedia-i6603NL,10259,350534,285127.html
3. http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/MEDION-Akoya-P5274-D,10259,350534,436440.html

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Ik heb je nieuwe vraag bij je oude gezet. Het is niet nodig (lees : toegestaan) maar wederom een topic over aankoop systeem te openen. Tevens reageerde jezelf niet eens meer in je topic. Niet netjes van je richting de "helpers"

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan