Game pc- 1000 tot 1200 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakakoekonijn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2009
Budget :1000 tot 1200 euro.
Doel: Vooral gamen.
De stilte is Onbelangrijk.
Een winkel zet het voor me in elkaar.

ik heb nu dit :

Mboard: MSI X58 PRO-E
Mem: Crosair DDRIII 1333 6gb
Cpu: Intel core i7-920
Hd: 2x Western digital caviar SE16 500gb SATA II 7200 16 mb
Pcie video: XFX VGA 260 GTX DDRIII 896 MB
soft: Windows 7 ultimate
lezer: Cardreader
dvdrw: DVD RDW data
case: systemcase recom
Voeding: voeding recom

ik weet niet of dit goed is, heeft er nog iemand tips ?

Mooi systeempje hoor :) Hiermee kun je goed gamen.
Ik weet niet wat je dit in totaal gaat kosten.

Misschien als je in je budget zit, kun je de GTX275 / HD 4890 pakken. Deze kaartjes zijn iets sneller en zijn "niet veel" duurder.
Of nog beter, maar duurder de GTX285 / HD 5800 serie

Neem wel een goede voeding. Liefst een te zware zodat je nog speling hebt.
Ik adviseer een 600W. (of meer)

Ik zal ook nog even een systeem voor je samenstellen, moet toch wat op m'n saaie bijna-weekend avondje :P

Kom er zo mee, eerst even commentaar op jouw huidige samenstelling:
- Met de i5-750 heb je een betere processor
- Voeding en kast is een b-merk
- Videokaart kan qua prijs-kwaliteit verhouding beter, denk aan een HD4890 (€ 200,-) of inderdaad de HD5800 serie, maar die is wel duurder (ongeveer € 250 nu dacht ik)

alleen dit voor 1000-1200 euro? Beetje duur namelijk

Voor 1150 euro kan je ook onderstaande pc kopen.
Met snellere processor, videokaart, harde schijf, betere voeding, kast

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[196104]=1&product[42465]=1&product[226358]=1.

En dan kan je nog makkelijk 60 euro besparen zonder er in prestaties ook maar iets op achteruit te gaan.(zwakkere voeding en geen betere processorkoeler)

Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat je reageert marsmannetje, ik heb hem (via via) namelijk geadviseerd om zijn systeem even hier neer te zetten zo dat jij er je licht op kunt laten schijnen.

Enne uiteraard welkom op helpmij kakakoekonijn

Zo dan. Heeft een tijdje geduurd maar hier is ie:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...226804]=1&product[230038]=1&product[226356]=1

Kort samengevat:
Intel Core i5 750, Sapphire ATI Radeon HD4890 Toxic, 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB
Coolermaster Elite 330 behuizing met 3 fans totaal, Corsair voeding, Corsair DDR3 geheugen (4GB), Windows Vista HP 64 bits met upgrade voucher voor Windows 7 en montage met 1 jaar garantie.

Met betrekking tot de videokaart: HD5850 is ook mogelijk, kost iets meer dan de HD4890 Toxic. Is alleen slecht leverbaar (staat nu op 14 dagen). Je kunt uiteraard de 4890 vervangen voor een 5850 als je de levertijd voor lief neemt, zit nu op 1070 euro dacht ik.

Edit: marsmannetje wellicht weet jij dit: heb een andere cpu fan gekozen omdat de scythe mugen 2 volgens de specs niet op socket 1156 past. Klopt dit; is er eventueel een bracket voor?

Laatst bewerkt:
:mad: volgens mij heb je gelijk. :p

Er is volgens mij wel een bracket voor, alleen of je die kan krijgen...

ff kijken...

ik had em gezien, maar op de scythe-site staat ie niet genoemd.
Op tweakers vond ik een bericht van een scythe-medewerker. Eind oktober-begin november komt de Rev B uit van de mugen 2. Dan is ook een bracket bestelbaar.

Deze koeler kan wel al:
http://azerty.nl/8-976-230034/scythe-ninja-2-rev-b-koeler-v.html

Overigens kan je met deze pc ook prima gamen:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[225309]=1&product[226356]=1&product[97217]=1

Ook deze heeft de nog moeizaam (of nog niet) te leveren HD5850 (zie opmerking van Ronald). Een i5-processor, met gamen op hogere resoluties merk je het verschil eigenlijk niet. Een goede processorkoeler, waardoor je ook nog een beetje kan overclocken.

Laatst bewerkt:
Met betrekking tot de videokaart: HD5850 is ook mogelijk, kost iets meer dan de HD4890 Toxic. Is alleen slecht leverbaar (staat nu op 14 dagen). Je kunt uiteraard de 4890 vervangen voor een 5850 als je de levertijd voor lief neemt, zit nu op 1070 euro dacht ik.

De 5800 serie is inderdaad moeilijk te verkrijgen, aangezien de grote vraag erna.
Ik had de mijne eerst ook besteld bij azerty, maar naar 1,5 week was het nog steeds 14 dagen.
Contact opgenomen en het bleek nog minimaal 14 WERKDAGEN te zijn. En zelfs dat was nog niet zeker. Dus vergis je niet in de lever tijd.

Voor de rest perfecte kaartjes, stil, zuinig, niet warm en toch rete snel :)
Dus de moeite waard.

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat die levertijd aanduiding van Azerty niet verder dan 14 dagen joh :P
Als ik jouw verhaal zo lees kan het makkelijk nog een week of 3 duren (of 4...) voordat ie binnen is dan.. En aangezien TS wil dat Azerty hem in elkaar zet, kan ie dus ff lekker wachten waarschijnlijk, bij de keuze voor een 58xx

Daarom had ik hem ook geannuleerd bij Azerty (top gegaan trouwens kreeg netjes binnen een paar dagen m'n geld terug) en ergens anders besteld. Wel iets duurder, maar wel op voorraad.

bv de 5850 is wel te verkrijgen bij alternate alleen voor 249.
Dus als de ts z'n pc snel wilt :) kan hij de kaart ergens anders aanschafen.
maar dan zit je wel met extra kosten + verzendkosten

Nog even over de Scythe Mugen 2, dit is een quote van hardware.info:
Let op: om de Mugen 2 te gebruiken op een Socket 1156 processor heb je een speciaal bracket nodig. Volgens de dsitributeur van Scythe zullen deze over circa een week beschikbaar komen.
Nee, die typfout is niet van mij xd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan