Game PC 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

SytseHartvelt

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2011
Ik wilde eerst mijn oude systeem upgraden maar ik kan er kennelijk genoeg voor krijgen om een nieuwe PC rendabel te laten zijn. Ik zat aan het volgende te denken:

Cooler Master HAF 922
Corsair TX950W
ASUS P8P67 EVO
Core i7 2600K
Scythe Mugen 2
Corsair Vengeance PC12800 1600MHz 4GB 2x
HD6950 1GB
DVD-brander
1 TB 7200RPM schijf
120mm fan (rode leds)
200mm fan (rode leds)

Ik zal een paar keuzes toelichten:

- 950W voeding omdat er in de nabije toekomst nog een 6950 bijkomt
- Een 6950 en niet een 6970 omdat de 6950 te unlocken is naar een 6970...
- Rode led fans omdat de standaard HAF fans ook rode leds hebben.
- 2600K + Mugen2 omdat ik een overclocker ben

Dit systeem heb ik bij 4 shops samengesteld (waar mogelijk directe link winkelmandje):
Azerty - 1085,11
Salland - 1070,40
4launch - 1063,30
afuture - 1074,60

Keuze snel gemaakt zou je zeggen. Niet dus. Afuture heeft alles goedkoper behalve de voeding. Die bestel ik dus denk ik van 4launch, en de rest bij Afuture. Daar betaal ik ook geen verzendkosten want ik woon er erg dicht in de buurt dus kan het zo ophalen.
Dan wordt het 918,40 bij afuture + 134,50 (voeding + verzending) = 1052,90

- Weet iemand goedkopere oplossingen dan mijn voorgestelde?
- Kan er nog iets beter aan het systeem?
- Wordt een blauw moederbord/geheugen niet lelijk met rode leds? :p

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
€€€€€€€€€€€

Even verder lezen hoor :)

Persoonlijk vind ik 't het er wel goed uit zien.. Maar omdat ik niet echt (meer) op de hoogte ben van de nieuwste hardware, laat ik het even over aan de kenners hier.

Laatst bewerkt:
Haha ja een meevallertje met de verzekering en een meevallertje qua verkoop van mijn oude systeem.. Dus eindelijk wat geld te spenderen.

Ik hoor op tweakers dat dit RAM niet zal passen onder de Mugen2, dus dat wordt een andere processorkoeler.

Ook schijnen de nieuwe 6950's niet meer te flashen te zijn dus daar zal een andere oplossing voor gevonden moeten worden.

Verder misschien toch fans zonder leds in de kast omdat blauw en rood niet matchen in een kast.

Samsung spinpoint f3 1TB = sneller en goedkoper

wat ram betreft heb je wel heledure gekocht
ram speelt geen factor meer in overklocken altans heel erg weinig
eenige wat je hoeft te doen is de multiplier omhoog te gooien en je voltage een beetje tweaken en je bent klaar
dit staat dus los van je ram

je zou zelfs hoge klock snelheiden kunnen bereiken met kingston value ram

Samsung spinpoint f3 1TB = sneller en goedkoper

wat ram betreft heb je wel heledure gekocht
ram speelt geen factor meer in overklocken altans heel erg weinig
eenige wat je hoeft te doen is de multiplier omhoog te gooien en je voltage een beetje tweaken en je bent klaar
dit staat dus los van je ram

je zou zelfs hoge klock snelheiden kunnen bereiken met kingston value ram

Klopt maar het valueram heeft een hogere CAS latency en deze is gewoon een stuk sneller :p Voor dat tientje hoef ik het niet te laten zou ik zeggen, RAM kost toch geen hol op het moment... Plus de kleur matcht met het moederbord.

lol ok
dacht ff dat je voor 1 x 4GB 90 euro betaalde maar je had em 2 x geselecteerd :P
nou volgens mij valt hier dan niks meer aan te verbeteren

dit is zeker een uitgebalanceerd gaming systeem ik zie geen bottlenecks

ik raad je wel aan om voor Corsair H50 of H70 te gaan wil je Overclocken deze cpu's kunnen erg heet worden
98C = tjmax dus 70C is nog veilig ga je hoger dan dat gaat je cpu sneller degraden en heb je kans dat je cpu kapot gaat

Goed idee. H50 setje komt er in, rode led fans gaan er uit voor stille ledloze fans.
En aangezien de 6950 dus niet meer te flashen zijn gaat er een TX850W in, in plaats van de TX950W.

Dan heb ik een killer systeem denk ik zo.

Laatst bewerkt:
Uiteindelijk dit in elkaar gezet, 175 euro boven budget maar wel een tweede 6950 al:
600W kan omdat een 6950 CF systeem zo rond de 500W trekt..

afuture.png

Laatst bewerkt:
Andere behuizing, toch een iets zwaardere voeding en een betere SSD, en 25 euro goedkoper:

systeem.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan