Game PC 1000 €

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shifterke

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo,

ik zou een nieuwe computer willen aanschaffen bij Alternate België (ik ga deze zelf assembleren), maar ik wou jullie mening eens weten over het systeem dat ik uitgekozen heb. Ik heb een budget van € 1000 inclusief monitor, toetsenbord, muis en de computer zelf.

Hieronder de onderdelen die ik heb uitgekozen, hiermee kom ik op een € 987.45.

LG*FLATRON E2351VR-BN

Intel®*Core™; i5-2500
GeIL*8 GB DDR3-1333 Kit*
ASUS*SABERTOOTH P67
SAPPHIRE*HD6850
Western Digital*WD5000AADS
Samsung*SH-222BB
Antec*Earthwatts 750
MS-TECH*CA-0300 Hornet NG
Logitech*G105 Keyboard CoD MW3 Edition
GIGABYTE*GM-M6900*

Bedankt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 1000 euro kan je een veel betere videokaart pakken dan een low budget 6850...
En je kan beter in nederland bestellen , dit is goedkoper omdat je hier minder btw betaald en hardware hier in nederland ook nog goedkoper is van zichzelf

en heb je windows al ?

Laatst bewerkt:
Sabertooth is zinloos aangezien je een i5 2500 hebt en geen 2500k. Bovendien kan die voeding veel goedkoper, 500 watt is ruim voldoende. Bijvoorbeeld een CX500.

Hallo,

Dat ziet er goed uit, maar alternate is een vrij dure winkel, dus je kan beter bij bijv. azerty ofzo kijken.
Ook kan je beter 1600Mhz ram nemen, scheelt qua prijs niet zo veel. En als je het bij een Nederlandse webshop bestelt is het meestal goekoper i.v.m. btw, in België is het namelijk 21% in Nederland 19%. Dat kan ook nog wat schelen. En je hebt een mooie videokaart genomen, maar met dat budget kun je beter een betere videokaart nemen zoals de Nvidea gtx 560Ti of de Amd radion 6870. Waarschijnlijk kan je ook nog wel op het moederbord e.d. bezuinigen maar dat zou ik niet doen, en als je wil overklokken kan je beter een I5 2500k nemen.
En ik heb nog 1 vraagje: wil echt zo'n (game)toetsenbord, want je kan ook iets goedkoper nemen.
Je kunt ook op de behuizing bezuinigen en die voeding is een beetje overkill.
En omdat je het zelf wil gaan assembleren adviseer ik je om bij tweakers alles te kopen bij de goedkoopste webshop, je kan zo alles vinden bij pricewatch en in een lijstje zetten (als je een account aan hebt gemaakt).

Groeten.

PS: ik zal ook ff kijken of ik iet voor je kan samenstellen.

Bestellen gaat niet, ik woon niet te ver van Alternate België daarmee :s en ik kan eventueel wel de 2500k CPU nemen en besparen op de voeding. Welke GPU raad je dan aan?

wil je een echte game pc dan pak je een gtx 570 voor die prijs klasse

Van welk merk neem je het best de GPU dan? Ik heb tot nu toe enkel ervaring met ATI kaarten.

@Paranoid ik neem een sterkere voeding om eventueel te kunnen upgraden naar 2 GPU's ^^

@msi009 is toch een groot verschil in prijsklasse, momenteel komt de GPU op een € 130 en de goedkoopste gtx 570 komt op een € 200.

Is dit eventueel een betere keuze qua GPU?

MSI N550GTX-TI-M2D1GD5/OC

Laatst bewerkt:
Een game pc maak je door je meeste geld in een videokaart te stoppen, ja ik weet het voordat ik kritiek krijg : je moet ook andere onderdelen goed hebben....
Een gtx 550 tot de 6850 is budget gaming wat je in pc's van rond de 600 euro vindt.
Voor 1000 euro kan je zeker een gtx 560 ti of zelfs een gtx 570 pakken in combinatie met een i5 2500 , een moederbord voor rond de 80 euro bijv de pro gen 3 en 8 gb ram is ook goedkoop , je kan zelfs mischien 16 gb pakken mits je een goedkoop schermpje erbij pakt
een 600 watt voeding voldoet , neem een ocz modxstream die leveren de echte power !

Hoi,

Waarom 16 gig aan 8 gig geheugen heb je ook nog genoeg hoor;);) En ja denk dat je zo even beter af ben met de as rock en de msi videokaart:thumb:

Ik heb dit nu samengesteld (zie bijlage), denken jullie dat ik hiermee verder kan?

Bijlagen

Hoi,

Ziet er prima uit maar waarom Niet de k versie qua processor is maar een paar euro duurder anders zou je zoals eerder gemeld een goedkoper moederbord kunnen overwegen.

Ziet er goed uit, alleen kan je nog wel een voeding van 500 watt of 550 watt nemen.
En als je bij pricewatch op tweakers kijk kan je het waarschijnlijk een heel stuk goedkoper halen bij de goedkoopste webshops, alternate is vrij duur!

Ik heb zonet ff snel wat samengesteld via tweakers, met o.a. full-hd scherm van acer(stuk goedkoper) wel mt I5 2500K dat kan je zelf nog veranderen en met een iets goedkopere gtx 560ti, maar je kunt net zo goed een twin frozr pakken want die is waarschijnlijk beter gekoeld+stiller.
hier is de link: http://tweakers.net/gallery/452973?inv_id=267338#tab:inventaris
Het totaal hiervan is � 828,14 dus je kan makkelijk nog een betere videokaart nemen zoals msi al zei kun je ook een gtx 570 of zelfs 580 (of misschien 680 XD).
Ook kan je i.p.v. dat moederbord (gigabyte) een andere nemen zoals msi009 ook al zei de pro gen 3, qua prijs zijn ze ong. gelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Ihjlu,

Je weet dat er een knop bericht aanpassen rechts onder zit waar je je bericht kan aanpassen;)

En allemaal wel leuk en aardig die link via tweakers..maar allemaal van diverse schops(dus bijkomende kosten)en scheeftrekken van de verhoudingen binnen het budget.
En ts geeft aan op loop afstand(figuurlijk bedoeld) van Alternate te zitten.

Laatst bewerkt:
Allemaal bedankt, ik heb de K versie genomen en ga woensdag naar Alternate gaan en een namidagje bouwplezier hebben ;)

Succes ermee , goeie keuze
wel jammer dat je niet van nederland besteld want dan ben je goedkoper maar goed , als alternate zo dichtbij is dan snap ik het wel :)

Veel plezier en succes met inbouwen, en veel game plezier.
Ziet er goed uit hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan