Game PC €900,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel ik wil de computer zelf thuis in elkaar zetten, krijg je dan nog voor elk product dat je hebt besteld, zoals de processor, een boekje met hoe en waar je het op aan moet sluiten?

Als je een pc wilt die goed is over te clocken en beter upgradebaar. Zou ik voor een AMD gaan.
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B452330%5D=1&product%5B568296%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B302193%5D=1&product%5B400619%5D=1&product%5B603801%5D=1&product%5B547804%5D=1&product%5B556542%5D=1&product%5B434498%5D=1&product%5B450099%5D=1&product%5B600600%5D=1

Je hebt een processor, waarbij het een must is om hem over te clocken. Nou ja hij vraagt erom :) (Kan beter presteren dan de I5)
Je hebt een kast waar je U tegen zegt.

- Zeer stijlvol
- 4x 2.5 Expension bay
- 7x 3.5 Expension bay
- Moederbord ondersteund alleen Crosfire, dus je kan alleen Dual Ati kaarten erin doen.
- Optie 6x extra 120MM ventilatoren
- 1x 5.25 Expension bay (Waar je eventueel een fan controller in kan doen. Ziet er wel zo mooi uit en is makkelijk om je 7 ventilatoren met touchscreen te bedienen en je temperatuur van je kast.
- Goede voeding met een 80+ bronze certificaat 750 Wat. (Genoeg ruimte voor een tweede videokaart en overclocken)
- Geheugen draait standaard om 1866Mhz 1.65 Volt. 2133OC mogelijk. Nog 2 geheugen banken vrij om up te graden naar 16GB

Er zit nu een 7950 kaart in van Club 3D, die tevens ook weer goed is over te clocken.
Als het moet kan je een server bouwen :)
Edit: Als je alle ventilators erin wilt bouwen + Fan controller, kost je dat 60 a 70 euro.

Laatst bewerkt:
alleen jammer dat die amd slechter is dan de i5 3570k
je geen overlockbaar mobo hebt
650 watt genoeg is
en geen ssd erin hebt

Laatst bewerkt:
voor overclocken wil je een z75 of z77 hebben.
en tuurlijk is de amd sneller als je die overclockt en de intel niet -.-"
maar die intel is ook overlockbaar en met de chipset die er in je mobo zit ga je hem ook niet ver overclocken

Nee het wereld record van 8Ghz ga je niet redden. Met een Z77 bord wel, maar is dat de bedoeling xD
Ja die van Intel kan je ook overclocken, maar als nog het blijft Intel ;)

Igg het is nu kiezen tussen de processor of een betere videokaart, die je nog kan overclocken, een mooiere kast met meer opties om uit te breiden en niet te vergeten het geheugen.

Laatst bewerkt:
intel geeft veel meer support voor andere dingen en neemt echt de helft van de stroom die amd nodig heeft
en met dat mobo ga je niet eens de 4 ghz halen aangezien de power consumption van amd processors en wat het mobo aankan
daarnaast zit er geen ssd in waarvan het systeem 10x sneller opstart
als ik die er niet in zou doen dan had ik er ook een 7950 in gehad ;)

Laatst bewerkt:
al dat gepraat over OC'ing wellicht gaat de TS helemaal niet overclocken...

@ts
je hebt op youtube erg veel tutorials over hoe je een pc assembleert verder kunnen wij je via helpmij forum/chat ook helpen
als je het aan durft dan scheelt dat je zo 50 tot 60 euro

Laatst bewerkt:
@ ts ik wil je niet ontmoedigen maar vorige keer hebben we met ze alle ook hier lopen zeggen dat iemand zijn PC zelf in elkaar moest zetten en daar is hij mee vastgelopen.
Dus zorg dat je het met iemand doet die er verstand van heeft of je moet zeker weten dat je het kan. Anders zal ik het risico gewoon niet nemen.

Gegroet,

Ik heb er zelf eentje samengesteld met 2 beeldschermen en een 2e videokaart erbij. Die 2e videokaart en het 2e beeldscherm doe ik er later bij maar dan heb ik alvast alle hardware zodat ik bijvoorbeeld niet een nieuwe voeding nog erbij hoef te kopen voor een 2e videokaart. Zelf heb ik al een toetsenbord en een muis.

Ik zou dus graag willen weten of al deze hardware spullen goed met elkaar samen kunnen werken tot een goed systeem.

Link:
http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-1274937802

Mvg Zandschuur

zo je gaat flink over budget ik mis echter nog wel een cpu koeler die i5 3570k kun je niet OC'en zonder een goede cpu koeler
denk aan de Scythe mugen 3 of de DeepCool NepTwin of als je echt koel wilt blijven tijdens oc de Noctua NH-D14

je kan ook voor een liquid loop gaan zoals de Corsair H80 ofzo

de rest van het systeem ziet er prima uit

moet er wel bij zeggen dat de stock koeler van Nvidia kaarten niet optimaal zijn als je wilt dat de kaartjes koel blijven (wat wel een probleem kan zijn bij SLI) raad ik wel een koeler aan die door derde is gemaakt
Bijvoorbeeld deze klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan