game pc 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernd123

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
ik wil graag een pc samenstellen voor ong 500 euro wil het liefst daar niet teveel boven gaan zitten. ik heb al een beeldscherm namelijk de ASUS VW222S. harde schijf ruimte hoeft niet erg hoog te zijn 300gb is voldoende. moet spellen zoals assasins creed, bioshock goed kunnen spelen. ook wil ik graag dingen voor school goed kunnen doen. dus word photoshop en dergelijke. vanzelsprekend komt daar ook internet en mail bij kijken. geluid is voor mij niet zo belangrijk hij staat op me kamer. moet natuurlijk niet ongeloovelijke herrie maken zodat het echt begind te storen. ik heb thuis xp Cd binnenkort stap ik over op 64 bits vista. maar voorlopig eerst effe verder met xp.

het is dus meer richting een game pc.

ps. toetsenboard, speakers, muis, (beeldscherm) heb ik al.

ik ben zelf niet goed in het bijmekaar zoeken. heb toch een gokje gewaagd weet alleen niet zeker of dit ook een werkend systeem is.(zie link)

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...uct[96306]=1&product[7505]=1&product[96532]=1

assemblage laat ik gedeeltelijk doen door azerty. dit is bij de link te vinden. ik denk dat ik het verder wel zelf kan redden. Had alleen 1 vraag hierover is het ook belangrijk kabels bij te bestellen??

meestal krijg je kabels bij het moederbord, bij de jouwe is dat niet het geval volgens mij (correct me if i'm wrong) :p kijk maar eens bij diversen, dus ja het is wel slim om wat sata kabels te bestellen

kan ik die kabel ook uit me oude pc halen(uit 2003) of maar beter nieuwe kopen

kan ik die kabel ook uit me oude pc halen(uit 2003) of maar beter nieuwe kopen

de pc uit 2003 heeft IDE (grote grijze kabels) die passen niet met deze hardware(mischien past het wel op het moederbord maar dan moet je andere cd spelers en hdd....) dus beter even een kabeltje kopen :thumb:

en de pc die ik samengesteld heb is er nog wat beters in die prijsklassen.
en de pc verder in mekaar bouwen is dat zelf wel te doen(dus alles behalve proccesor en proccesorkoeler) of is dat pittig klusje. heb wel een keer videokaart en internet kaart eringezet en dat lukte me wel.

en de pc die ik samengesteld heb is er nog wat beters in die prijsklassen.
en de pc verder in mekaar bouwen is dat zelf wel te doen(dus alles behalve proccesor en proccesorkoeler) of is dat pittig klusje. heb wel een keer videokaart en internet kaart eringezet en dat lukte me wel.

ik zou het zo niet weten :D meestal kom ik veel duurder uit :p

maar de pc zelf werkt die opzich wel??. en mischien iemand anders die een goed systeem kan samenstellen onder de genoemde omstandigheden.

ik wil alleen een andere moederboard denk ik deze kan volgens mij niet bij de videokaart

en de proccesor heb ik ook een twijfel bij is deze http://www.azerty.nl/8-913-91501/pr...-ghz-1333-mhz-lga775-socket-l2-4-mb-doos.html niet beter is ong zelfde prijs

de amd processor is 3 cores 2,8 GHZ
de intel processor is 4 cores 2,33 GHZ

als je de intel pakt moet je een speciaal moederbord, en kan je niet veel wisselen van processoren... als je het moederbord met AM2+ socket pakt kan je altijd nog naar een quad core processor van amd overstappen :p

qua videokaart,,, ik zie niet zitten waarom niet :p mischien een geforce kaart pakken dat past zeker :thumb:

3 cores gamed ook al goed hoor!

Oorspronkelijke pc is echt prima.

Wijzigingen:
1. Neem een goedkope CM-kast. Hiermee verkrijg je kwaliteit voor een goede prijs
2. Neem een ander moederbord met in elk geval 4 geheugensloten (je beperkt jezelf zo..)
3. Van het bespaarde geld van punt 1 kan je een betere videokaart kopen

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[198682]=1&product[90496]=1&product[219782]=1

Als het goed is zitten er 2 satakabels bij en een ata-kabel. Geen probleem dus :)

late reactie, maar dit is een aardig game systeem voor weinig geld http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=7
desnoods vraag je of ze er een andere videokaart is douwen

Systeem zit vol met verouderde hardware en B-merken. De videokaart is oud, voor 20 euro meer heb je een processor die beter presteert (phenom II x3 720), het werkgeheugen is een b-merk, de kast is slecht en de voeding is onbekend. Daarnaast krijg ik het idee dat er geen OS bij zit voor die prijs.

Dus nee, systeem is, net als mijn voorganger hier al zegt, slecht. Gewoon slecht, valt niks aan te veranderen.

Edit: en de dvd speler is nog een IDE. Kom op zeg, het is al lang en breed 2009. SATA is al bijna goedkoper dan IDE zeg maar..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan