Game pc +- 1000 euro samenstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arunas

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2010
Gegroet allemaal:d

Aangezien mij huidige computertje het tegenwoordig moeilijk trekt(mag ook wel naar 4 jaar:P) ben ik toe aan een nieuwe. Heb wel beetje verstand van computers etc maar aangezien vele van jullie er meer van weten dan mij is een beetje hulp wel makkelijk.

Zat beetje te neuzen op alternate maar kon er niet echt uitkomen.Hoopte dat jullie iets leuks in elkaar kunnen bouwen dus voor me.Want aan een miskoop heb ik ook niks:rolleyes:

Wat zijn mij vereisten ongeveer:

Snelle processor....zat te denken aan een i5 of i7 core of iets vergelijksbaar,met mij budget kom je denk al sneller op i5 uit.
Met videokaart lijkt me een leuk geforce gtx kaartje wel een goed idee als ik in ieder geval mee zal willen komen met huidige games.
4 gb ddr 3 geheugen lijkt me ruim voldoende of zeggen jullie van niet?

Dit zover heb ik wel beetje kennis van maar weet verre van zeker welk moederbord,voeding en coolingen ik het beste kan nemen.Ook mag een het systeem wel beetje stil zijn,hoeft niet muisstil natuurlijk:P

Ik heb naast de 1000 euro voor het systeem zelf ook nog 2 a 300 euro apart liggen voor windows 7,assemblage en de verzendkosten.

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen

Heb je zelf al een Scherm/Toetsenbord/Speakers/Muis? Anders kan ik wel wat samenstellen voor je. Moet alleen dit even weten.

Zonder toebehoren kom ik op dit uit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[261015]=1&product[235982]=1&product[7517]=1&product[270185]=1&product[274933]=1&product[72617]=1&product[250734]=1&product[245679]=1&product[239785]=1&product[80156]=1

Nog netjes binnen de 1000 euro, met een Six-Core en een zeer krachtige videokaart. Ook een strakke kast met 2 ingebouwde fans en een aparte Scythe Mugen 2 koeler. (Zijn nu nog redelijk overbodig aangezien veel programma's het nog niet gebruiken, maar voor over 1 à 2 jaar een goede investering)

Laatst bewerkt:
Ja die spullen heb ik allemaal nog en allemaal nog vrij nieuw dus die zijn niet nodig

ok ziet er ged uit zover ik kan zien maar toch even wat kleine vraagjes:)

Ik zie dat er 1 koeling inzit,is dit voldoende?

Videokaart ben ik niet bekend mee maarneem aan dat die met een goede reden is gekozen,qua specs kan ik al wel zien dat het redelijk goede kaart is(vergeleken met wat ik heb grote vooruitgang)

Je kiest voor een amd processor,nu durf ik helaas niet te zeggen wat het verschil tussen intel en amd is enkels dat ik van horen zeggen amd beter is voor gaming of zit ik daar mis?

Nee, dat is niet waar. AMD is goedkoper, de goedkoopste six-core van Intel is 600 euro, van AMD 170. En er zitten 2 koelers in de kast en 1 op de Processor. Ook zitten er 2 op de videokaart en 1 op de voeding, goed genoeg dus. De videokaart is een echte gamerskaart die aan al jouw eisen voldoet.

Ok had niet gezien dat er zoveel koelingen in zaten maar beter te vragen dan zelf dingen stom te veranderen.

AMD vindt ik prima,zolang het goed draait zal je mij nooit horen klagen en videokaart vertrouw ik wel op,aangezien het een 5800 serie is kun je er op langer termijn wel genoeg mee.

Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met dit samengesteld systeem,wou enkels ff zeker weten dat ik in ieder geval geen miskoop weer zal begaan(huidige was dat dus wel toen die tijd)

Dit systeem is op termijn ook nog prima te upgraden neem ik aan?

Ja, het geheugen kan tot 16GB worden uitgebreid, het heeft USB 3.0 en een recente chipset. Je kan er AM3 processoren op kwijt en die worden nog volop gemaakt. Het heeft ook de nieuwste SATA snelheid. Er kan ook nog een 2e videokaart op aan worden gebracht voor meer kracht.

P.S. Ik ben de brander vergeten!

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[273958]=1&product[269743]=1&product[80156]=1&product[239785]=1&product[245679]=1&product[250734]=1&product[72617]=1&product[274933]=1&product[7517]=1&product[235982]=1&product[261015]=1

Inclusief brander.

haha had de brander geen eens gemerkt,wel handig natuurlijk;)

Mooi dat hij zo makkelijk uitbreidbaar is,ben ik blij om,scheelt me een nieuw systeem kopen op langer termijn.

Enorm bedankt voor het samenstellen en het advies,denk dat het op zeer korte termijn maar bestellen wordt:)

Geen dank. Laat me weten of de PC aan je verwachtingen voldoet als je hem binnen hebt.

Ik heb dit al eerder gezegd in andere topics, maar 5830 voor 230 euro is erg onverstandig.
De GTX 460 heb je al rond 180-200 euro en is sneller dan de 5830.

De 5830 en de GTX 460 zijn bijna even snel, het goedkoopste model van de GTX 460 is 180 euro, die van de 5830 200 maar ik heb hier de zwaargekoelde MSI versie gepakt.

Dus inderdaad je zou voor de GTX 460 kunnen kiezen, ik heb voor de HD5830 gekozen omdat ik ten eerste een ATI-fan ben zelf, en omdat de HD5830 nog steeds een topkaart is. De Hawk versie van MSI bij de GTX 460 kost 250 euro. Dat is dan wel weer 25 euro duurder.

De 5830 en de GTX 460 zijn bijna even snel, het goedkoopste model van de GTX 460 is 180 euro, die van de 5830 200 maar ik heb hier de zwaargekoelde MSI versie gepakt.

Dus inderdaad je zou voor de GTX 460 kunnen kiezen, ik heb voor de HD5830 gekozen omdat ik ten eerste een ATI-fan ben zelf, en omdat de HD5830 nog steeds een topkaart is. De Hawk versie van MSI bij de GTX 460 kost 250 euro. Dat is dan wel weer 25 euro duurder.
Nou de 1 GB Gigabyte versie heb je al voor 200 a 210 euro. Deze heeft ook 2 fans, is stil en verbruikt niet veel stroom.
Het verschil is overigens niet klein de 1 GB versie is gemiddeld 17% sneller dan de 5830.
http://www.hardwarecanucks.com/foru...orce-gtx-460-1gb-gtx-460-768mb-review-19.html

''The 768MB version is able to narrowly outmuscle the $199 ATI card when AA is disabled and starts really pulling away when it is enabled. We don’t know many gamers who would play without anti aliasing enabled if its application led to playable framerates so this bodes extremely well for the target audience of the GTX 460. The GTX 460 1GB meanwhile is actually able to go toe to toe with the $299 HD 5850 on a number of occasions and simply blows the HD 5830 out of the water when image quality settings are increased.''

Tja, als je een ATI fan bent kan ik begrijpen dat je voor die kaart zou kiezen. Als je naar de cijfers kijkt zou ik het niet doen.

Laatst bewerkt:
Gelijk heb je hoor, alleen ik kijk niet 1, 2, 3 naar de Nvidia kaarten aangezien ik meer van ATI ben.

Hier is wat ik voor je heb kunnen samenstellen, met een i7-920 cpu, GTX 470 en 6 GB RAM. Blijft gewoon onder budget, ook met verzendkosten (vaak heeft Azerty ook de actie met gratis verzendkosten)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...t[245679]=1&product[7517]=1&product[235982]=1
Je kan ook voor een grotere 2tb schijf gaan als je dat wilt, je komt dan wel weer 50 euro duurder uit bij een hetzelfde soort model:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[68676]=1&product[196955]=2&product[268108]=1

en Paranoid & Springstof: daar praten jullie nou al zo lang over... voer de discussie graag weer verder in de chat of een apart topic ofzo.

Laatst bewerkt:
Gelijk heb je hoor, alleen ik kijk niet 1, 2, 3 naar de Nvidia kaarten aangezien ik meer van ATI ben.
Tja, ik zou zelf eerst voor de 5770 gaan en sta vrij neutraal tegenover ATI vs nvidia, maar toen de 460 uitkwam en ik de reviews had gelezen was ik overtuigd van de kaart. Als high end kaart zou ik altijd nog de 5870 aanraden, maar voor midrange kaarten rond de 200 raad ik toch echt de 460 aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan